ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 بهمن 1390     |     کد : 32667

شعرا باید زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شعرا باید با بهره‌گیری از فصاحت و بلاغت و درک عمیق از جریانات روز، زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی: شعرا باید زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شعرا باید با بهره‌گیری از فصاحت و بلاغت و درک عمیق از جریانات روز، زبان گویای بیداری اسلامی ملت‌های منطقه باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری" در دیدار با شعرای منطقه شمال‌غرب کشور با اشاره به نقش تاثیرگذار شعرا در جامعه اظهار داشت: هنر و در راس آن شعر که ترکیبی از خیال و معنی است در تاریخ بشریت نقش بسزایی داشته و گاه منجر به ایجاد تحول‌های شگرفی شده است.

وی افزود: اگر شعر با شعور همراه باشد و شاعر در سرایش شعر تنها به تخیلات بسنده نکند، بر ضمیر مخاطبان نفوذ کرده و سره را از ناسره مشخص خواهد کرد.

مجتهدشبستری تاکید کرد: مضامین والا و محتوای غنی اشعار شعرا می تواند با بصیرت افزایی موجبات تعالی و بالندگی فرهنگ اسلامی را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: دامنه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی رفته و بیداری اسلامی جهانی و عدالت‌طلبی و اسلام‌خواهی ملت‌های آزاده در جهان گواهی بر این مدعا است و در این میان شعرا رسالت سنگینی برای تبیین ابعاد مختلف این نهضت عظیم جهانی دارند.

وی، همچنین بر جایگاه شعرا از منظر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشاره کرد و گفت: شعرایی همچون "فرزدق"، "حسان ابن ثابت" و "کمیت" همواره مورد تشویق ائمه معصومین (ع) بوده و با سرایش اشعار متقن و غنی در حمایت از امامت و ولایت نقش ارزنده ای در ترویج و تحکیم فرهنگ ناب اسلامی داشته اند.

امام جمعه تبریز خواستار حضور فعال و پرشور شعرا در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان شد.

در این دیدار که همزمان با برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر برگزار شد، شعرایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ،اردبیل و زنجان به قرائت اشعار خود با موضوع بیداری اسلامی و دهه فجر پرداختند.


نوشته شده در   يکشنبه 23 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode