ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35532

آيت الله شبستري:مشي سياسي حضرت زهرا(س) بايد الگوي ولايتمداري شيعه در عصر حاضر باشد

امام جمعه تبريز بر الگو قرار دادن مشي سياسي حضرت فاطمه زهرا(س) در حفظ و حراست از ارکان امامت و ولايت توسط شيعيان در عصر حاضر تاکيد کرد.

امام جمعه تبريز بر الگو قرار دادن مشي سياسي حضرت فاطمه زهرا(س) در حفظ و حراست از ارکان امامت و ولايت توسط شيعيان در عصر حاضر تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي اذربايجان شرقي ، آيت الله محسن مجتهد شبستري روز چهارشنبه 28فروردين در جمع هيئات مذهبي شهرستان تبريز که در مسجد انگجي اين شهر گردهم آمده بودند با بيان اين مطلب گفت: دفاع از حريم ولايت در منش حضرت زهرا سلام الله عليها و ايراد خطبه در مسجد مدينه در حمايت از حق اهل بيت در هدايت امت اسلامي گوياي اين مطلب است که امامت و ولايت اصلي اجتناب ناپذير در اداره جامعه اسلامي است.

وي با اشاره به وقايع اخير در منطقه و در ميان کشورهاي مسلمان اظهار داشت: همگي شاهد به ثمر نشستن انقلاب هاي مختلف در کشورهاي تونس ، مصر و ليبي هستيم اما واقعيت تلخ اين است که بدليل عدم پايبندي اين مسلمانان به اصل ولايت قادر به سر هم آوردن انقلاب و اداره کشورهايشان نيستند.

امام جمعه تبريز تاکيد کرد: مادامي که اصل مترقي ولايت فقيه در زمان غيبت امام زمان (عج) از سوي مسلمانان پذيرفته نشود سرنوشت آنها چيزي جز تسلط نااهلان و مستکبرين بر آنها نخواهد بود.

آيت الله شبستري انقلاب اسلامي و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان ولي امر مسلمين را حرکت در مسير سبز ولايت نبوي و علوي عنوان کرد و گفت: برکات اين ولايت براي مردم کشور ايران در همه حال قابل لمس است که نرمش اخير سران 5+1 در قبال يکي از آنهاست.

وي افزود: تبعيت محض از امر معظم له در انتخابات 12 اسفند باعث شد تا دشمن به قدرت امر ولي فقيه پي ببرد و در موضعگيري هاي خويش جانب مراعات را رعايت کند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود با اشاره بر اهميت توجه به فرهنگ زندگاني حضرت فاطمه زهرا از سوي دختران گفت: اين امر باعث کاهش بسياري از تنش هاي خانوادگي در جامعه مي شود.

آيت الله شبستري اظهار داشت: در جامعه فاطمي و علوي روابط زن و مرد بر اساس احترام متقابل و ايمان به خدا و حفظ ارزش هاي اسلامي تعريف شده است در حاليکه متاسفانه اکنون شاهد سايه انداختن ماديات و خواسته هاي دنيوي بر بنيان خانواده ها هستيم.

وي افزود: اگر مهريه حضرت زهرا (س) را به نرخ امروز محاسبه کنيم چيزي در حدود يک ميليون تومان مي شود اما سوال اين است مگر خانواده ها و دختران ما خود را بالاتر از اين بانوي بزرگوار مي دانند که براي خود مهريه هاي آنچناني و تنها به صرف چشم و هم چشمي تعيين مي کنند.

امام جمعه تبريز با بيان اينکه بر اساس روايات مهريه پايين موجب بقاي زندگي مي شود گفت: افزايش طلاق ها و افزايش زندانيان مهريه ناشي از عدم توجه دختران امروزي به فرهنگ فاطمي است که بايد در اين مورد تجديد نظر کنند.

وي ترويج چنين فرهنگي از سوي خانواده ها را که مغاير با تعاليم اهل بيت است منشا فساد در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: چنين رفتاري باعث عدم تمايل جوانان به ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه مي شود که اثرات جبرن ناپذيري در بر دارد.

آيت الله شبستري نقش هيئات مذهبي را در ترويج فرهنگ فاطمي بسيار ارزنده دانست و گفت: اين هيئات هستند که بايد حمايت از ولايت فقيه و اشاعه فرهنگ زندگي علوي و فاطمي را در جامعه بسط دهند.

وي همچنين خواست تا در مراسم ارتحال امام خميني (ره) به عنوان منادي عزت و آزادي براي مردم ايران مراسم عزاداري را تا حد امکان باشکوه برگزار کرده و نسبت به مقام ايشان اداي احترام کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode