ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 فروردين 1391     |     کد : 34542

بازنگری در برخی قوانین مرتبط با حقوق زنان ضروری است

دبیر جامعه زینب (س) تبریز گفت: ضرورت بازنگری در بعضی از قوانین موجود و قانونگذاری جدید در برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با زنان، کودکان و خانواده همچنان احساس می‌شود.

 دبیر جامعه زینب (س) تبریز گفت: ضرورت بازنگری در بعضی از قوانین موجود و قانونگذاری جدید در برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با زنان، کودکان و خانواده همچنان احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عشرت شایق صبح امروز در دیدار جمعی از وکلا و حقوقدانان زن در تبریز اظهار کرد: تدوین و گسترش مباحث حقوقی خانواده و زنان حول محور اسلام فقاهتی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بانوان است و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک مرجع عالیقدر دینی و ولی فقیه زمان، نقشی محوری در احیای این گفتمان داشته و بر اجرای آن در چارچوب ارزش‌های اسلامی تاکید داشتند.

وی با اشاره به وضعیت اسف‌بار زنان در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر افزود: منحرفان و سودجویان برای استفاده مادی از زن، درصدد تغییر هویت او برآمده و انواع تبعیض‌ها را در حق زنان روا می‌دارند به نحوی که می‌توان گفت در این گونه جوامع جنایت و ظلم نسبت به زن اگر بیشتر از زمان جاهلیت نباشد کم‌تر از آن هم نیست.

وی تصریح کرد: در حالی که اکثر کشورهای غربی با شعار تساوی حقوق زن و مرد بیشترین ظلم را به زنان روا داشته و جایگاه او را تا حد یک ابزار و کالای مصرفی تنزل داده‌ا‌ند، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با استفاده از روش فقه پویای تشیع، شخصیت زن مسلمان را به صورتی کاملا متفاوت با جوامع منحط غربی ترسیم و به جهانیان ارائه کرد و با این دیدگاه، هویت واقعی و انسانی زن به او بازگرداند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با تشریح وضعیت زنان ایرانی در پنجاه سال اخیر گفت: حضرت امام خمینی(ره) در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی الگوی مطلوب زن مسلمان را حضرت فاطمه زهرا( س) و حضرت زینب(س) معرفی کردند و با این الگوی‌سازی، مسیر فعالیت زنان مسلمان ایرانی را در پیشگامی و شکل‌گیری نهضت اسلامی هموار کردند که نتیجه آن تغییر ارزش‌ها و نوع نگاه‌ها به جنس زن در راستای ارتقاء وضعیت شخصیتی و حقوقی زنان بود و از این جهت بانوان ایرانی وضعیت کنونی خود را مرهون انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) می‌دانند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگرچه در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی بویژه در دوره هفتم، قوانین خوبی برای احقاق حقوق زنان در جامعه و تقویت بنیان خانواده به تصویب رسیده است اما ضرورت بازنگری در بعضی از قوانین موجود و قانونگذاری جدید در برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با زنان، کودکان و خانواده همچنان احساس می‌شود.

وی موضع‌گیری‌های شجاعانه و حکیمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه زنان و ارائه رهنمودهای متعالی ایشان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زنان را چراغ راه مسئولان نظام در قوای سه‌گانه کشور دانست و افزود: باید در چارچوب تکریم خانواده و حفظ ‌شان و منزلت زنان از طریق اصلاح قوانین و رفع موانع و کمبودهای موجود، شرایط لازم برای پیشرفت و نقش‌آفرینی بیشتر آنان در عرصه‌های مختلف فراهم شود.


نوشته شده در   يکشنبه 6 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode