ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390     |     کد : 32875

برخورد نزديك از نوع سوم

نشسته‌اي پشت ميز صبحانه. لقمه‌ها را يكي بعد از ديگري به سرعت فرو مي‌دهي تا زودتر خانه را به سمت محل كار ترك كني.

جام جم آنلاين: نشسته‌اي پشت ميز صبحانه. لقمه‌ها را يكي بعد از ديگري به سرعت فرو مي‌دهي تا زودتر خانه را به سمت محل كار ترك كني.

توي چرخش كانال‌هاي تلويزيون دستت روي كانال 2 مي‌ماند. چشمانت نيز. چند مجري ايستاده‌اند. با هيجاني وافر با هم حرف مي‌زنند. هركدام با انرژي زيادي خبرها و سخنان مربوط به خود را براي بيننده بازگو مي‌كنند. آنها پنج نفرند كه به انضمام تهيه‌كننده شش نفر مي‌شوند.

همه جلوي دوربين هستند و برنامه را دسته ‌جمعي اجرا مي‌كنند. گاه حتي ما نيز از نگاه دوربيني به برنامه نگاه مي‌كنيم كه از قاب آن، دوربين‌هاي ديگر نيز ديده مي‌شوند.

بله درست حدس زديد. ساعت از هفت صبح گذشته است و قاب تلويزيون برنامه صبحگاهي «روز از نو» را نشان مي‌دهد. برنامه‌اي كه تا پيش از اين، به اين شكل اجرا نمي‌شد.

حالا تهيه‌كننده جلوي دوربين آمده و نكته‌اي را به بينندگان گوشزد مي‌كند. آن طرف‌تر دوربين اصلي مي‌بردمان به اتاقي كه مجريان در آن براي گريم و صحبت مي‌روند.

بيننده‌اي كه عادت ندارد به ديدن پشت صحنه و شنيدن صحبت‌هاي عوامل توليد يك برنامه، با ديدن اين صحنه‌ها ابتدا كمي جا مي‌خورد. بعد كم‌كم حس تعجب به لذتي خوشايند تبديل مي‌شود.

اين‌كه تمام عوامل پشت صحنه را ببيني، اين‌كه مجريان با هم گپ بزنند و از هر دري با تو صحبت كنند به نوعي حس متفاوتي را به تو منتقل مي‌كند.

بعد پيش خودت فكر مي‌كني كه چقدر دلت براي يك اجراي شلوغ و بي‌آلايش فارغ از چارچوب‌هاي يك برنامه زنده لك زده بود.

انگار توي استوديو ايستاده‌اي و برنامه را از همان نزديك تماشا مي‌كني يا اين‌كه توي يك جمع خودماني نشسته‌اي و هركسي چيزي را كه خوانده است و مي‌داند،برايت بازگو مي‌كند.

بعد به اين فكر مي‌كني كه اين‌گونه از برنامه‌ها با اين‌كه هنوز در مرحله آزمايش هستند اما شايد سبكي نو در برنامه‌هاي مجري ‌محور تلويزيون را باعث شوند كه تا پيش از اين شايد اهميت چنداني به آن داده نمي‌شد. سبكي كه تغيير سليقه مخاطب را جدي گرفته است.

تغييري كه نرم نرمك رخ مي‌دهد و تنها كمي زيركي و اندكي خلاقيت مي‌خواهد تا مخاطب گريزپاي كنوني را مقابلت بنشاني مخاطبي كه جذب كارهايي مي‌شود كه بيش از پيش به او توجه كند و او را محرم برنامه بداند و او را به درون ماجراهاي استوديو دعوت كند... حالا به ساعت نگاه مي‌كنم و صبحانه‌اي كه نيمه‌تمام مانده است.

مهراوه فردوسي - جام جم




نوشته شده در   جمعه 28 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode