ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 اسفند 1390     |     کد : 33319

ما به ترويج اسلام به قرائت امام و انقلاب اسلامي همت مي‌گماريم

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با ابراز تاسف از برخي افراد که در مورد اسلام بدون انقلاب اسلامي صحبت مي‌کنند، گفت: ما اين تفکر را قبول نداريم و اسلام باانقلاب اسلامي براي ما مهم است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي: ما به ترويج اسلام به قرائت امام و انقلاب اسلامي همت مي‌گماريم
رئيس سازمان تبليغات اسلامي با ابراز تاسف از برخي افراد که در مورد اسلام بدون انقلاب اسلامي صحبت مي‌کنند، گفت: ما اين تفکر را قبول نداريم و اسلام باانقلاب اسلامي براي ما مهم است.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر سيد مهدي خاموشي در جمع کارکنان اداره كل تبليغات اسلامي قم با اشاره به اهميت اين استان اظهار داشت: قم از اهميت فوق العاده‌اي در ذهن اجتماع، رهبري، مسئولان اجرايي و قضايي و تقنيني برخوردار است، بنابراين نگاه سازمان تبليغات اسلامي به قم يک نگاه ويژه است.

وي اضافه کرد: وجود حوزه علميه و مراجع و علما در اين استان و سابقه ديرينه قم در انقلاب اسلامي و نشر معارف تشيع اهميت ويژه‌اي به اين استان بخشيده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با ذکر برخي اصطلاحات نظامي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ اظهار داشت: مقام معظم رهبري از جبهه مهاجم فرهنگي و جبهه خودي در عرصه فرهنگ سخن مي‌گويند و به کارگيري اين اصطلاحات حتما براي ايشان نوعي نگاه به صحنه دارد.

وي وظيفه سازمان تبليغات اسلامي را در استخراج مفاهيم قله‌اي فرمايشات مقام معظم رهبري و انطباق آن با فعاليت‌ها را بسيار مهم خواند و تصريح کرد: يعني ما علاوه بر شرح وظايف خودمان به عنوان لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري و در ملازمات فرهنگي که بايد السابقون السابقون باشيم، بايد به جميع فرمايشات ايشان لبيک عمومي بدهيم.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي اضافه کرد: مقام معظم رهبري جبهه فعاليت دشمن را تنها در عرصه نظامي، يا اقتصادي و يا سياسي نمي‌بينند، بلکه اين تهاجم را در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، نظامي، دانشي، اقتصادي و جنبه‌هاي مدني و تاريخي مي‌بينند.

انتشار روزنگار تاريخ در سه جلد

وي تدوين کتاب روزنگار تاريخ را حاصل توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري دانست و تاکيد کرد: شوراي انقلاب فرهنگي جلد اول اين کتاب را منتشر کرده و انتشار جلد دوم و سوم اين کتاب را به انتشارات اميرکبير وابسته به سازمان تبليغات اسلامي واگذار کرده است.

حجت‌الاسلام خاموشي تاکيد کرد: جلد دوم روزشمار تاريخ منتشر شده و جلد سوم آن نيز در حال انتشار است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به عدم شناخت کافي نسل کنوني با هويت‌سازان علمي، تاريخي و فرهنگي اظهار داشت: ممکن است نسل کنوني درباره مولوي و فردوسي شناختي داشته باشند اما بسياري از دانشمندان گذشته کشور را نمي‌شناسند، از اين رو بايد به اين دانشمندان هويت و شناخت داد.

لزوم تدوين مهندسي فرهنگي

وي با ذکر مطالبه ديگر مقام معظم رهبري در مورد تدوين مهندسي فرهنگي گفت: بايد مديريت جامع داشته باشيم، چراکه اگر جبهه‌اي به خودش آرايش نگيرد دشمن در درونش نفوذ مي‌کند و در مقابل جبهه‌اي که آرايش خوبي داشته باشد نفوذپذيري آن کار ساده‌اي نخواهد بود.

حجت‌ الاسلام خاموشي تاکيد کرد: مقام معظم رهبري از اصطلاحاتي همچون تهاجم فرهنگي، ناتوي فرهنگي و شبيخون فرهنگي استفاده کردند تا ما بدانيم که اگر حواسمان نباشد اينها اتفاق مي‌افتد.

وي با بيان اينکه جنگ نرم پيش زمينه جنگ سخت استکبار جهاني خواهد بود، به تجربه جنگ نيروهاي ناتو در عراق اشاره کرد و افزود: در جريان اين نبرد تانک‌هاي آمريکا تا نزديکي بغداد رسيده بودند ولي حتي يک آر پي جي به سمت آنها شليک نشده بود. به خاطر اينکه آمريکا ابتدا در جنگ رسانه پيروز شد و توانست دل مردم عراق را خالي کند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي تصريح کرد: اين تصور ابلهانه‌اي است که کسي فکر کند صدام در برابر تجاوز آمريکا جنگيده است، به خاطر اينکه صدام وجود دست نشانده‌اي بود که آمريکا او را از صحنه حذف کرد.

حجت‌الاسلام خاموشي تصريح کرد: آمريکا مي‌خواست همين ترفند را در کشورهاي اسلامي ديگر اجرا کند ولي نفوذپذيري انقلاب اسلامي ايران آنقدر زياد بود که ملت‌هاي به پاخاسته منطقه مانع از اجرايي شدن اين توطئه شوم شدند.

جنگ نرم جامعه را استحاله مي‌کند

وي با بيان اينکه جنگ نرم جامعه را از عزت تهي مي‌کند اظهار داشت: اثر نامطلوب ديگر جنگ نرم اين است که جامعه را استحاله مي‌کند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي جنگ فرهنگي دشمنان را مهم دانست و گفت: دشمن در اين حوزه به گونه‌اي تمام عيار و تمام قد ايستاده است و ما بايد هم جبهه معارض را بشناسيم و هم بايد جبهه خودي را در برابر جنگ نرم تقويت و بسيج کنيم.

وي با بازخواني بخشي از مطالبات مقام معظم رهبري از سازمان تبليغات اسلامي گفت: تقويت برنامه‌هاي هيئت، مسجد، کانون، منبر و خطيب کار با اهميتي است اما بايد در ساير عرصه‌هاي جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي هم ورود داشته باشيم.

ايران برنده تحريم‌ها

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فشار اقتصادي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد: وقتي زمزمه تحريم نفت ايران مطرح شد کشوري همچون هند، نفت ايران را در قبال فروش طلا خريداري کرد که اين معاملات اقتصادي نشان دهنده شکست تحريم‌هاست.

وي ادامه داد: تحريم نفت ايران فرصت بسيار خوبي براي کشور ما ايجاد کرد که از تکيه بر تک محصولي فارغ شود.

حجت‌الاسلام خاموشي گفت: در مقالاتي که از سوي تحليل‌گران اقتصادي در اروپا نوشته مي‌شود، ايران برنده تحريم‌ها محسوب مي‌شود.

اسلام بدون انقلاب اسلامي را قبول نداريم

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح الزامات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي پرداخت و تاکيد کرد: فرهنگ انقلاب اسلامي بايد فهم شود. متاسفانه برخي‌ها بر روي اسلام بدون انقلاب اسلامي بحث مي‌کنند. ما اين را قبول نداريم چراکه اسلام انقلاب اسلامي مهم است.

وي فهم و قرائت انقلاب اسلامي از منظر امام و رهبري را حائز اهميت دانست و افزود: سخنان موسس و مروج انقلاب اسلامي براي ما حجت است.

نفي نظام سلطه از الزامات جبهه فرهنگي

حجت‌الاسلام خاموشي نفي نظام سلطه را يکي ديگر از الزامات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي دانست و تاکيد کرد: برخي‌ها اين طور نگويند که اگر يک بار با آمريکا دست بدهيم تمام مشکلات برطرف مي‌شود. اصلا انقلاب اسلامي براي نفي نظام سلطه و قطع ارتباط با آمريکا به پيروزي رسيد.

وي ادامه داد: عدالت خواهي و ظلم ستيزي يکي ديگر از الزامات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي است و اگر اين مهم را از فرهنگ خودمان کنار بگذاريم فرهنگ به مناسکي صرف تبديل مي‌شود.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي تصريح کرد: اگر ويژگي ولايت پذيري از فرهنگ انقلاب اسلامي جدا شود ديگر چيزي از او باقي نمي‌ماند.

حجت‌الاسلام خاموشي تدوين مدل زندگي اسلامي را يکي ديگر از الزامات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي برشمرد و با ذکر نمونه‌هايي از اسراف در روش زندگي برخي افراد و تبعات منفي گرايش به سرمايه‌داري اظهار داشت: سبک زندگي از اهميت زيادي برخوردار است چراکه در آن خانواده، تربيت، آموزش، تعاليم، تعاون، اخلاق و... وجود دارد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي تلاش کنيم تاکيد کرد: ادله روايي زيادي براي مفهوم سازي اين مدل براي به روزکردن و عرفي کردن سبک زندگي وجود دارد که بايد از آنها استفاده کرد. 


نوشته شده در   شنبه 6 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode