ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1390     |     کد : 33023

كشتي‌ ايران طلا باران شد

ايران در راه قهرماني دوباره در كشتي آزاد آسيا، همه حريفان را با 5 طلا و 2 مدال نقره و برنز خلع‌سلاح كرد تا با 18 امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم (ژاپن) بر بام قاره بايستد.

دووميداني ايران به مقام نايب قهرمان آسيا رسيد
كشتي‌ ايران طلا باران شد
ايران در راه قهرماني دوباره در كشتي آزاد آسيا، همه حريفان را با 5 طلا و 2 مدال نقره و برنز خلع‌سلاح كرد تا با 18 امتياز اختلاف نسبت به تيم دوم (ژاپن) بر بام قاره بايستد.

كشتي ايران كه يك بار ديگر افتخارآفرين بزرگي چون رسول خادم را بالاي سر خود مي‌بيند، براي آن‌كه نشان دهد با توپ پر در همه رقابت‌هاي پيش رو حاضر خواهد شد، از شهر گومي كره‌جنوبي محل برگزاري مسابقات كشتي قهرماني آسيا خوب استارت زد تا نشان دهد كه مي‌خواهد متفاوت‌تر از گذشته براي حضور در بازي‌هاي المپيك لندن آماده شود.

هرچند كه البته قهرماني در آسيا را نبايد زياد بزرگنمايي كرد و اصولا شرايط در كشتي قاره به‌گونه‌اي شده است كه راحت‌تر از قبل مي‌توان به مقام قهرماني رسيد، اما به طور طبيعي در كره جنوبي اين شرايط فراهم شد كه كادر فني تيم ملي كشتي آزاد، سرمايه‌هاي موجود خود را محك زده و با شناخت بهتر در جهت حضور در رقابت‌هاي گزينشي المپيك به منظور كسب 3سهميه باقي‌مانده آماده شود. بويژه آن‌كه در دوره قبل رقابت‌ها در ازبكستان، تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با يك مدال طلاي احسان اميني در 84 و 3 نقره مصطفي آقاجاني، عرفان اميري و كميل قاسمي در اوزان 60، 96 و 120 كيلوگرم و 49 امتياز پس از ازبكستان عنوان نايب‌قهرماني را به دست آورده بود.

در شهر گومي حسن رحيمي در 55، مهدي تقوي در 66، صادق گودرزي در 74، احسان لشگري در 84 و پرويز هادي در 120 كيلوگرم صاحب مدال طلا شدند. مسعود اسماعيل پور در 60 نقره گرفت و عرفان اميري در 96 كيلوگرم به مدال برنز رسيد. ديروز و در روز پاياني رقابت‌ها هر 5 نماينده كشورمان صاحب مدال شدند، جدا از مدال طلاي پرويز هادي كه در اولين تجربه برون‌مرزي خود صاحب مدال طلا شد،‌ عرفان اميري با قبول شكست از حريف قرقيز و بازماندن از حضور در فينال، نشان داد كه هنوز نمي‌داند چگونه بدرستي از قابليت‌هاي فني و امتيازهاي فيزيكي خود برابر رقبا بهره‌گيري كند.

4 طلا در روز آخر

مهدي تقوي، دارنده 2 مدال طلاي جهان در وزن 66 كيلوگرم، مثل آب خوردن و بدون آن‌كه امتيازي از دست دهد. با پيروزي بر حريفاني از تركمنستان،‌ هندوستان و مغولستان به فينال رسيد تا با شكست دولت بايف از قزاقستان، ‌صاحب مدال طلا شود. صادق گودرزي در 74 كيلوگرم و دارنده 2مدال نقره جهان، براي آن‌كه در شرايط مسابقه‌اي قرار گرفته و تحت فشار قرار گيرد، در راه كسب مدال طلاي آسيا كشتي‌گيران ازبكستان، مغولستان و ژاپن را شكست داد و راهي فينال شد و در فينال مقابل عبدالحكيم شاپيف از قزاقستان در 2 تايم و با نتايج 6 ـ 3 و 5 ـ صفر به پيروزي رسيد و به مدال طلا دست يافت.

در وزن 84 كيلوگرم، احسان لشگري با پيروزي بر حريفان ازبك، مغول و ژاپن به فينال رفت و در اين مرحله لي‌جي سونگ از كره جنوبي را با نتايج 4 ـ صفر و 5 ـ صفر مغلوب كرد و به مدال طلا رسيد. اما مهم‌ترين مدال طلا را پرويز هادي در 120 كيلوگرم كسب كرد كه موفق شد در نخستين تجربه آسيايي خود با انجام مبارزاتي خوب و جسورانه، به مقام قهرماني برسد. عنواني كه طبيعتا مورد توجه كادر فني قرار خواهد گرفت تا از اين به بعد روي او حسابي جداگانه باز كنند. هادي براي كسب مدال طلا حريفاني از ژاپن، قرقيزستان و مغولستان را شكست داد و در فينال نيز لي ليانگ از چين را با نتايج 2 ـ صفر و 4 ـ صفر شكست داد و توانمندي‌هاي خود را اثبات كرد.

اما جدا از اين طلاها، عرفان اميري كشتي‌گير جوان تيم ملي در وزن 96 كيلوگرم با وجود پيروزي بر حريف هندي در دور اول، مقابل ماگومد موسي‌يف از قرقيزستان كمتر از انتظار ظاهر شد تا با قبول شكست 2 ـ صفر از اين حريف از حضور در فينال محروم شود. اميري كه در دور قبل رقابت‌ها نايب‌قهرمان آسيا شده بود، با توجه به حضور كشتي‌گير قرقيز در فينال، در گروه بازنده‌ها حريف ازبك را شكست داد و در ديدار رده‌بندي نيز با پيروزي بر حريف قزاق، به مدال برنز رسيد.

رده‌بندي انفرادي مسابقات به شرح زير است:

55 كيلوگرم: 1‌ـ حسن رحيمي (ايران) 2‌ـ ياساهيرو اينابه (ژاپن) 3‌ـ آميت كومار (هند) و كيم‌جينگ چول (كره جنوبي)

‌60 كيلوگرم: 1‌ـ يوگشوار دات (هند) 2‌ـ مسعود اسماعيل‌پور (ايران) 3‌ـ بانزوريك (مغولستان) و تاماسو آشيدا (ژاپن)

‌66 كيلوگرم: 1‌ـ مهدي تقوي (ايران) 2‌ـ ماكسات دولت بايف (قزاقستان) 3‌ـ پراوين رانا (هند) و هانگ نام‌چون (كره جنوبي)

‌74 كيلوگرم: 1‌ـ صادق گودرزي (ايران) 2‌ـ عبدالحكيم شاپيف (قزاقستان) 3‌ـ ژينگ چوين‌گيو (چين) و كوجيما تاكافومي (ژاپن)

‌84 كيلوگرم: 1‌ـ احسان لشگري (ايران) 2‌ـ لي‌جي سونگ (كره جنوبي) 3‌ـ ووايك لي (چين) و موتا تائوكي (ژاپن)

‌96 كيلوگرم: 1‌ـ ماگومد موسي‌يف (قرقيزستان) 2‌ـ كيم جاي‌تان (كره جنوبي) 3‌ـ عرفان اميري (ايران) و دورجاخان هارابايونيك (مغولستان)

‌120 كيلوگرم: 1‌ـ پرويز هادي (ايران) 2‌ـ لي ليانگ (چين) 3‌ـ ياركازان مورسينانبايف (قزاقستان) و چولونبات جارگالسايخان (مغولستان)‌

رده‌بندي تيمي:

1‌ـ ايران 67 امتياز 2‌ـ ژاپن 49 امتياز 3‌ـ چين 46 امتياز 4‌ـ مغولستان 44 امتياز 5‌ـ هند 38 امتياز 6‌ـ قزاقستان 36 امتياز 7‌ـ كره جنوبي 34 امتياز

مذاكره خوب با رئيس فيلا

در خلال اين رقابت ها از سوي حسن رنگرز نايب رئيس فدراسيون كشتي و رسول خادم مدير تيم هاي ملي ، مذاكره هاي خوبي با رافي مارتينيتي رئيس فدراسيون جهاني انجام شد و طي آن از وي براي حضور در ايران دعوت به عمل آمد.

سليماني مدال سنگين وزن را اهدا كرد

عليرضا سليماني دبير شوراي سيا‌ستگذاري فدراسيون كشتي و قهرمان اسبق جهان كه همراه رضا سوخته سرايي ديگر افتخار آفرين سنگين وزن ايران به كره جنوبي رفته بود ، مدال پرويز هادي سنگين وزن طلايي كشورمان را به وي اهدا كرد.

حجت اله اكبرآبادي / گروه ورزش 




نوشته شده در   دوشنبه 1 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode