ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391     |     کد : 36737

بستني بسته‌بندي شده بخوريد

كارشناس مسوول واحد اسانس آزمايشگاه مرجع كنترل غذا و داروي سازمان غذا و دارو، با اشاره به اين‌كه سال گذشته سه درصد از بستني‌هاي فله‌اي موجود در بازار حاوي طعم‌دهنده‌ها و اسانس‌هاي تقلبي بود از مردم خواست تا از بستني‌ها و آبميوه‌هاي بسته‌بندي شده ـ بويژه در فصل تابستان ـ استفاده كنند.

جام جم آنلاين: كارشناس مسوول واحد اسانس آزمايشگاه مرجع كنترل غذا و داروي سازمان غذا و دارو، با اشاره به اين‌كه سال گذشته سه درصد از بستني‌هاي فله‌اي موجود در بازار حاوي طعم‌دهنده‌ها و اسانس‌هاي تقلبي بود از مردم خواست تا از بستني‌ها و آبميوه‌هاي بسته‌بندي شده ـ بويژه در فصل تابستان ـ استفاده كنند.
اكرم فراهاني در گفت‌و‌گو با ايسنا، با بيان اين‌كه كنترل بخشي از اسانس‌هايي كه به عنوان طعم‌دهنده در مواد غذايي و دارويي استفاده مي‌شود بر عهده وزارت بهداشت و كنترل بخشي ديگر بر عهده معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور است، اظهار كرد: ميزان تقلب در طعم‌دهنده‌ها و رنگ‌ها بالاست، زيرا مردم قادر به تشخيص آن نيستند.

وي اضافه كرد: به عنوان مثال با توجه به گراني زعفران، هم رنگ و هم طعم زعفران مي‌تواند مورد تقلب قرار گيرد. برخي توليدكنندگان از رنگ‌هاي مجاز خوراكي استفاده مي‌كنند كه كيفيت زعفران طبيعي را ندارد.

فراهاني با بيان اين‌كه علاوه بر زعفران‌هاي بسته‌بندي شده در بازار، از زعفران‌هاي تقلبي و ساير طعم‌دهنده‌ها در توليد بستني‌ها استفاده مي‌كنند، گفت: طبيعتا انتظار داريم بستني‌هاي ميوه‌اي حاوي طعم طبيعي ميوه‌ها باشد، تا مردم هم در حين استفاده كمتر آسيب ببينند.

وي افزود:‌ البته كارخانه‌هايي كه تحت نظر وزارت بهداشت است، كنترل مي‌شود. اين تقلب‌ها بيشتر در محصولات فله‌اي نظير بستني‌هاي سنتي مشاهده مي‌شود.

فراهاني با اشاره به اين‌كه حتي ممكن است كافي‌شاپ‌هايي كه خودشان بستني توليد مي‌كنند از طعم‌دهنده‌ها و اسانس‌هاي مصنوعي و تقلبي استفاده كنند،‌ گفت: لازم است نظارت بيشتري بر اين مراكز صورت پذيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode