ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 اسفند 1390     |     کد : 33910

ويترين بهترين هاي اتومبيل

سازندگان اتومبيل و تولیدکنندگان لوازم جانبی در ماه مارس هر سال در ژنو گرد هم می‌آیند تا تازه‌ترین محصولات خود را به نمایش بگذارند. اتومبيلي ساخت جنرال موتورز به‌عنوان اتومبيل سال ۲۰۱۲ برگزیده شده است.

جام جم آنلاين: سازندگان اتومبيل و تولیدکنندگان لوازم جانبی در ماه مارس هر سال در ژنو گرد هم می‌آیند تا تازه‌ترین محصولات خود را به نمایش بگذارند. اتومبيلي ساخت جنرال موتورز به‌عنوان اتومبيل سال ۲۰۱۲ برگزیده شده است.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از دويچه وله، هشتاد و دومین سالن اتومبيل ژنو از هشتم تا 18 مارس میزبان علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت اتومبيل سازي است. پیش‌بینی می‌شود که ۷۰۰ هزار بازدیدکننده از نمایشگاه ۲۰۱۲ دیدن کنند. ۱۸۰ محصول برتر اروپایی و جهانی در انتظار مهمانان هستند.

اتومبيل شخصی و فن‌آوری‌های جانبی آن همچون همیشه بخش بزرگی از فضای نمایشگاه ژنو را به خود اختصاص داده است. تازه‌ترین محصولات کلاسیک (با موتورهای بنزینی و دیزلی) و اتومبيل‌هايي با "موتورهای سبز" که سال‌هاست در محوریت رقابت صنعت‌گران قرار گرفته‌اند، در ژنو عرضه خواهند شد.

در مقابل درب اصلی ورودی نمایشگاه سال جاری بخشی در نظر گرفته شده که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنجا اتومبيل‌های "سبز" تولیدکنندگانی چون مرسدس بنز، فورد، رنو و سیتروئن را به صورت رايگان آزمایش کنند.

تمام اتومبيل سازان بزرگ جهان، اسپرت‌کاران و فعالان در بخش تیونینگ، شماری از نام‌آورترین طراحان اتومبيل و سازندگان لوازم جانبی، محصولات خود را در ۲۶۰ غرفه در هفت سالن (در فضایی به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع) به نمایش می‌گذارند.

نگاهی برخی از محصولات جدید

ولوو با "V40" به ژنو آمده است. ولوو قدرت مانور این مدل را در مقایسه با مدل‌های پیشین خود بهبود بخشیده و طراحی داخلی و صندلی‌های بسیار راحتی به آن افزوده است. ایمنی که یکی از خصوصیات اصلی ولوو است در این مدل نه تنها برای سرنشینان اتومبيل که برای عابران پیاده هم در نظر گرفته شده است.

ولوو "V40" را با کیسه‌ هوای عابر پیاده به ژنو آورده است. در صورت برخورد این اتومبیل با عابر پیاده کیسه‌ هوای بیرونی روی شیشه‌ جلو و ستو‌ن‌های جلو را می‌پوشاند و از شکستگی سر و گردن عابر جلوگیری می‌کند. این سیستم آپشن نیست و بر روی تمام ولووهای "V40" نصب می‌شود. اخطاردهنده‌ خروج از لاین خيابان، سیستم کمک پارک و سامانه‌ تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دیگر تجهیزات ایمنی نیز در این محصول وجود دارند.

فیات پونتو

این محصول که در ماه مه سال جاری به تولید انبوه می‌رسد با موتورهای بنزینی (۱۵۰ تا ۲۵۴ اسب بخار) و دیزلی (۱۱۵ تا ۱۷۷) اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد.

فیات سپرها، جلوپنجره و چراغ‌های جلوی پونتو را اندکی دستکاری و طراحی داخل را هم تغییر داده است.

بیشترین تغییرها اما در موتور صورت گرفته است. یک موتور کوچک دو سیلندر به نام "توین ایر" که تنها ۹۰۰ سی‌سی حجم دارد با سوزندان تنها ۲/ ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸۵ اسب بخار توان و حداکثر ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور برای پونتو به ارمغان خواهد آورد.

قیمت این اتومبيل با موتور توین ایر حداقل ۱۷ هزار یورو اعلام شده است.

فراری کالیفرنیا، بازده بیشتر و وزن کمتر

فراری صفر تا صد سری جدید "کالیفرنیا" را ۲/ ۰ ثانیه کاهش داده و به ۸/ ۳ ثانیه رسانده است. مهندسان این شرکت ایتالیایی بازده موتور جدید را ۲۲ درصد بالا برده و به ۴۹۰ اسب بخار رسانده‌اند. همزمان با تغییراتی در ساختار بدنه آلومینیومی وزن اتومبيل خالی ۳۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

"کالیفرنیا" جدید با وجود تغییرات یادشده از پایداری بالایی برخوردار است. سازندگان با وجود این و در صورت درخواست مشتری مجموعه‌ای به نام "Handling Speciale" را به تجهیزات اتومبيل اضافه می‌کنند که پایداری اتومبیل را باز هم بالاتر می‌برد. با استفاده از این افزونه اتومبیل به فرمان تغییر مسیر از سوی راننده هم ۱۰ درصد حساس‌تر می‌شود.

کمک‌فنرهای مغناطیسی فراری "کالیفرنیا" به حسگرهای تنظیم‌کننده‌ پایداری بهتر واکنش نشان می‌دهند. با این حساب از یک سو قدرت مانور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر سرنشینان در هنگام حرکت اتومبيل در سرعت‌های پایین راحتی بیشتری حس می‌کنند.

فراری کالیفرنیا را می‌توان به قیمت دست‌کم ۲۱۸ هزار و ۲۰۰ یورو در سوئیس سفارش داد.

اپل آمپرا، اتومبيل برتر سال ۲۰۱۲

در سال جاری برای نخستین بار مسابقه‌ گزینش "اتومبيل برتر سال" در آستانه‌ نمایشگاه ژنو برگزار شد. حدود نیم قرن است که دست‌اندرکاران نشريات تخصصي اتومبیل سال را برمی‌گزینند. محصولاتی به رقابت راه می‌یابند که دست‌کم پنج هزار دستگاه از آنها در دست‌کم پنج کشور اروپایی فروخته شده باشد.

۵۹ روزنامه‌نگار حوزه‌ اتومبيل از ۲۳ نشريه اروپایی فینالیست‌های رقابت ۲۰۱۲ را برگزیدند. اپل آمپرا که در بازارهای مختلف با نام‌های هولدن ولت، واکسهال آمپرا یا شورلت وُلت نیز به فروش می‌رسد، گوی سبقت را از رقیبان ربود.

این اتومبيل پس از گذراندن انواع آزمایش سیتروئن "دی اس ۵"، فیات پاندا، فورد فوکوس، تویوتا یاریس، فولکس‌واگن "Up" و رنجرور اِوُک را پشت سر گذاشت.

آمپرا اتومبيلی خانوادگی با پیشرانه‌ الکتریکی است که به شارژر باتری مجهز شده است. راننده‌ این اتومبيل عملا نگرانی از ماندن در وسط راه ندارد. سازندگان آمپرا این ویژگی را مهمترین عامل پیروزی محصول خود بر رقیبان می‌دانند.

تناسب قیمت با محصول، نوآوری‌ها، امنیت، کیفیت، طراحی و سازگاری با محیط زیست، از جمله معیارهای گزینش اتومبيل برتر سال هستند.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode