ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 فروردين 1391     |     کد : 35505

جاي خالي سريال‌هاي كودكانه

بهار هر سال با تعداد زيادي سريال‌ روبه‌رو مي‌شويم كه در روزهاي رخوت‌انگيز بهاري سرگرممان مي‌كند.

جام جم آنلاين: بهار هر سال با تعداد زيادي سريال‌ روبه‌رو مي‌شويم كه در روزهاي رخوت‌انگيز بهاري سرگرممان مي‌كند.
حتي فكر اين‌كه چشم در چشم قاب رنگي تلويزيون، دل بدهيم به مجموعه‌هاي داستاني مورد علاقه‌مان، خستگي را از تنمان بيرون مي‌برد.

سريال‌ها به دليل جذابيت‌هاي ذاتي خود مخاطبان زيادي دارد، اما كمتر پيش مي‌آيد مخاطب اين سريال‌ها كودكان باشند.

هر كدام از ما بنا به انگيزه‌اي تلويزيون را روشن مي‌كنيم. اين در حالي است كه انگيزه كودكان از نشستن پاي تلويزيون با انگيزه بزرگ‌ترها فرق دارد.

بزرگ‌ترها اغلب براي سرگرمي به تماشاي تلويزيون مي‌پردازند، ولي كودكان در كنار اين‌كه طالب سرگرمي هستند، بيشتر براي فهميدن دنياي اطراف، تلويزيون نگاه مي‌كنند.

به اعتقاد بسياري از پژوهشگران بيشترين علت علاقه كودكان به تلويزيون اين است كه به آنان امكان مي‌دهد به ماجراهاي پشت پرده زندگي رسوخ كنند و دنيا و مردم را بهتر بشناسند.

آنها به اين فرصت احتياج دارند كه از طريق برنامه‌هايي كه مخصوص آنهاست، دنياي كودكانه‌شان را امتداد دهند. با توجه به تمام اين شرايط تلويزيون همواره برنامه‌هاي زيادي را براي اين نسل تهيه كرده و مي‌‌كند، اما تا به حال كمتر به ساخت سريال‌هايي كه داستان كودكانه‌اي دارد و مخصوص اين رده سني است، توجه شده است.

اين در حالي است كه شبكه 2 سيما - شبكه‌اي كه قرار است با رويكرد كودك و خانواده برنامه‌سازي كند- نيز بيشتر به تهيه و توليد سريال‌هايي روي آورده كه بزرگسالان مخاطب اصلي آنها هستند و محتواي بسياري از اين سريال‌ها هيچ جذابيتي براي كودكان ندارد.

پس ضروري است كه به اين قشر از بينندگان هميشگي تلويزيون نيز توجه شود.

اين ضرورت هنگامي معنا پيدا مي‌كند كه بدانيم كودكان حتي اگر به‌طور مستقيم از شخصيت‌هاي مورد علاقه خود تقليد نكنند، ممكن است ارزش‌هاي خاص و عقايد آنها را كسب كنند و چه خوب است داستاني ادامه دار در قالب سريال و با شخصيت‌هاي متنوع براي كودكان هم تهيه و پخش شود.

مهراوه فردوسي - گروه راديو و تلويزيون


نوشته شده در   چهارشنبه 30 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode