ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 اسفند 1390     |     کد : 33651

سالاد جاي غذا را نمي‌گيرد

بسياري از افراد بر اين باورند اگر در برنامه غذايي، سالاد را جايگزين يك وعده غذايي سالم كنند، مي‌توانند سلامت خود را تضمين كنند.

جام جم آنلاين: بسياري از افراد بر اين باورند اگر در برنامه غذايي، سالاد را جايگزين يك وعده غذايي سالم كنند، مي‌توانند سلامت خود را تضمين كنند غافل از اين‌كه با ريختن سس و چاشني كه حاوي مقدار قابل توجهي چربي است، نه‌تنها سلامتشان را تضمين نمي‌كنند بلكه با اين كار برنامه‌اي را كه براي حفظ سلامت جسماني پيش‌بيني كرده بودند، از پايه و اساس ويران مي‌سازند.
اما اگر به دنبال اين هستيد كه يك سالاد سالم و در عين حال متنوع تهيه كنيد، اين راهكارها را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

برخلاف آنچه تصور مي‌شود، سالاد‌هايي كه در تهيه آنها از نان برشته شده، فيله مرغ پخته شده، سس‌هاي خامه‌اي، تخم‌مرغ و پنير استفاده مي‌شود، از نظر ارزش غذايي مانند يك وعده غذايي سالم هستند بنابراين براي افرادي كه قصد رژيم گرفتن دارند، گزينه مناسبي نخواهند بود.

همچنين افرادي كه به خاطر بالا بودن سطح كلسترول و تري‌گليسيريد خونشان ملزم به رعايت يك برنامه غذايي خاص و ايجاد محدوديت در خوردن چربي گياهي يا حيواني هستند نيز نبايد تصور كنند هر سالادي مي‌تواند يك گزينه غذايي مناسب براي آنها باشد.

اگر مي‌خواهيد به جاي گوشت از پروتئين‌هايي تغذيه كنيد كه سالم‌ترند و عوارض كمتري دارند، در سالادي كه به عنوان يك جايگزين مناسب براي يك وعده غذايي كامل تهيه مي‌كنيد، مقداري آجيل، حبوبات و جوانه سبزيجات مختلف بريزيد تا اين سالاد سرشار از پروتئين‌هاي گياهي باشد.

بهتر است براي طعم‌دار شدن اين سالاد نيز به جاي سس يا چاشني از مقداري آبليموي تازه استفاده كنيد يا اين‌كه به جاي سس مقداري ماست، روي سالادتان بريزيد.

افرادي كه عادت دارند روي سالاد مقدار زيادي سس بريزند، بهتر است سس را در ظرف جداگانه‌اي ريخته و در كنار سالادشان قرار دهند تا هر بار پيش از اين‌كه چنگالشان را داخل ظرف سالاد قرار دهند، ابتدا آن را در ظرف سس فرو ببرند تا سطح چنگال به سس آغشته شود، سپس با آن چنگال، سالادشان را ميل كنند.

با اين كار در مقايسه با وقتي كه همه سس را روي سالاد مي‌ريزيد، سس كمتري مي‌خوريد و در عين حال از طعم و مزه دلخواه و مورد نظرتان نيز لذت مي‌بريد. البته بايد توجه داشت در انتخاب سس از ميان انواع مختلفي از سس‌ها نيز سس‌هاي كم‌چرب در مقايسه بهترين گزينه هستند؛ چراكه مقدار چربي آنها كمتر است بنابراين بايد توجه داشت هر سالادي نمي‌تواند غذايي سالم و رژيمي باشد؛ بلكه نوع مواد اوليه‌اي كه در آن مي‌ريزيد، تعيين‌كننده ارزش غذايي و سلامت آن خواهد بود.

زهرا هداوند


نوشته شده در   شنبه 13 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode