ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 اسفند 1390     |     کد : 33753

سفره‌های هفت‌سین در جشنواره آذربایجان‌شرقی شرکت می‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره سفره هفت‌سین در استان خبر داد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره سفره هفت‌سین در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: با ارزیابی سفره‌های هفت‌سین برپاشده نوروز 91 در اماکن، محلات و مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی، بهترین‌های معرفی کننده جلوه‌های آداب و رسوم نوروزی از این سازمان هدایای ارزنده‌ای دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این برنامه، سفره‌های هفت‌سین ایجاد شده توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در سطح شهر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات سفر استان آمادگی دارد تا با ارسال نماینده و داور این سازمان به محلات و یا منازل متقاضی، سفره‌های هفت‌سین خانگی ویژه را نیز در این جشنواره شرکت دهد.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان یادآور شد: یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های شهرها و مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی در ایام نوروز بر پایه سفره‌های هفت‌سین زیبا و بزرگ و همچنین استفاده از لباس‌های محلی و بومی قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: این سفره‌ها با بهره‌گیری از صنایع دستی آذربایجان‌شرقی و سوغات و تنقلات بومی در سطح شهر می‌توانند منبع تصویری خوبی برای آشنایی گردشگران و مسافران نوروزی به استان به شمار روند.

وی یادآور شد: چیدن سفره‌های هفت‌سین به شکل سنتی و همراه با ویژگی‌های بومی و محلی در میادین و مناطق مختلف شهر اقدامی برای خوش‌آمدگویی به میهمانان و هموطنان سایر مناطق کشورمان به آذربایجان‌شرقی است که طی چند سال گذشته به جاذبه‌های شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی در نوروز افزوده شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode