ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 فروردين 1391     |     کد : 35117

مترو تبریز باید به حرکت درآید

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکمیل سریع پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در تبریز گفت: در سایه همت همگانی، مترو تبریز باید به حرکت درآید و تحقق آن در نوع خود موجب نشاط اجتماعی می‌شود.

 استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکمیل سریع پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در تبریز گفت: در سایه همت همگانی، مترو تبریز باید به حرکت درآید و تحقق آن در نوع خود موجب نشاط اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی عصر امروز در نشست مشترک با فرماندار تبریز و معاونان این فرمانداری اظهار کرد: قطع وابستگی، حرکت در مسیر تولید ملی را هموار می‌کند و این امر با تمرکز روی سه محور صنعت، کشاورزی و رونق اقتصادی به دست می‌آید.

وی با اشاره به عوامل افزایش درصد قابل توجه مشارکت مردم تبریز در انتخابات مجلس نهم افزود: نوع سلوک فرمانداری به جهت ارتباط با مردم و هماهنگی با دستگاه‌های دولتی، تاثیر بسزایی در این امر داشت.

بیگی افزود: حسن سلوک و حسن مدیریتی در بخش‌های مختلف به همراه متانت در مدیریت شهرستان تبریز را به زیبایی می‌بینیم و بنا داریم که هویت فرمانداری تبریز را ارتقا دهیم.

* توجه به تولید داخلی جزو وظایف تصریحی است

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حمایت از تولید ملی و داخلی در سال‌های گذشته جزو وظایف استنتاجی بود ولی از سال 91 جزو وظایف تصریحی است و همگان در تحقق اهداف آن مسئول‌اند.

وی افزود: اساس تولید ملی در حقیقت حمایت از سرمایه‌های ملی و بالندگی کشور است و جهت‌گیری ما نیز در چهار سال گذشته در این راستا بوده است و باید نهایت بهره را از این فرصت برد و با افزایش قدرت رقابتی تولیدات داخلی، فضای کلی کشور را در مسیر حمایت از تولید فراهم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: حمایت از تولید داخلی با تلاش مسئولان، همکاری مردم و همت تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری تولیدات داخلی، مهم‌ترین محورهای فرهنگ‌سازی در گرایش مردم به استفاده از کالاهای تولید داخلی است.

* جواب حضور مردم، تمرکز روی گره‌گشایی از مشکلات مردم است

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم معنی‌دار است و افزایش بیش از 21 درصدی انتخابات در شهرستان تبریز دارای پیام بزرگی است که باید با تمرکز روی گره‌گشایی و حل مشکلات مردم بدان پاسخ داد.

وی افزود: انسجام مدیریتی حاصل شده نشانگر این است که ما با آرامش و در عین حال با خط روشن به جلو می‌رویم و نتیجه آن در انتخابات ملموس است.

بیگی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ارزشمند در این زمان، دیدارهای رو در رو و چهره به چهره مردم و مسئولان است که به دور از تشریفات وقت‌گیر و زائد اداری، به طور مستمر و بدون واسطه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نگرش ما به موضوعات استان بیشتر نرم‌افزاری است که رمز موفقیت ما بوده و به ما کمک می‌کند تا در مسائل مختلف به مردم اطمینان دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسیر گشایی متعدد معابر، دیدارهای چهره به چهره، ملاقات‌های مردمی، همه و همه در شکل‌گیری جامعه مطلوب شهری و رضایتمندی شهروندان مهم است.

* همایش تجارت منطقه‌ای، نقش شاخص تبریز را ارتقا می‌بخشد

استاندار آذربایجان‌شرقی در این نشست با اشاره به برگزاری همایش تجارت منطقه‌ای در تبریز اظهار کرد: تبریز به عنوان کانون تجارت منطقه‌ای و سرمایه‌گذاری و بر اساس برنامه‌های راهبردی، همواره نقش موثر و بی‌بدیلی را در معرفی فرصت‌های ارزش آفرین در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر صادرات، نقش آذربایجان شرقی قابل توجه است و تمام امکانات برای دستیابی به محور تجاری منطقه آماده است و بی‌تردید مراودات اقتصادی در روحیه مردم تاثیر مضاعف دارد.

بیگی افزود: با اعتماد به نفس به مسائل ورود پیدا می‌کنیم و با تمرکز روی سه محور صنعت، کشاورزی و رونق اقتصادی، مدل‌های رشد و توسعه را به نفع و حمایت از تولیدات داخلی تغییر می‌دهیم و لازم است تا موضوع صنعت را نیز، به مثابه نهضت کشاورزی تعقیب کنیم و آن را به طور مرتب مورد رصد قرار دهیم تا به نتیجه‌گیری ختم شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تولید کنندگان با محدودیت مواجه نیستند و با همکاری و حمایت از تولید بیشتر می‌توان به برخی از مشکلات فائق آمد.

* مترو تبریز باید به حرکت درآید

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکمیل سریع پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در تبریز تصریح کرد: در سایه همت همگانی، مترو تبریز باید به حرکت درآید و تحقق آن در نوع خود موجب نشاط اجتماعی شده و پروژه‌های روحیه‌آفرین برای مردم از اهمیت قابل توجه برخوردار بوده و لازم است در برنامه‌ریزی‌ها مورد لحاظ واقع شود.

وی افزود: پیشرفت پروژه‌های عمرانی مطلوب بوده و طرح‌های مسکن مهر نیز در کشور نمونه بوده و 35 هزار واحد آن در شهر تبریز آماده بهره‌برداری است.

* حاشیه‌نشینی با مسکن مهر مهار می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی با مسکن مهر مهار می‌شود و با توسعه آن انگیزه حاشیه‌نشینی کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: حدود 102 درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است و این امر در بهبود شاخص‌های توسعه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار هماهنگی و مدیریت فرمانداری تبریز در اجرای برنامه‌های پرنشاط فرهنگی، تفریحی و ورزشی شد.

وی افزود: امکانات و تسهیلات روستاهای اطراف الحاق شده به تبریز باید هدفمند و مسئولانه پیگیری و منجر به نتیجه شود.

* نبض تجارت در منطقه، تبریز است

بیگی از فرماندار تبریز خواست تا پیگیری لازم را برای تحقق این اهداف از معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اعمال کند.

وی ادامه داد: نبض تجارت در منطقه، تبریز است و بیشتر مسیرهای بازرگانی و تجاری به تبریز منتهی می‌شود و توجه به این امر باید در برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار گیرد.

* نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، لنگر آرامش استان

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اهمیت و نقش مرکزیت دینی گفت: نقش شخص حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری در کانون و محوریت دینی و اجتماعی غیرقابل انکار است و هیچکس نمی‌تواند نعمت برجسته و ارزشمند ایشان را به عنوان لنگر آرامش در استان نادیده بگیرد.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی همواره پشتیبان قوی در راستای حرکت و توسعه استان محسوب می‌شود.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تمام نقدها و تحلیل‌ها، باید به فضای پیشرفت و آبادانی ختم شود، گفت: فضای رسانه‌ای مطلوبی در استان حاکم است و باید با جسارت حرفه‌ای هوشمندانه در راستای توسعه مطلوب حرکت کرد.

وی افزود: صدا و سیما انصافاً همراهی قابل قبولی در شفاف‌سازی و اعتمادسازی مردم و همچنین انعکاس مطلوب فعالیت‌ها داشته است و همه اینها در خلق ثبات مدیریتی مناسب دخیل است.


نوشته شده در   سه شنبه 22 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode