ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1391     |     کد : 36628

جلوگيري‌از پوكي استخوان با پياده‌روي

پیاده روی روزانه به میزان 45 -40 دقیقه می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در سالمندان شود.

جام جم آنلاين: پیاده روی روزانه به میزان 45 -40 دقیقه می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در سالمندان شود.
به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين، بر اساس آمار وزارت بهداشت حدود 10 درصد جمعیت فعلی كشور را سالمندان (افراد بالای 65 سال) تشكیل می دهند كه این آمار در جوامع روستایی و شهری متفاوت است.

با توجه به بهبود شاخص های سلامتی در سطح جامعه و افزایش امید به زندگی در ایران، شاهد ارتقاء متوسط طول عمر و افزایش آمار سالمندان هستیم كه این امر لزوم توجه هر چه بیشتر به این گروه سنی از شهروندان را مشخص می‌كند.

فعال نگه داشتن سالمندان در زندگی روزمره مهمترین وظیفه از نقطه نظر سازمان بهداشت جهانی و خصوصاً برای فیزیوتراپیست ها است.

باید سعی شود تا سالمندان بتوانند فعالیتهای روزمره شغلی و حرفه‌ای و به ویژه كارهای شخصی خود را انجام دهند و حتی الامكان از ایجاد عوارض و مشكلاتی كه به واسطه عدم تحرك و فعالیت برای فرد ایجاد می شود جلوگیری شود.

برای رسیدن به این هدف بهترین راهكار ورزش كردن و انجام تمرینات مناسب روزمره تحت نظر فیزیوتراپیست و پزشك مربوطه است چرا كه با در نظر گرفتن وضعیت قلبی - تنفسی، توانایی های فیزیكی، دامنه حركتی و مشكلات اسكلتی عضلانی مانند افزایش یا كاهش قوس كمر، وضعیت قوس كف پا یا زوایای مفاصلی مانند زانو و لگن و قدرت عضلات برای فرد سالمند، ورزش های مناسبی برای وی در نظر گرفته می‌شود.

بهترین روش برای جلوگیری از پیشرفت پوكی استخوان خصوصاً در بانوان سالمند، پیاده روی روزانه به میزان 40 تا 45 دقیقه با ریتمی تندتر از پیاده روی معمولی است.

داشتن محرك مكانیكی كه با پیاده روی روزانه تأمین می شود برای حفظ قوام استخوانها در اندام تحتانی و ستون فقرات ضروری است و در این شرایط ضعف پیش رونده اسكلتی، عضلانی و مشكلات قلبی - عروقی و تنفسی فرد سالمند كاهش قابل ملاحظه ای پیدا می‌كند.


نوشته شده در   دوشنبه 25 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode