ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 فروردين 1391     |     کد : 34398

آمادگی روستاهای تاریخی آذربایجان شرقی برای بازدید گردشگران نوروزی

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مجارشین روستایی تاریخی است که در دل طبیعت سرسبز، بکر و کوهستانی استان واقع شده و در تعطیلات نوروز آماده بازدید گردشگران است.


«مجارشین» روستایی تاریخی در دل طبیعت سرسبز و کوهستانی آذربایجان شرقی
آمادگی روستاهای تاریخی آذربایجان شرقی برای بازدید گردشگران نوروزی 
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مجارشین روستایی تاریخی است که در دل طبیعت سرسبز، بکر و کوهستانی استان واقع شده و در تعطیلات نوروز آماده بازدید گردشگران است.

تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: «مجارشین »گنجینه‌ای از آثار تاریخی، مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از این آثار، «بوشلار» یا خانه‌هایی در دل کوه است که این خانه‌های صخره‌ای در دل کوه کنده شده و دارای طاقچه‌هایی هستند که نشان از زندگی انسان‌ها در این محل در گذشته‌های دور دارد.

وی یکی دیگر از مناطق تاریخی روستای مجارشین را مسجد صخره‌ای آن اعلام کرد و گفت: این مسجد با قدمت سده‌های میانی و متاخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام، در تاریخ اسفند سال 1385 با شماره ۱۷۵۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی افزود: گورستان تاریخی «مجارشین» یکی دیگر ازمناطق تاریخی روستا است که در آن سنگ قبرها دارای نوشته‌هایی به زبان عربی هستند.

محمدی این گورستان را از آثار به جا مانده از دوران های تاریخی پس از اسلام عنوان کرد و گفت: مجارشین در اصل «میرزانشین» و به معنای اقامتگاه امیرزادگان و بزرگان بوده است.

وی مجارشین را روستایی ییلاقی با آب و هوای کوهستانی معتدل خواند و گفت: این روستا به علت وجود انبوهی از درختان و چشمه های فراوان که بعضی از آنها جزو چشمه های آب معدنی هستند و همچنین عبور رودخانه گنبر چایی از کنار آن، از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: روستای مجارشین یکی از توابع شهرستان اسکو است که مانند سایر آثار تاریخی این شهرستان در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران خواهد بود.

شهرستان اسکو علاوه بر روستای «مجارشین» دارای آثار شاخص تاریخی و گردشگری شاخص و مشهوری مانند روستای تاریخی و صخره ای کندوان، بقایای روستای تاریخی حیله ور، جزیره اسلامی، مقبره اسامه بن فرقد بر فراز کوه سلطان و مسجد جامع سبزه میدان اسکو است.


نوشته شده در   سه شنبه 1 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode