ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 اسفند 1390     |     کد : 34094

جمع بازيگران در مرخصي شب عيد

فيلم تلويزيوني «مرخصي شب عيد» از توليدات سيما فيلم به تهيه‌كنندگي محمود فلاح و كارگرداني بهروز خلجي است كه به مناسبت آغاز سال نو با فضايي شاد به موضوعي مي‌پردازد كه دغدغه اصلي مردم در اين ايام است.

جام جم آنلاين: فيلم تلويزيوني «مرخصي شب عيد» از توليدات سيما فيلم به تهيه‌كنندگي محمود فلاح و كارگرداني بهروز خلجي است كه به مناسبت آغاز سال نو با فضايي شاد به موضوعي مي‌پردازد كه دغدغه اصلي مردم در اين ايام است.
در يكي از شب‌هاي پاياني اسفند با هماهنگي گروه سازنده اين تله‌فيلم در خيابان‌هاي منطقه سعادت‌آباد با عوامل مرخصي شب عيد همراه مي‌شوم تا در جريان توليد آن قرار بگيرم.

وقتي به گروه رسيدم ضبط هنوز آغاز نشده بود. هوا كمي سردتر شده و به جز شهنام شهابي، بازيگر ديگري سر صحنه نيامده بود. كارگردان به اتفاق چند نفر ديگر براي بازبيني لوكيشن‌هاي بعدي رفته بودند.

محمود فلاح، تهيه‌كننده فيلم از روند توليد مي‌گويد: سعي شده در ايام پاياني سال مراحل تصويربرداري را انجام دهيم تا حداكثر فضاي رئال و جنب و جوش مردم براي روزهاي پاياني سال در فيلم نمود پيدا كند.

هرچند اين مساله كار گروه را دشوار مي‌كند، بخصوص كه 60 درصد صحنه‌هاي خارجي فيلم در خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي تهران مي‌گذرد، اما گروه سازنده فيلم با جديت در حال‌ آماده‌سازي فيلم براي پخش در روزهاي پاياني سال است.

مرخصي شب عيد طي 20 جلسه تصويربرداري و تدوين همزمان براي پخش در 29 اسفند آماده مي‌شود.

وي در ادامه مي‌افزايد: نكته حائز اهميت اين‌كه در بخشي از فيلم، روند قصه به ماجراي پخش زنده برنامه (بوي عيدي) مي‌پردازد و در نقطه‌اي از داستان، قهرمانان قصه درگير ماجراهاي واحد سيار و پخش زنده مي‌شوند. حضور محسن افشاني به‌عنوان مجري و كاظم افرندنيا در سكانسي از فيلم درنقش رفتگر شهرداري، قابل توجه است.

گويا مكان ضبط با صلاحديد كارگردان تغيير كرده و همه عوامل به يكي از بلوار‌هاي سعادت‌آباد نقل مكان مي‌كنند.

محل جديد در مجاورت پارك كوچكي است كه شهابي قرار است در پياده‌رو آنجا بازي كند.

فهيمه ساعي، مدير توليد اين تله‌فيلم كه آثاري چون اينجا تاريك نيست، ردپا و دزدان خيابان جردن را در كارنامه‌اش دارد درخصوص توليد اين فيلم تلويزيوني مي‌گويد: مرخصي شب عيد داستان جالبي دارد و پر از بازيگر است. اميدواريم ظرف مدت زمان برآورد شده، ضبط به پايان برسد.

وي در ادامه با اشاره به تعدد لوكيشن در اين اثر مي‌گويد: چيزي حدود 15 روز پيش توليد داشتيم و اميدواريم اين فيلم هنگام پخش مورد توجه مخاطب قرار بگيرد.

شهنام شهابي با گريم و لباس‌هاي متفاوتي در اين فيلم حضور دارد. وي كه معمولا نقش جوانان عاصي و معترض را بازي مي‌كند در اين فيلم نقش سعيد، يك افسر وظيفه را ايفا مي‌كند و لباس نظامي نيز بر تنش خوب نشسته است.

او از انتخاب اين نقش اظهار رضايت مي‌كند و مي‌گويد: وقتي اين نقش به من پيشنهاد شد با اطلاع از گروهي كه براي ساخت آن دور هم جمع شده و متني كه نوشته شده بود به گروه پيوستم. شايد يكي از مهم‌ترين دلايل من ژانر كمدي آن بود كه تا به حال تجربه نكرده بودم.

سعيد يك افسر وظيفه است كه در طول داستان بر اثر دروغي كه مي‌گويد درگير اتفاقات ناخواسته‌اي مي‌شود.

وي از اشراف خوب كارگردان به متن و همچنين همبازي شدن با اردلان شجاع كاوه وساير بازيگران اين اثر ابراز خرسندي مي‌كند.

سعيد در پياده‌رو خيابان در حال حركت است. ماشين گشت پليس از كنارش مي‌گذرد و دور مي‌شود.شهابي با چهره‌اي مغموم قدم زدن را ادامه مي‌دهد و از پله‌هاي پارك بالا مي‌رود...

قرار است در تدوين، فلاش‌بك‌هايي گنجانده شود كه در افكار سعيد چه مي‌گذرد و ترانه‌اي نيز پخش خواهد شد.

ويدا حسين‌زاده، منشي صحنه، سكانس‌هايي را كه قرار است امشب گرفته شود، برايم توضيح مي‌دهد و اردلان شجاع كاوه، روشنك عجميان و يك بازيگر كودك نيز در راه هستند تا در ايستگاه اتوبوس‌هاي تندروي اتوبان چمران بازي داشته باشند و منتظرند با پايان يافتن اين سكانس‌ها و خلوت‌شدن اتوبان به آنجا بروند.

دوباره قرار است سكانس مربوط به شهابي گرفته شود. خيابان تقريبا خلوت است. در حين ضبط، يك اتومبيل با چند سرنشين جوان سر مي‌رسند. يكي از آنها با فرياد، خطاب به گروه مي‌گويد: آقا فيلمه؟؟! و كارگردان كات مي‌دهد.

بهروز خلجي، كارگردان اين تله‌فيلم در فرصتي كوتاه از توليد مرخصي شب عيد مي‌گويد: حدود يك سال و نيم پيش طرحي از سوي سيما فيلم پيشنهاد شد كه محور اصلي داستان درباره لحظه تحويل سال بود و پس از بازنويسي كامل آن توسط علي خودسياني تصميم گرفتم اين فيلم را با محمود فلاح توليد كنيم. چيزي كه بيش از همه مرا براي ساخت اين اثر ترغيب كرد حس نوستالوژيكي است كه در داستان وجود دارد و براي همه ما آشناست. در ادامه كار توانستيم بازيگران خوبي چون اردلان شجاع كاوه، خاطره حاتمي، شهنام شهابي، روشنك عجميان، محسن افشاني، عليرضا رئيسي، مسعود زنجاني، كورش نوروزي و كاظم افرند‌نيا را نيز دعوت به كار كنيم و اميدواريم اثر خوبي توليد شود.

اردلان شجاع كاوه و روشنك عجميان نيز از راه رسيده‌اند و حاضر مي‌شوند.

شجاع كاوه در اين فيلم نقش همسر عجميان را بازي مي‌كند و در خصوص بازي در اين تله‌فيلم مي‌گويد: انتخاب اين نقش قطعا بر اساس گروه كارگرداني و نيز متن خوبي كه نوشته شده بود انجام شده و اميدوارم ماحصل كار اثري را پيش چشم بيننده سيما بگذارد تا پيام مستتر در فيلم را دريافت كنند و تلاش همه گروه سازنده قطعا چيزي جز اين نخواهد بود.

عجميان روي نيمكتي مي‌نشيند. او براي سال جديد در دو تله‌فيلم بازي داشته و احتمالا يك اجرا هم در اين ايام خواهد داشت.

وي در خصوص نقش خود مي‌گويد: نقش نرگس را بازي مي‌كنم كه در كنار همسر و فرزندش زمان سال تحويل درگير يك ماجرا مي‌شود. نرگس به معناي واقعي كلمه يك مادر و همسر خوب است كه قاطعيت همسرش به او اجازه مديريت‌كردن زندگي را نمي‌دهد. يك كاراكتر رئال است كه بيشتر بر وجوه مادرانه‌اش تاكيد شده است.

اين بازيگر با انتقاد از توليد انبوه تله‌فيلم در سيما مي‌‌گويد: با توجه به حجم بالاي توليد فيلم‌هاي تلويزيوني وقتي يك اثر قرار است براي سيما فيلم توليد شود خيالم راحت است كه متن آن از فيلتر‌هاي اصولي عبور كرده و بازيگر با اين اطمينان مي‌تواند بازي در يك تله‌فيلم باكيفيت را تجربه كند و با توجه به تهيه‌كننده و كارگردان و گروهي كه در اين مجموعه حضور دارند بازي در اين كار را پذيرفتم.

يك پسر كوچولو همراه پدرش به جمع اضافه شده است. چهره‌اش كمي آشناست، او هاني كشاورز يكي از بازيگران خردسال مجموعه «شيدايي» است كه چندي پيش از تلويزيون پخش شد. كشاورز در اين فيلم نقش فرزند زوج داستان را بازي مي‌كند. گروه كم‌كم براي عزيمت به محدوده اتوبان چمران آماده مي‌شوند. ساعت حدود يك بعد از نيمه شب است و وقت رفتن.

عوامل فيلم تلويزيوني مرخصي شب عيد

تهيه‌كننده: محمود فلاح، كارگردان: بهروزخلجي، مجري طرح: رزيتا فرنودي، مديرتوليد: فهيمه ساعي، نويسنده فيلمنامه: علي خودسياني، برنامه‌ريز: حميد همتي، دستياركارگردان: كيميا بابائيان و محمد تاييد، مدير تصويربرداري: حميد احمدي، صدابردار: عليرضا افخمي، تدوين وصداگذاري: حامد رضي، طراح صحنه و لباس: امير احدزاده، طراح گريم: حسين يزدي، منشي صحنه: ويدا حسين‌زاده، عكاس: اسماعيل حاتمي‌‌كيا و روابط عمومي: احسان ناظم بكايي.

منصوره بسمل


نوشته شده در   دوشنبه 22 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode