ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 اسفند 1390     |     کد : 33122

ويترين جشنواره بين‌المللي فيلم 100

آیین رونمایی از ویترین جشنواره بین المللی فیلم 100 روز سه شنبه با حضور عزت الله انتظامی پیشكسوت عرصه هنرهای نمایشی، در موزه سینما برگزار شد.

جام جم آنلاين: آیین رونمایی از ویترین جشنواره بین المللی فیلم 100 روز سه شنبه با حضور عزت الله انتظامی پیشكسوت عرصه هنرهای نمایشی، در موزه سینما برگزار شد.
در این مراسم كه محمد حسن پزشك مدیر عامل موزه سینما، رسول صدر عاملی، حبیب ایل بیگی، فاضل نظری، حسین ربانی غریبی و جمعی از هنرمندان حضور داشتند، عزت الله انتظامی با ابراز خرسندی از حضورش در این برنامه گفت: به برگزاركنندگان این جشنواره تبریك می گویم. فكر می كنم خیلی دشوار است كه فیلمسازی بتواند در 100 ثانیه مطلب را به مخاطب انتقال دهد.

وی با اشاره به تجربه اش از دیدن فیلم 100 ثانیه ای "بقچه" كه در اولین دوره جشنواره فیلم 100 نمایش داده شد، گفت: این فیلم بسیار زیبا بود و در چند ثانیه تاثیر زیادی بر آدم می گذاشت؛ خانه سالمندان را نشان می داد كه پیر زنی بر روی تخت خوابیده بود و بقچه ای بالای سرش بود. او از دنیا می رود، و مستخدم ها او و بقچه اش را می برند و كس دیگری را جایگزین او می كنند.

انتظامی با تاكید بر این كه حضور هنرمندان شهرستانها و حتی روستاها در این جشنواره بسیار ارزشمند است، یادآور شد: من معتقدم از دل این جشنواره و از میان هنرمندانی كه در آن شركت خواهند كرد، استعدادهای شگرفی بیرون می آید و برای برگزار كنندگان این جشنواره آرزوی موفقیت می كنم.

انتظامی سپس ویترین جشنواره بین المللی فیلم 100 را رونمایی كرد.

رسول صدر عاملی كارگردان سینما نیز در این مراسم گفت: ما ملت پر گویی هستیم اما ویژگی این جشنواره این است كه به ما می آموزد كه هر چه می دانیم در 100 ثانیه بگوییم. جوانان ما در این سال ها پیشرفت خوبی داشته اند و از استعداد های خوبی از شهرستان ها و روستا ها در این جشنواره شركت می كنند.

صدر عاملی تصريح كرد: ایجاز و خلاصه گویی كه در آثار این جشنواره وجود دارد بسیار شگفت انگیز است.

حسین ربانی دبیر جشنواره بین المللی فیلم 100 در این جلسه به ارائه توضیحاتی درباره این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره فیلم 100 جشنواره جوانی است و فیلم های این جشنواره در 100 ثانیه با شعار سینمای اخلاق، برگرفته از روایت پیامبر اسلام (ص) كه فرمودند "من مبعوث شدم تا مكارم اخلاق را كامل كنم" برگزار می شود.

ربانی خاطرنشان كرد: این جشنواره جنبشی در سینمای جوان كشور است تا جوان ها با تولید آثار سینمایی حضور خود را در این عرصه محك بزنند و در یك رقابت جدی شركت كنند. تب و تابی كه این جشنواره برای جوان ها داشته است كمتر از تب و تاب سینماگران حرفه برای جشنواره فجر نیست.

وی يارآور شد: امسال 1800 شركت كننده داشته ایم كه 1355 اثر در بخش های اصلی، انیمیشن، داستانی و مستند شركت كرده اند و 133 اثر برای بخش مسابقه و 233 اثر برای اكران خارج از مسابقه انتخاب شد.

ربانی ابراز كرد : ویترین جشنواره فیلم 100 حاوی تندیس های مختلف این جشنواره در دوره های پیشین بود و قرار است هر ساله تندیس های جدید به آن اضافه و اندازه آن بزرگتر شود.

جشنواره فیلم 100 از فردا ( چهارشنبه) در تهران آغاز به كار می كند. (ايرنا) 


نوشته شده در   چهارشنبه 3 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode