ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 فروردين 1391     |     کد : 34567

تبریز از توقف‌گاه‌های مهم جاده ابریشم می‌شود

ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تبریز یکی از مهم‌ترین توقف‌گاه‌های گردشگران جاده ابریشم می‌شود .

 ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تبریز یکی از مهم‌ترین توقف‌گاه‌های گردشگران جاده ابریشم می‌شود .

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد قدمگاهی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری تبریز در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: احیای گردشگری جاده ابریشم از جدی‌ترین طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و برای این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

ناظر عالی ستاد دایمی تسهیلات سفر کشور افزود: ایجاد «هتل‌ترن » طرحی گردشگری است که مسیر جاده ابریشم را طی کرده و در ایستگاه‌های مهم این جاده توقف می‌کنند.

قدمگاهی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مطالعه و شناسایی شهرهای مطرح و مهم این مسیر را در دست اجرا دارد که بی‌تردید تبریز نیز یکی از این شهرهای برگزیده می‌شود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح، هتل ترن، شب‌ها در مسیر جاده ابریشم حرکت کرده و روزها در شهرهای مطرح و ویژه آن برای بازدید از آثار تاریخی ، فرهنگی و گردشگری توقف می‌کنند.

ناظر عالی ستاد تسهیلات سفر کشور تصریح کرد: با توقف در کنار شهرهای بزرگی مانند پکن، استانبول و ونیز، گردشگران و مسافران این هتل ترن می‌توانند از جاذبه های این شهرها بازدید کنند.

قدمگاهی با اشاره به اینکه تبریز از دیرباز یکی از مهم‌ترین شهرهای شاهراه جاده ابریشم بوده یادآور شد: با توجه به نقش ترانزیتی و اقتصادی که این شهر هم اکنون نیز در میان کشورهای همسایه دارد می‌تواند یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های طرح «هتل ترن» باشد.

قدمگاهی ضمن تقدیر از همت شایسته میراث فرهنگی استان در حفظ و مرمت بازار تبریز در پایان تاکید کرد: بازار تاریخی و جهانی تبریز یکی از هزاران توانمندی این شهر کهن و کلان است که از دیرباز در جاده ابریشم همچون نگینی می‌درخشد و باید با حفظ و توجه بیشتر به آن از این توانمندی بهره بیشتر برد.


نوشته شده در   دوشنبه 7 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode