ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 بهمن 1390     |     کد : 32516

بازگشت ستاره‌هاي دهه 60

شبكه نمايش به رونق سينماي ايران كمك خواهد كرد. اين شبكه طبق تعريف خود بايد به صورت شبانه روز فيلم‌هاي ايراني و خارجي را روي آنتن بفرستد.

جام جم آنلاين: شبكه نمايش به رونق سينماي ايران كمك خواهد كرد. اين شبكه طبق تعريف خود بايد به صورت شبانه روز فيلم‌هاي ايراني و خارجي را روي آنتن بفرستد.

مسلما مخاطبان شبكه نمايش تماشاي فيلم‌هاي ايراني را به فيلم‌هاي خارجي ترجيح مي‌دهند و تلويزيون هم‌ چون مي‌خواهد درصد رضايتمندي مخاطبان خود را افزايش دهد، نمايش فيلم‌هاي ايراني را در اولويت قرار مي‌دهد.

مثل اين روز‌ها كه فيلم‌هاي توليد شده در دهه 60 را روي آنتن مي‌فرستد. اين فيلم‌ها كه در فاصله كوتاهي بعد از پيروزي انقلاب ساخته شده‌ است، بيشتر از آثار ديگر،تصويري نزديك به واقعيت را از دوران حكومت شاه به نمايش مي‌گذارد.

از طرفي چون در دهه 60 هنوز اداره امور كشور در دست نسل اول انقلاب بود و چندگانگي فرهنگي كمتر ديده مي‌شد، حجاب‌ بازيگران زن سينما هم به گونه‌اي بود كه پخش اين فيلم‌ها از تلويزيون مشكلي نداشت و ندارد.

در چند روز آينده و در آستانه 22 بهمن، شبكه‌هاي مختلف تلويزيون و به صورت اخص شبكه نمايش چند فيلم از توليدات اين دهه را روي آنتن مي‌فرستد.

آثاري كه ستارگان مطرح آن دوره در آنها نقش‌هاي اصلي را بازي مي‌كنند. بازيگراني كه هنوز هم در رديف بازيگران خوب سينما و تلويزيون هستند.

بازيگراني كه در دهه 60 به معناي واقعي كلمه ستاره بودند، چون مي‌توانستند، مردم را به سالن‌هاي سينما بكشانند و چراغ سينماها را روشن نگه‌دارند؛ اتفاقي كه سال‌هاست كمتر در سينماي ايران رُخ مي‌دهد و كمتر بازيگري يافت مي‌شود كه بتواند مردم را متقاعد كند كه براي تماشاي بازي او به سينما بروند.

از فيلم‌هايي كه قرار است در چند روز آينده از تلويزيون به نمايش درآيد، مي‌توان به «سناتور» با بازي فرامرز قريبيان و بيژن امكانيان اشاره كرد.

هر دوي اين بازيگران در آن دوره قادر بودند گيشه خوبي براي فيلم‌هاي سينمايي فراهم كنند. «روز باشكوه» و «دادا» ديگر فيلم‌هايي هستند كه قرار است از تلويزيون پخش ‌شود.

فيلم‌هاي خاطره‌انگيزي كه بازيگراني مانند عليرضا خمسه،ايرج قادري و علي‌نصيريان در آنها بازي مي‌كنند.

خمسه يكي از كمدين‌هاي مطرح دهه 60 و اوايل دهه 70 بود كه توانست نزديك به دو دهه، به عنوان ستاره در سينماي ايران بدرخشد.

با نگاهي به اين فيلم‌ها مي‌توان به اين نكته هم رسيد كه اين بازيگران فقط ويترين فيلم‌ها را رونق نمي‌بخشيدند؛ آنها در فيلم‌هاي دهه 60 بازي مي‌كردند تا شخصيت‌هاي باورپذير را تصوير كنند كه بسادگي از ذهن‌ مردم پاك نمي‌شوند و براي همه نسل‌ها حرفي براي گفتن دارند.


نوشته شده در   پنجشنبه 20 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode