ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 فروردين 1391     |     کد : 35313

وظيفه اصلي هيئات مذهبي بيان سيره عملي ائمه معصومين(ع) است

وظيفه اصلي هيئات مذهبي بيان سيره عملي ائمه معصومين(ع) است مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: وظيفه اصلي هيئات مذهبي در مراسم مختلف بيان سيره عملي ائمه معصومين به ويژه حضرت زهرا(س) به عنوان حجت امامان (ع) است. به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي امروز سه شنبه در اولين همايش شوراي هيئات مذهبي شهرستان هاي آذربايجان شرقي که در محل تالار سوره اين اداره کل برگزار شد اظهار داشت: پيامبر اسلام صلوات الله عليه به تعبير خود از گمراهي بعد از معرف

وظيفه اصلي هيئات مذهبي بيان سيره عملي ائمه معصومين(ع) است
مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: وظيفه اصلي هيئات مذهبي در مراسم مختلف بيان سيره عملي ائمه معصومين به ويژه حضرت زهرا(س) به عنوان حجت امامان (ع) است.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي امروز سه شنبه در اولين همايش شوراي هيئات مذهبي شهرستان هاي آذربايجان شرقي که در محل تالار سوره اين اداره کل برگزار شد اظهار داشت: پيامبر اسلام صلوات الله عليه به تعبير خود از گمراهي بعد از معرفت ، پيروي از شهوات و عدم توفيق در آزمايشات الهي توسط امتش بيم داشت و متاسفانه بعد از رحلت جانسوز ايشان تمام اين سه مورد به وقوع پيوست.


عظيمي ترجيح ماديات دنيوي به آخرت را نتيجه بازگشت جامعه اسلامي بعد از وفات پيامبر گرامي اسلام(ص) به خلق و خوي زمان عرب جاهلي دانست که ايشان در سخنان خود نسبت به آن هشدار داده بودند .



مديرکل تبليغات اسلامي استان در ادامه وظيفه اصلي هيئات مذهبي را در مراسم مختلف بيان سيره عملي ائمه معصومين به ويژه حضرت زهرا به عنوان حجت امامان (ع) دانست و گفت: اين سيره در خطبه آن حضرت در مسجد مدينه تبلور يافته و بايد سينه به سينه و نسل به نسل به آيندگان انتقال يابد و در اين بين تشويق نوجوانان و جوانان براي به سينه سپردن آن نقش به سزايي دارد.



عظيمي همچنين با اشاره به جريانات سياسي جهان معاصر گفت: تحقيق در تاريخ سياسي ايران معاصر و جهان اسلام نشان مي دهد دشمنان اسلام با آگاهي به برد نظريه ولايت فقيه و توان شيعيان امير مومنان (ع) در اداره جامعه خود ، در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از شکل گيري و قدرت يابي يک نظام سياسي بر اساس آموزه هاي اسلامي جلوگيري کنند.



وي تمام تلاش استکبار جهاني را در راستاي مقابله با ولايت حضرت علي (ع) در جهان دانست و گفت: برخي تنها نگاه سطحي به مسايل سياسي جهان دارند و در تحليل هاي خود از ترس دشمن زود وا مي روند اما امروز انقلاب اسلامي به برکت همين مکتب به تعبير رهبر معظم انقلاب با به زانو در آوردن تمام دشمنان خود در شرايط بدر و خيبر قرار گرفته است.



مديرکل تبليغات اسلامي استان همچنين اضافه کرد: اوج خباثت آمريکا در قبال ملت ايران زماني آشکار شد که در 20 فروردين 58 اقدام به تحريم يک ملت انقلابي و تازه نفس کرد و بعد از آن با ايجاد توطئه هاي قومي و طائفه اي در صدد تجزيه کشور و کاهش قدرت آن بر آمد.



عظيمي ترور نخبگان سياسي کشور ، طراحي حمله طبس ، تربيت نيروهاي ساختار شکن در داخل تشکيلات سياسي نظام ، هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران ، جاسوسي و تهديد امنيت ملي در قالب سفارتخانه ، کمک اطلاعاتي و نظامي به رژيم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس ، اعلان علني دشمني با ملت ايران ، ترور دانشمندان و چهره هاي علمي و موارد ديگر را نشان از خصومت ديرينه و ريشه دار اين دولت با انقلاب اسلامي بر شمرد.



وي افزود: با اين روند آيا مي توان اميدي به بهبود روابط سياسي با اين کشور داشت؟ آيا مي توان قبول کرد که چنين کشوري در آينده دوباره به فکر توطئه نباشد؟ شايد برخي روابط ايران و روسيه و چين را در بوته نقد قرار دهند اما واقعيت اين است که هيچ کدام از اين دولت ها در هيچ کجاي دنيا به صورت علني عليه ملت ايران موضع نگرفته و هميشه در صدد تعامل و همکاري هستند.



مديرکل تبليغات اسلامي استان با بيان اينکه برخي فکر مي کنند تحريم ها به خاطر قضيه هسته اي شدن ايران اعمال مي شود گفت: اين افراد مطالعه در تاريخ روابط سياسي ايران و آمريکا ندارند چرا که جرقه تحريم ايران از 20 فروردين سال 58 زده شده است و تا صداي اسلام را در اين کشور خاموش نکنند آن را متوقف نخواهند کرد اما ديگر زمان مسامحه گذشته و اکنون ايران از موضع عزت سخن مي گويد و انقلاب اسلامي اکنون در موضع قدرت جهاني و منطقه اي قرار دارد و با عزت سخن مي گويد.

عظيمي به برکات تحريم هاي دشمنان عليه کشورمان نيز اشاره کرد و گفت: امروز ايران رتبه يازدهم علمي در جهان را از آن خود کرده و اين امر تا قبل از پيروزي انقلاب سابقه نداشت .



عظيمي کسب علم و دانش از کفار و رابطه اقتصادي با دشمنان اسلام را در قالب موازين شرع جايز دانست تا پيشرفت و توسعه جامعه اسلامي تامين شود و اضافه کرد: اگر اين ارتباط باعث سيطره سياسي آنان بر مسلمين شود بر اساس آيه نفي سبيل حرام است و جمهوري اسلامي با نصب العين قرار دادن اين قاعده فقهي روابط سياسي و اقتصادي خود را تنظيم مي کند. 


نوشته شده در   شنبه 26 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode