ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 بهمن 1390     |     کد : 32321

ساخت فیلم مستند درباره بیداری اسلامی توسط فیلمسازان خارجی

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران از انعقاد قرار داد با دو کارگردان اسپانیایی و یک کارگردان فرانسوی برای ساخت فیلم مستند درباره بیداری اسلامی خبر داد.

در همایش بیداری اسلامی در سینما عنوان شد
ساخت فیلم مستند درباره بیداری اسلامی توسط فیلمسازان خارجی
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران از انعقاد قرار داد با دو کارگردان اسپانیایی و یک کارگردان فرانسوی برای ساخت فیلم مستند درباره بیداری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، همایش بیداری اسلامی در سینما -نشست مشترک سینماگران اسلامی و مدیران سینمایی ایران- عصر امروز با حضور «سیداحمد میرعلایی» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، «عبدالله اسفندیاری»، «مهدی همایون فر» دبیر همایش، «پژمان لشکری‌پور» معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.



در ابتدای این نشست میرعلایی گفت: ما طی سال های گذشته چندین فیلم داشتیم که برای کشورهای علاقمند به مباحث اسلامی به جهت محتوا و تکنیک مطلوب بود. به عنوان مثال در فیلم «۳۳ روز» ساخته جمال شورجه برای اولین‌بار زودتر از صهیونیست و امپریالیسم جهانی نسبت به مسائل منطقه واکنش نشان دادیم. البته فیلم‌های دیگری چون «راه‌ آبی ابریشم»، «ملک سلیمان نبی» و «گلچهره» را نیز در این راستا ارایه دادیم.



مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه افزود: در وهله اول امیدوارم با همکاری شما فیلم‌ها را رصد کرده و با رصد کردن فیلم‌ها توسط شما برآورد نمایش فیلم‌های ایرانی در کشورهای اسلامی محاسبه شود و در آخر بتوانیم محصول مشترک بسازیم.



میرعلایی اظهار داشت: در بنیاد سینمایی فارابی مهم‌ترین نقطه وصل را برای تمام فیلمسازان فیلمنامه‌ قرار داده‌ایم. هر فیلمساز باید یک فیلمنامه مورد قبول ارائه دهد؛ این فیلمنامه توسط ما بررسی شده، تا در نهایت به ساخت یک فیلم منجر شود.



میرعلایی ادامه داد: طبیعتاً کشورهایی که می‌خواهند کار مشترک با ایران ارایه دهند باید شفاف و روشن این کار را انجام دهند. البته هدف ما در ساخت محصول مشترک با دیگر کشورها علاوه بر ارایه پیام، جذب مخاطب بیشتر در کشور و منطقه خودمان است.



وی ادامه داد: از تمام دوستانی که برای بررسی سینمای هالیوود و بیداری اسلامی آمدند دعوت می‌کنیم دست در دست همدیگر داده تا فیلم‌هایی را در عرصه جهانی و با اکران جهانی تولید کنیم و آن زمان است که اهداف ما محقق شده است.



در ادامه این نشست «محمد عرب» از فلسطین طی اظهاراتی گفت: نکته مهم در سینما خلل در اهداف آن است. مسئله فلسطین در سینما مشخص نیست و بیشتر پیام‌ها به خود آنها برمی‌گردد و در فیلم‌هایی که می‌سازیم تلاشی برای ارایه پیام انجام نشده است و اهداف این پیام‌ها به طور کلی مشخص نیست.



عرب در ادامه خاطر نشان کرد: ما مانند گذشته ایران در شرایط دیکتاتوری هستیم و سعی داریم که فرهنگ مقاومت را در وجودمان زنده نگه داریم. ما نمی خواهیم فرزندانمان نیز مانند نسل ما فضای دیکتاتوری را درک کنند.



این فیلمساز فلسطینی در پایان سخنانش پیشنهاد داد که ایران یک شبکه تلویزیونی کودک تأسیس کند تا از این طریق پیام‌های انقلاب به کودکان فلسطینی منتقل شود.



بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست یک کارگردان تئاتر فلسطینی گفت: باید بگویم سینما زبانی جهانی است، اما سوال من این است که چرا مسئله فلسطین در سینما وجود ندارد. در ضمن همه شما می‌دانید که ما چگونه در غزه و فلسطین زندگی می‌کنیم. زندگی در آنجا جریان ندارد.



وی در پایان سخنانش درخواست کرد که در امر ساخت فیلم ایران با فلسطین همکاری کند.



به گزارش فارس، «شفیع آقامحمدیان» در پاسخ به این فیلمساز عرب اظهار داشت: ما بیشتر کار مستند تجربی انجام می‌دهیم. همچنین من گلایه دارم که چرا طرح مستند اسلامی که قرار بود به ما ارایه شده و قرارداد بسته شود به ما ندادند.



وی افزود: ما امروز صبح با دو کارگردان اسپانیایی و یک کارگردان فرانسوی قرارداد داشتیم که فیلم مستند درباره بیداری اسلامی بسازند.



در ادامه این نشست میرعلایی گفت: سینمای ایران و مردم ایران به جهت حمایت از فلسطین تروریسم شناخته می‌شود. به عنوان مثال شما باید سریال چشم‌های آبی زهرا را دیده باشید. این سریال آنچنان تأثیرگذار بود که کشور فرانسه که مسئول ارتباطات ماهواره‌ای ایران، ۴ ماه ابرنامه‌های بین‌المللی ما را قطع کرد.



وی افزود: مردمان فلسطین محروم‌ترین و مظلوم‌ترین مردم روی زمین هستند. زمانی که برای تحقیق به سوریه رفته بودیم در اردوگاه های فلسطینی در سوریه هیچ نگاهی به انقلاب نبود.



به گزارش فارس، «دوهان سلطان» یکی دیگر از فیلمسازان اسلامی حاضر در جلسه گفت: این انقلاب‌ها برای برکنار کردن استبداد نبوده بلکه برای ارزش‌های اخلاقی اجتماعی بوده است. بعد از این انقلاب‌ها گروه‌های اسلامی تونس و مصر به سلطنت رسیدند. اما خود اسلام به سلطنت نرسید و این به خاطر این است که نمی‌توانند فکرهای خود را به جرأت بیان کنند. سینما می‌تواند مسائل سیاسی اجتماعی را به جهان عرب منتقل کند. در این راستا سینما به عنوان امر تبلیغی، نقش بسیار مهمی را می تواند ایفا کند.



به گزارش فارس، یکی دیگر از فیلمسازان اسلامی اظهار داشت: بنده کتابی در مورد زندگی امام حسین (ع) از یک نویسنده مصری خواندم. پس از آن خواب دیدیم تئاتری را در این باره بازی می‌کنم. الان تقاضا دارم که این تئاتر را با همکاری ایران تبدیل به فیلم کرده و با تمام بازیگران کشورهای اسلامی در همان جا آشنا شویم.



بنابراین گزارش، پژمان لشگری‌پور در ادامه گفت: ما باید در برابر تاریخ، اتفاقات و انقلاب‌های بیداری پاسخگو باشیم همانگونه که دیگر جوامع در برابر انقلاب‌های خود پاسخگو بودند. ما به عنوان نمایندگان ایران درباره بهار اسلامی و بیداری اسلامی نکته‌ها و موضع‌گیری‌های داریم اما در این مورد شما را به خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری ارجاع می‌دهیم. ایشان در این خطبه دیدگاههای خود را مطرح کردند و آنچه مشخص است.



لشگری‌پور در ادامه گفت: سینمای ایران به واسطه نیروی انسانی ممتاز و تمدنی چند هزار ساله که با اسلام عجین شده و همچنین ظهور و بروز انقلاب اسلامی به این میزان موفق است. امام خمینی (ره) در بدو ورود به ایران موضع‌گیری خود را در مقابل سینما مشخص کردند و الان بنیادها و نهادهای سینمایی به صورت فعال در سینما کارهایی انجام می‌دهند و تاکنون بالغ بر 3 هزار فیلم در ایران ساخته شده و بیش از 2 هزار جایزه از جشنواره‌های معتبر دنیا کسب شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode