ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 ارديبهشت 1391     |     کد : 36354

پرسپولیس، نیم‌فصل اول نهم؛ هفته سی‌وسوم، پانزدهم

پرسپولیس که به امید روزهای بهتر دنیزلی را جذب کرد، امروز بدترین دوران تاریخش را سپری می‌کند.

برای پرسپولیسی که از سقوط نکردن خوشحال است
پرسپولیس، نیم‌فصل اول نهم؛ هفته سی‌وسوم، پانزدهم/دنیزلی سهمیه گرفت!

 پرسپولیس که به امید روزهای بهتر دنیزلی را جذب کرد، امروز بدترین دوران تاریخش را سپری می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری فارس،‌ شمارش معکوس برای برکناری استیلی آغاز شده بود، از اول فصل آغاز شده بود، از همان بازی اول با ملوان، از همان دقایق اولیه بازی اول با ملوان. می‌گفتند علی دایی و البته چیزهای دیگری هم می‌گفتند. هر روز که می‌گذشت فشارها بیشتر می‌شد و شرایط برای استیلی سخت‌تر تا این که دربی جام حذفی فرصت مناسبی برود برای تغییر و تحولات.

پرسپولیس در وقت‌های اضافه به استقلال 3 بر صفر باخت تا استیلی استعفا بدهد و مربی‌ای که هواداران او را دوست داشتند وارد فرودگاه امام خمینی شود. مصطفی دنیزلی اگر چه در دوران حضورش در پرسپولیس و پاس قهرمانی به دست نیاورده بود اما به واسطه بازی‌های خوب تیم‌هایش در دل بسیاری از هواداران جا گرفته بود. این‌گونه بود که این مربی ترکیه‌ای هدایت پرسپولیس را از نیم‌فصل دوم لیگ برتر برعهده گرفت.

*تعریف از بازیکنان، پاسخ رد به محمدی

دنیزلی در ابتدای حضورش در پرسپولیس گفته بود: "کارمان را تازه شروع کرده‌ایم اما فکر نمی‌کنم به بازیکنان جدیدی نیاز داشته باشیم. بازیکنان فعلی پرسپولیس از پتانسیل بالایی برخوردارند. با این حال اگر احساس کنم تیم به بازیکنی نیاز حیاتی دارد، جذب می‌کنیم. این مسئله در یک هفته آینده مشخص می‌شود." چندی بعد مهدوی‌کیا، زاید، پولادی و آودوکیچ (که دو نفر آخر در آسیا بودند) به پرسپولیس پیوستند.

در همان زمان پرسپولیس که حقیقی را به روبین‌کازان داده و درون دروازه با مشکل مواجه بود سراغ محمد محمدی رفت اما دنیزلی او را نخواست و به همین دلیل مسئولان پرسپولیس با یک بازی سراغ حسین هوشیار رفتند. شاید اگر محمدی به پرسپولیس می‌آمد این تیم خیلی از مشکلات امروز را درون دروازه نداشت.

*تلاش برای کسب سهمیه آسیا

دنیزلی تیم را در شرایطی تحویل گرفت که پرسپولیس در پایان فصل نیم‌فصل اول با 22 امتیاز در رده نهم جای داشت. البته استیلی دو هفته زودتر از پرسپولیس رفته بود و تیم در آن زمان هشتم بود.

پس از کسب چند نتیجه خوب این امیدواری نزد هواداران به وجود آمد که این تیم می‌تواند سهمیه آسیا را کسب کند. دنیزلی وقتی با این سؤال مواجه شد، گفت: "قولی در این باره نمی‌دهم اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سهمیه آسیا را کسب کنیم."

هر چه می‌گذشت شرایط به جای این که بهتر شود، بدتر می‌شد. پرسپولیس در آسیا خوب بازی می‌کرد اما در لیگ اثری از خوب بودن نداشت. این خوب نبودن به آسیا هم کشیده شد و پرسپولیسی که در دو بازی برای قطعی کردن صعودش به سه امتیاز نیاز داشت یک باخت و یک مساوی کسب کرد تا کارش به اما و اگر کشیده شود و دنیزلی هم بپذیرد که پرسپولیس "همیشه شب" است.

در کنار این موضوع باخت‌های پرسپولیس با 4 گل هواداران این تیم را سرخورده کرد به طوری که این تیم در سه دیدار متوالی در لیگ 12 گل خورد تا دنیزلی نشان دهد که هنوز عادتش را در خوردن 4 گل ترک نکرده است. او پیش‌تر هم در پرسپولیس و پاس این گونه بود(به عنوان نمونه می‌توان به دیدارهای پرسپولیس و ابومسلم، پرسپولیس و سپاهان، پرسپولیس و پیکان، پاس و صبا و ... اشاره کرد.) دنیزلی البته روز گذشته در نشست خبری پس از شکست برابر راه‌آهن گفت که تیم ملی ترکیه در زمان مربیگری او هم گل‌های زیادی می‌خورده است! شاید بهترین حرف را درباره دنیزلی، جلال چراغپور زد، آنجا که گفت "تیم‌های دنیزلی کوچه بازاری بازی می‌کنند."

این نتایج فوق العاده ضعیف سبب شد پرسپولیس در خطر سقوط قرار بگیرد و در نهایت به لطف توقف شاهین بوشهر و شهرداری تبریز از خطر سقوط فرار کند و در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ در رتبه نازل پانزدهم بایستد تا پرسپولیسی‌ها از سقوط نکردن تیمشان خوشحال باشند! دنیزلی گفته بود تلاش می‌کند سهمیه بگیرد و البته سهمیه هم گرفت؛ سهمیه بقا در لیگ برتر!

* اعلام لیست مازاد و عذرخواهی نکردن

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از اشتباهات دنیزلی جمله‌اش درباره بازیکنان پرسپولیس بود، آنجایی که گفت: "10 بازیکن پرسپولیس اضافه هستند و با نحوه بازی‌شان می‌گویند مربی عزیز، با ما ادامه نده". دنیزلی که ابتدای حضورش از نفرات این تیم تعریف می‌کرد زمانی لب به انتقاد گشود که هنوز مسابقات تمام نشده بود و همین موضوع روی کار تیم اثر منفی گذاشت. شاید اگر این حرف در پایان فصل زده می‌شد تبعات کمتری می‌داشت. در این که بسیاری از بازیکنان پرسپولیس در حد و اندازه‌های این تیم نیستند شکی نیست و شکی نیست که باید خیلی از این نفرات از پرسپولیس بروند و این تیم نیاز به خانه تکانی دارد اما در کوران مسابقات جای این حرف نبود، آن هم از طرف سرمربی.

هواداران پرسپولیس این روزها سرخورده هستند، آنها بدترین تیم تاریخ پرسپولیس را با چشمانشان می‌بینند و جز حرص و جوش خوردن چاره‌ای ندارند. آنها می‌بینند که تیمشان در 7 مسابقه 5 باخت داشته و تنها 4 امتیاز از 7 بازی گرفته است. شاید یک عذرخواهی ساده می‌توانست کمی به آنها آرامش بدهد اما دنیزلی- که در چند وقت گذشته در آستانه دیدارهای این تیم سفر به ترکیه را به رسیدگی به وضعیت این تیم ترجیح ‌داده بود- هرگز این کار را نکرد آن هم در شرایطی که حتی بزرگترین مربیان جهان هم این کار را انجام می‌دهند.

پرسپولیس امروز با دنیزلی هم می‌بازد، با همان بازیکنانی می‌بازد که در زمان استیلی هم بودند و البته تیمی که نسبت به نیم فصل اول تقویت هم شده است، اما پرسپولیس همچنان می‌بازد آن هم با 4 گل.

گزارش: محسن اثیمی


نوشته شده در   دوشنبه 18 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode