ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 8 مرداد 1403
دوشنبه 8 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 اسفند 1390     |     کد : 33872

جادوي قلم در تبلت گالكسي نوت

سامسونگ تلفن هوشمند ديگري از سري گالكسي نوت را با ارائه در كنگره جهاني موبايل 2012 به محصولات خود افزوده است.

جام جم آنلاين: سامسونگ تلفن هوشمند ديگري از سري گالكسي نوت را با ارائه در كنگره جهاني موبايل 2012 به محصولات خود افزوده است.

شايد مهم‌ترين نكته‌اي كه به عنوان ويژگي اين محصول جديد يعني گالكسي نوت 10.1 مي‌توان ذكر كرد در مورد قلم آن باشد، البته گالكسي نوت اصلي سامسونگ 5.3 اينچي است كه از ابتداي ارائه تاكنون، كارشناسان آن را تركيبي از تلفن هوشمند و تبلت مي‌دانستند، اما وقتي درباره سايز 10.1 اينچي صحبت مي‌شود، تبلت بودن دستگاه آشكار مي‌شود.

ورود اين تبلت جديد همراه قلم خازني مخصوصش بار ديگر مزيت‌هاي نوت اصلي سامسونگ را به ميان مي‌‌آورد؛ چراكه اين محصول با ديگر تلفن‌هاي همراه كاملا متفاوت بود.

اين تفاوت به دليل صفحه نمايش 5.3 اينچي است كه براي يك تبلت، بسيار كوچك و براي يك تلفن همراه بسيار بزرگ به نظر مي‌رسد.

از همان ابتدا، فروش اين سري از گوشي‌هاي هوشمند كره‌اي‌ها در حالي آغاز شد كه اين ابزار الكترونيكي به اعتقاد كارشناسان با چالش‌هاي جدي در ترغيب خريداران مواجه بوده است.

اگر سامسونگ گالكسي نوت را يك گوشي هوشمند به حساب آوريم، از نظر اندازه، بزرگ‌ترين گوشي موجود بازار به حساب مي‌آيد و با همه گوشي‌هايي كه تا به حال ديده‌ايم، متفاوت است.

همين ويژگي باعث مي‌شود گالكسي نوت را براحتي نتوانيم در جيب خود قرار دهيم، البته وزن آن نسبت به اندازه‌اش كم است.

به اعتقاد كارشناسان، اين گوشي با دو مشكل اساسي يعني بزرگي اندازه و قيمت نسبتا بالا روبه‌روست، اما به هرحال گوشي سامسونگ شايد مناسب حال افرادي است كه دوست دارند تلفن همراهي داشته باشند كه شبيه تبلت باشد و با قرار دادن يك گوشي عظيم مقابل صورتشان هنگام صحبت كردن مشكلي نداشته باشند.

نقطه قوت اين گوشي در زمينه كارهاي چندرسانه‌اي است. طبيعتا تماشاي يك فيلم روي صفحه 5.3 اينچي Super AMOLED بسيار لذتبخش‌تر از تماشاي آن روي يك صفحه چهار اينچي است.

همچنين اجراي بازي روي آن بهتر است و چشم‌هاي شما را كمتر خسته مي‌كند. در اين صفحه نمايش غول‌آسا از فناوري خازني نوع Super AMOLED استفاده شده است؛ به اين معنا كه مي‌توان رنگ‌هاي زنده، كنتراست بالا و زاويه ديد زياد را در اين صفحه مشاهده كرد.

در واقع اينجاست كه گالكسي نوت در ميان رقبا خودنمايي مي‌كند و وضوح 1280×800 را به رخ ما مي‌كشد. اين وضوح به معني 285 پيكسل در اينچ است كه با اين كيفيت، تصاوير واضح و روشن نمايش داده مي‌شود.

از آنجا كه اين گوشي بتازگي وارد بازارهاي جهاني شده، هنوز نظر قطعي راجع به كيفيت عكس‌ها و فيلم‌هاي گرفته شده با اين دوربين توسط كارشناسان ارائه نشده است، اما به طور كلي گفته مي‌شود تصاوير و فيلم‌هاي گرفته شده توسط اين گوشي، نسبت به دوربين‌هاي ديگر كيفيت قابل قبولي دارند، چراكه با دوربين هشت مگاپيكسلي و فلش LED به كار گرفته شده در گالكسي نوت مي‌توانيد با كيفيت 1080 پيكسل و 29 فريم در ثانيه فيلمبرداري كنيد.

از طرف ديگر دكمه‌هاي اطراف گوشي طراحي ساده و قابل قبولي دارند و قابل استفاده و كاربردي ‌هستند. قلم خازني اين گوشي نيز در قسمت پايين آن قرار دارد. اين قلم طول و ضخامت مناسبي دارد و در دست راحت است.

سامسونگ گالكسي نوت علاوه بر سيستم عامل اندرويد 3 و 2 از فناوري نسل 4+ HSPA پشتيباني مي‌كند و سرعت آن براي دانلود تا 21 مگابايت در ثانيه مي‌رسد.

همچنين پشتيبان فناوري نسل چهار LTE است، البته براي استفاده از اين فناوري‌ها، اپراتور همراه شما بايد اين سرويس‌ها را ارائه كند.

به اعتقاد بسياري از كارشناسان، اين گوشي ما را با احساسات متناقضي مواجه مي‌كند؛ چراكه سريع و قدرتمند است و ويژگي‌هاي خاصي مانند قلم خازني را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد، اما اندازه نسبتا بزرگ آن، يكي از موضوعاتي است كه مي‌تواند افراد زيادي را از خريدنش منصرف كند، البته با ورود نسل جديد نوت‌ها يعني گالكسي نوت 10.1 به نظر مي‌رسد خود اين شركت هم به اين نتيجه رسيده كه اين سري از محصولات خود را در ابعاد تبلت ارائه دهد، البته با يك تفاوت اصلي نسبت به ديگر تبلت‌هاي موجود در بازار؛ يعني تبلتي كه قلم خازني دارد.

بهاره صفوي - گروه دانش


نوشته شده در   چهارشنبه 17 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode