ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 فروردين 1391     |     کد : 35181

موضع کنونی نظام اسلامی موضع قدرت و عزت جهانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برخی به خاطر ترس از دشمن زود وا می روند اما انقلاب اسلامی اکنون در موضع قدرت جهانی و منطقه ای قرار دارد و با عزت سخن می گوید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برخی به خاطر ترس از دشمن زود وا می روند اما انقلاب اسلامی اکنون در موضع قدرت جهانی و منطقه ای قرار دارد و با عزت سخن می گوید.
به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید عظیمی امروز سه شنبه در اولین همایش شورای هیئات مذهبی شهرستان های آذربایجان شرقی که در محل تالار سوره این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: پیامبر اسلام صلوات الله علیه به تعبیر خود از گمراهی بعد از معرفت ، پیروی از شهوات و عدم توفیق در آزمایشات الهی توسط امتش بیم داشت و متاسفانه بعد از رحلت جانسوز ایشان تمام این سه مورد به وقوع پیوست.

وی ثمره مضلات الفتن حدیث نبوی را بین در و دیوار ماندن حضرت زهرا (س) به فاصله تنها 71 روز پس از واقع غدیر عنوان کرد و افزود: ایجاد شکاف در بین صفوف مومنین موجب شد تا هیمنه اسلام در جهان از بین برود و این امر تا به امروز گریبان جوامع اسلامی را گرفته است.

عظیمی ترجیح مادیات دنیوی به آخرت را نتیجه بازگشت جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام(ص) به خلق و خوی زمان عرب جاهلی دانست که ایشان در سخنان خود نسبت به آن هشدار داده بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه وظیفه اصلی هیئات مذهبی را در مراسم مختلف بیان سیره عملی ائمه معصومین به ویژه حضرت زهرا به عنوان حجت امامان (ع) دانست و گفت: این سیره در خطبه آن حضرت در مسجد مدینه تبلور یافته و باید سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان انتقال یابد و در این بین تشویق نوجوانان و جوانان برای به سینه سپردن آن نقش به سزایی دارد.

عظیمی همچنین با اشاره به جریانات سیاسی جهان معاصر گفت: تحقیق در تاریخ سیاسی ایران معاصر و جهان اسلام نشان می دهد دشمنان اسلام با آگاهی به برد نظریه ولایت فقیه و توان شیعیان امیر مومنان (ع) در اداره جامعه خود ، در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از شکل گیری و قدرت یابی یک نظام سیاسی بر اساس آموزه های اسلامی جلوگیری کنند.

وی تمام تلاش استکبار جهانی را در راستای مقابله با ولایت حضرت علی (ع) در جهان دانست و گفت: برخی تنها نگاه سطحی به مسایل سیاسی جهان دارند و در تحلیل های خود از ترس دشمن زود وا می روند اما امروز انقلاب اسلامی به برکت همین مکتب به تعبیر رهبر معظم انقلاب با به زانو در آوردن تمام دشمنان خود در شرایط بدر و خیبر قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین اضافه کرد: اوج خباثت آمریکا در قبال ملت ایران زمانی آشکار شد که در 20 فروردین 58 اقدام به تحریم یک ملت انقلابی و تازه نفس کرد و بعد از آن با ایجاد توطئه های قومی و طائفه ای در صدد تجزیه کشور و کاهش قدرت آن بر آمد.

عظیمی ترور نخبگان سیاسی کشور ، طراحی حمله طبس ، تربیت نیروهای ساختار شکن در داخل تشکیلات سیاسی نظام ، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران ، جاسوسی و تهدید امنیت ملی در قالب سفارتخانه ، کمک اطلاعاتی و نظامی به رژیم بعث عراق در هشت سال دفاع مقدس ، اعلان علنی دشمنی با ملت ایران ، ترور دانشمندان و چهره های علمی و موارد دیگر را نشان از خصومت دیرینه و ریشه دار این دولت با انقلاب اسلامی بر شمرد.

وی افزود: با این روند آیا می توان امیدی به بهبود روابط سیاسی با این کشور داشت؟ آیا می توان قبول کرد که چنین کشوری در آینده دوباره به فکر توطئه نباشد؟ شاید برخی روابط ایران و روسیه و چین را در بوته نقد قرار دهند اما واقعیت این است که هیچ کدام از این دولت ها در هیچ کجای دنیا به صورت علنی علیه ملت ایران موضع نگرفته و همیشه در صدد تعامل و همکاری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برخی فکر می کنند تحریم ها به خاطر قضیه هسته ای شدن ایران اعمال می شود گفت: این افراد مطالعه در تاریخ روابط سیاسی ایران و آمریکا ندارند چرا که جرقه تحریم ایران از 20 فروردین سال 58 زده شده است و تا صدای اسلام را در این کشور خاموش نکنند آن را متوقف نخواهند کرد اما دیگر زمان مسامحه گذشته و اکنون ایران از موضع عزت سخن می گوید.

عظیمی به برکات تحریم های دشمنان علیه کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: امروز ایران رتبه یازدهم علمی در جهان را از آن خود کرده و این امر تا قبل از پیروزی انقلاب سابقه نداشت.

وی با تاکید بر اینکه در برخی کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان امکانات مالی برای اتباع آن کشور بیش از ایران مهیاست افزود: این امکانات تنها برای آن در اختیار آنها قرار می گیرد که مردم و دولتشان از خود چیزی نداشته باشند تا به وقت نیاز با اعمال فشار تن به خواسته های استکباری و استعماری بدهند اما ملت ایران با اقتدار و عزت در جهان به پیش می رود.

عظیمی کسب علم و دانش از کفار و رابطه اقتصادی با دشمنان اسلام را در قالب موازین شرع جایز دانست تا پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی تامین شود و اضافه کرد: اگر این ارتباط باعث سیطره سیاسی آنان بر مسلمین شود بر اساس آیه نفی سبیل حرام است و جمهوری اسلامی با نصب العین قرار دادن این قاعده فقهی روابط سیاسی و اقتصادی خود را تنظیم می کند.


نوشته شده در   چهارشنبه 23 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode