ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 ارديبهشت 1391     |     کد : 36335

سیاست ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی مبتنی بر اخلاق است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی مبتنی بر اخلاق است.


آیت‌الله مجتهد شبستری: سیاست ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی مبتنی بر اخلاق است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی مبتنی بر اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری همایش ملی سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی، اظهار کرد: برگزاری این همایش ملی گامی موثر برای تبیین سیاست مبتنی بر اخلاق جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین اخلاقیات است، گفت: همچنانکه پیامبر بزرگ اسلام(ص) رمز بعثتش را تکریم مکارم اخلاقی بیان کرد و امام علی(ع) مسائل اخلاقی را مقدم بر مسائل سیاسی می‌شمرد، رهبران نظام جمهوری اسلامی ایران هم در سه دهه گذشته همواره مسئله اخلاق را در سیاست به طور کامل رعایت کرده‌اند به طوریکه می‌توان از امام خمینی(ره) به عنوان مجسمه تقوا و اخلاق اسلامی یاد کرد.

آیت‌الله مجتهد شبستری، فتوای اخیر مقام معظم رهبری در حرام اعلام کردن ساخت بمب هسته‌ای را نمونه عینی حاکمیت اخلاق بر نظام سیاسی ایران برشمرد و افزود: همین موضع در کنار حضور حداکثری مردم در انتخابات مرحله نخست مجلس موجب شد گروه 1+5 در نشست اخیر استانبول از مواضع قبلی‌اش عقب‌نشینی کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در تشریح مواضع و سیاست‌های مبتنی بر اخلاق جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی موجب خواهد شد جواب شبهات کسانی که هنوز در پذیرش نظام اسلامی عناد می‌ورزند، داده و اتهاماتی که از سوی بیگانگان وارد می‌شود، رفع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار، هدف از برگزاری همایش ملی سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی را تبیین سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسائل اخلاقی و ارزشی در حوزه سیاست اعلام کرد.

عزیز جوانپور افزود: همایش سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی نخستین همایش ملی است که در سطح ملی و به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آذربایجان‌شرقی از دو سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و هم اکنون 2 هزار و 800 دانشجو در 35 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا در آن تحصیل می‌کنند.

دبیر کمیته علمی همایش ملی سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی هم در این دیدار گفت: همایش مزبور با همکاری انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود و تاکنون 80 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

اکبر مهدیزاده، مفاهیم و مبانی، رویکردهای نظری، مولفه‌ها و الگوهای سیاست اخلاقی، اخلاق در سیاست داخلی، خارجی و اخلاق سیاسی در سیاست داخلی و خارجی را از جمله محورهای اصلی این همایش نام برد.

همایش ملی "سیاست اخلاقی ـ اخلاق سیاسی" چهارم خرداد و در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به عنوان مظهر سیاست اخلاقی در تبریز برگزار می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 18 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode