ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1391     |     کد : 36706

لباس شكسپيري بر تن پوآرو

ديويد ساچت، كارآگاه پوآروي معروف تلويزيوني، لباس شخصيت‌هاي تاريخي نمايشنامه‌هاي ويليام شكسپير را به تن كرد و در فيلم سينمايي تلويزيوني «ريچارد دوم» بازي كرد.

جام جم آنلاين: ديويد ساچت، كارآگاه پوآروي معروف تلويزيوني، لباس شخصيت‌هاي تاريخي نمايشنامه‌هاي ويليام شكسپير را به تن كرد و در فيلم سينمايي تلويزيوني «ريچارد دوم» بازي كرد.
اين فيلم تلويزيوني با حال و هواي درام و تاريخي خود محصول تلويزيون انگلستان است كه در لوكيشن‌هاي حومه ولز و چند قلعه قديمي فيلمبرداري شده است.

قصه اين فيلم تلويزيوني نگاهي امروزي به نمايش كلاسيك شكسپير دارد. فيلمنامه «ريچارد دوم» را روبرت گولد، فيلمنامه‌نويس فعال تلويزيوني نوشته و خود آن را كارگرداني كرده است و ساچت در آن در نقش دوك منطقه يورك بازي كرده است.

پاتريك استوارت، بازيگر مطرح سينما و تئاتر ـ كه تماشاگران او را بيشتر به خاطر بازي در مجموعه فيلم‌هاي علمي ـ تخيلي «سفرهاي ستاره‌اي» و «مردان ايكس» مي‌شناسند ـ هم يكي از بازيگران اصلي اين فيلم تلويزيوني است.

«ريچارد دوم» اولين كار تلويزيوني گولد در مقام كارگردان است. او كه از علاقه‌مندان كارهاي ويليام شكسپير است، قبل از اين فقط يك اپيزود از مجموعه «اجراهاي بزرگ» به نام «مكبث» را كارگرداني كرده است.

«ريچارد دوم» از آن دسته از كارهاي ويليام شكسپير است كه كمتر مورد توجه فيلمسازان قرار گرفته است. ديويد ساچت قبل از قبول بازي در فيلم تلويزيوني «ريچارد دوم» براي چند سال درگير بازي در مجموعه موفق تلويزيوني «پوآروي آگاتا كريستي» بوده است.

پخش اين مجموعه از سال 1989 شروع شد و پس از پخش موفقيت‌آميز فصل (حدود 70 اپيزود)، هنوز هم نمايش آن در تلويزيون انگلستان و ديگر كشورهاي جهان ادامه دارد. او با بازي در نقش هركول پوآرو کارگاه خصوصي زرنگ و باريك‌بين، به شهرتي بين‌المللي رسيد.

از اين بازيگر سال قبل نسخه تازه‌اي از « آرزوهاي بزرگ» چارلز ديكنز هم روي آنتن تلويزيون انگلستان رفت.

اين مجموعه درام در يك فصل سه اپيزودي به نمايش درآمد و جمعي از بازيگران مطرح تلويزيوني در آن بازي داشتند.

نكته جالب ديگر بازي ساچت در فيلم سينمايي شرح حال‌گونه «افي» است كه در آن در نقش جان روسكين، منتقد هنري عصر ويكتوريا ظاهر شده است. اين فيلم بزودي روي پرده سينماها مي‌رود. 


نوشته شده در   سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode