ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1391     |     کد : 35240

راه اندازي بانک اطلاعاتي 2500هيئت مذهبي در آذربايجان شرقي

رئيس شوراي هيئات مذهبي آذربايجان شرقي از راه اندازي بانک اطلاعاتي 2500هيئت مذهبي در اين استان خبر داد.

رئيس شوراي هيئات مذهبي آذربايجان شرقي از راه اندازي بانک اطلاعاتي 2500هيئت مذهبي در اين استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، احد پنجه در اولين گردهمايي اعضاي شوراي هيئات مذهبي استان که در اداره کل تبليغات اسلامي استان برگزار شد با اعلام اين خبر افزود: شوراي هيئات مذهبي از 13 سال پيش تاکنون اقدام به جمع آوري اطلاعات ، کدبندي ، صدور مجوز فعاليت ، اجراي طرح آسيب شناسي ، سياستگذاري کلان و برنامه دهي هيئات مذهبي در استان ،کرده است.


وي اظهار داشت: در همين مدت بر عملکرد هيئات مذهبي توسط اعضاي شورا نظارت و اختلافات احتمالي ميان برخي هيئات حل و فصل شده است.


پنجه شکار با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب بر نقش شوراي هيئات مذهبي در ساماندهي مراسم عزاداري در سطح کشور تلاش مضاعف ساير اعضا در استان را خواستار شد و گفت: خوشبختانه برنامه هاي مناسبي از سوي تبليغات اسلامي براي هدايت فکري اين هيئات همچنين حمايت از برنامه هاي آنها انجام شده و مي شود که بايد فرصت پيش آمده را مغتنم شمرد.


وي دقت نظر مسؤولا هيئات مذهبي را در رعايت بهداشت عمومي در توزيع خيرات و نذورات خواستار شد و اضافه کرد: بهتر است هر چند ماه نسبت به بازبيني علم هاي هيئات اقدامي از سوي اعضاي هيئات صورت گيرد و از علم هاي فرسوده که دون شأن خاندان اهل بيت است استفاده نشود.


رئيس شوراي هيئات مذهبي استان از تمام هيئات مذهبي اي که داراي علم هاي قديمي هستند خواست تا اين آثار را به صورت امانت يا اهدايي در اختيار موزه محرم سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان قرار دهند تا به شکل احسن از آنها نگهداري شود.


پنجه شکار راه اندازي تيم هاي تذکر لساني براي احياي امر به معروف در مراسم عزاداري را يکي از ضروريات دستگاه عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) دانست و گفت: رعايت اين امر يک اصل ضروري در برگزاري عزاداري سالار شهيدان است.




نوشته شده در   پنجشنبه 24 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode