ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391     |     کد : 35977

بحران در اردوي استقلال

«جو، مسموم است و نفس كشيدن براي استقلال سخت شده است.» اين جمله را كسي مي‌گويد كه طي هفته‌هاي گذشته به عنوان مشاور فني مديرعامل استقلال فعاليت كرده و از نزديك در جريان اتفاقات اين باشگاه قرار دارد، پس بايد آن را جدي گرفت.

فتح‌الله‌زاده: عده‌اي از بيرون دوست نداشتند استقلال دو جام را بگيرد
بحران در اردوي استقلال
«جو، مسموم است و نفس كشيدن براي استقلال سخت شده است.» اين جمله را كسي مي‌گويد كه طي هفته‌هاي گذشته به عنوان مشاور فني مديرعامل استقلال فعاليت كرده و از نزديك در جريان اتفاقات اين باشگاه قرار دارد، پس بايد آن را جدي گرفت.

آبي‌ها پس از دو تساوي نااميدكننده مقابل تيم‌هاي قعر جدولي شاهين بوشهر و شهرداري تبريز، حالا به كلي از كورس قهرماني در ليگ برتر جا مانده‌اند. البته روي كاغذ هنوز هم يك معجزه مي‌تواند آبي‌ها را قهرمان ليگ كند، اما نقش‌بر‌زمين شدن بازيكنان آبي‌پوش در پايان بازي با شهرداري، شعارهاي تند هواداران، حال و هواي حاكم بر اردو و البته تمرين پشت درهاي بسته (اتفاقي كه ديروز شاهدش بوديم) مي‌گويد، براي تيم مظلومي در اين دو هفته باقي‌مانده معجزه‌اي در كار نخواهد بود.

با اين حال بهمن فروتن، مشاور فني فتح‌الله‌زاده بيش از هر چيز برنامه‌ريزي غلط را دليل افت شديد استقلال در ليگ مي‌داند: استقلال دچار شرايطي شده كه مقداري تقصير خودش است و مقداري تقصير عوامل بيروني. البته نبايد صحبت از زمين خوردن كرد. استقلال يك جام آورده و با اشتباهات صورت گرفته در برنامه‌ريزي از رسيدن به جام دوم محروم شده است. در هيچ جاي دنيا جام حذفي را قبل از پايان ليگ تمام نمي‌كنند.

فروتن با طرح اين سوال كه اگر استقلال اكنون قهرمان جام حذفي نبود و اين مسابقه بعد از پايان ليگ برگزار مي‌شد آيا در ليگ اين‌طور نتيجه مي‌گرفت، اضافه كرد: برنامه‌ريزان بايد طوري برنامه بريزند كه انگيزه‌ها تقسيم شود. فكر مي‌كنيد چرا پرسپوليس 4 تا 4 تا گل مي‌خورد؟!

وي خود پاسخ داد:‌ تيمي كه پنجشنبه با تراكتور‌سازي بازي كرده سه‌شنبه بايد در ليگ قهرمانان آسيا بازي كند. معلوم است كه بازيكن به خود فشار نمي‌آورد. همه اينها را مي‌گويم تا به اين برسم كه برنامه‌ريزي در فوتبال ما تخريبي است. انگيزه را نمي‌شود با آمپول به تيم‌ها تزريق كرد.

با وجود اين دلايل نسبتا موجه، هجمه گسترده‌اي عليه پرويز مظلومي به راه افتاده است؛ هجمه‌اي كه او را در بن بست قرار داده و با وجود كسب عنوان قهرماني در جام حذفي باعث شده است حالا كمتر هوادار آبي‌پوشي خواهان تمديد قرارداد اين مربي براي فصل آينده باشد.

البته خود مظلومي هم در به راه افتادن اين هجمه بي‌تقصير نبوده است. وقتي او در اين شرايط حساس كه استقلال براي صعود از ليگ قهرمانان استقلال بايد تلاش كند، برخي بازيكنانش را به كم‌كاري متهم مي‌كند، طبيعي است خيلي‌ها هم او را يك مربي كم‌كار معرفي كنند.

يكي از اين منتقدان صادق ورمزيار، پيشكسوت تيم فوتبال استقلال است كه اعتقاد دارد اين تيم در ابتداي فصل خوب بسته نشده و اگر بحث كم‌كاري باشد كادرفني بيشتر از بازيكنان در اين موضوع نقش دارد.

او با بيان اين‌كه چرا بايد از ليست 25 نفره 8 يا 9 هافبك، چپ پا باشند، گفت: آقايان در ابتداي فصل براي اين‌كه دائما بمب بتركانند سراغ بازيكنان مطرح رفتند. جاسم كرار، فريدون زندي و وليدعلي را با سر و صدا جذب كردند. ساموئل، ميثم حسيني، جواد شيرزاد و مهدي اميرآبادي همه در يك پست هستند و معلوم است كه در پست‌هاي ديگر با اين ليگ فرسايشي تيم آسيب مي‌بيند. حال آن‌كه در پست بازيكناني مثل تيموريان، جباري، مهدي رحمتي، حنيف عمران‌زاده، پژمان منتظري و كيانوش رحمتي نفر دومي نبود. مشخص است كه اگر هر يك از اين بازيكنان مصدوم مي‌شدند تيم به مشكل مي‌خورد.

ورمزيار اضافه كرد: استقلال با خرجي كه كرده بود مي‌توانست قهرمان آسيا شود، اما حالا شرايط به گونه‌اي شده كه بايد مردم را ترغيب كرد تا براي حذف نشدن در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به ورزشگاه بيايند.

برنامه‌ريزي‌هاي اشتباه و بازي‌هاي فشرده از يك طرف و بد بسته شدن تيم از سوي ديگر، شايد به خودي خود براي دور ماندن استقلال از كورس قهرماني در ليگ برتر كافي به نظر بيايد، اما فتح‌الله‌زاده به يك عامل سوم هم اشاره مي‌كند.

مديرعامل آبي‌ها كه چندان تمايلي به باز كردن حاشيه‌هاي روزهاي اخير تيمش ندارد، معتقد است عده‌اي كه از بيرون دوست نداشتند استقلال دو جام را بگيرد، با تبليغ منفي عليه تيم، ملاقات با افراد مختلف و دروغ‌پراكني در اطراف باشگاه تمام تلاششان را به كار بستند.در اين ميان بحث كم‌كاري بازيكنان موضوعي بود كه روز گذشته از سوي فتح‌الله‌زاده، به‌عنوان مديرعامل باشگاه، منصور پورحيدري، سرپرست تيم و بهمن فروتن، مشاور فني مديرعامل قويا تكذيب شد تا مظلومي به نوعي در متهم كردن بازيكنانش كمي تندروي كرده باشد.

حال بايد منتظر ماند و ديد در چنين فضايي كه يك جو بي‌اعتمادي ميان سرمربي و برخي بازيكنان استقلال ايجاد شده - درست مانند شرايطي كه هم‌اكنون در پرسپوليس حكم‌فرماست- دو نماينده پرطرفدار فوتبال ايران در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه اين هفته چگونه از اعتبار خود در ليگ قهرمانان آسيا دفاع خواهند كرد؟

استقلال چگونه قهرمان ليگ مي‌شود

در شرايطي كه حالا ديگر حتي هواداران خوش‌بين استقلال هم اميد چنداني به قهرماني اين تيم در ليگ برتر ندارند، فتح‌الله‌زاده معتقد است ليگ براي آنها هنوز تمام نشده است و در اين دو هفته باقيمانده، اتفاقات زيادي مي‌تواند رخ بدهد.اتفاقات متعددي كه با رخ دادن آنها استقلال در پايان ليگ به عنوان قهرماني مي‌رسد، مواردي است كه در زير به آنها اشاره شده است:

1ـ استقلال در هر دو بازي بعدي خود با گل‌هاي فراوان برنده شود (مثلا 4 گل در هر بازي بزند). آبي‌ها در هفته سي‌و‌سوم مهمان صنعت‌نفت آبادان هستند و در هفته پاياني هم در تهران به مصاف نفت تهران مي‌روند.

2ـ سپاهان از دو بازي باقيمانده‌اش فقط يك امتياز بگيرد. يعني در شهرآورد اصفهان به ذوب‌آهن ببازد و در هفته پاياني هم در زمين خود مغلوب تيم سقوط كرده مس سرچشمه شود.

3ـ تراكتورسازي از دو بازي باقيمانده‌اش مقابل مس سرچشمه در كرمان و ملوان در تبريز، حداقل 2 امتياز از دست بدهد و البته تفاضل گلش از مثبت 27 عبور نكند.

آيا همه اين اتفاقات براي قهرمان شدن استقلال رقم خواهد خورد؟!

رضا پورعالي / گروه ورزش


نوشته شده در   يکشنبه 10 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode