ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390     |     کد : 31625

رقابت ايكس باكس با رسانه‌هاي كابلي

در آينده‌اي نزديك بيشتر شاهد فرامين صوتي در بازي‌هاي كامپيوتري و ديگر رسانه‌ها خواهيم بود ...

در آينده‌اي نزديك بيشتر شاهد فرامين صوتي در بازي‌هاي كامپيوتري و ديگر رسانه‌ها خواهيم بود
رقابت ايكس باكس با رسانه‌هاي كابلي
مگي سيف‌النصر، يكي از متخصصان مايكروسافت و خالق ايكس باكس لايو اعلام كرد اين سرويس بزودي برنامه‌هاي متداول تلويزيوني را به مشتركان خود ارائه خواهد كرد و به اين ترتيب رقابت مستقيمي با سرويس‌هاي كابلي مرسوم خواهد داشت. ايكس‌باكس كنسول بازي رايانه‌اي بود كه توسط شركت مايكروسافت عرضه شد. سرويس ايكس‌باكس لايو به طرفداران بازي‌هاي كامپيوتري اجازه رقابت را به صورت آنلاين مي‌داد. اين كنسول در نوامبر ۲۰۰۱ در آمريكاي شمالي و در مارس ۲۰۰۲ در اروپا و استراليا عرضه شد. ايكس باكس لايو يك سرويس بازي چند نفره آنلاين و تحويل رسانه‌هاي ديجيتال است كه توسط شركت مايكروسافت ابداع شده و بهره‌برداري مي‌شود.

مگي سيف‌النصر، استاد طراحي بازي و رسانه تعاملي است كه همزمان مسووليت دانشكده هنر و علوم كامپيوتر و اطلاعات دانشگاه Northeastern را به عهده دارد. او معتقد است خصوصيات جديد سيستم ايكس باكس لايو مي‌تواند روش‌هاي كابلي ارائه سنتي را به چالش بكشاند و تحت تاثير قرار دهد.

در اين ميان مي‌توان به HBO، (يكي از بزرگ‌ترين پخش‌كننده‌هاي شبكه‌هاي تلويزيوني كابلي آمريكايي كه زيرمجموعه برادران وارنر است)، Xfinity شركت كامكست (بزرگ‌ترين اپراتور كابلي و سرويس‌دهنده اينترنت خانگي در آمريكا) و Verizon FiOS اشاره كرد.

برخلاف جعبه كابل‌هاي سنتي، كنسول هاي بازي نظير ايكس باكس با اضافه كردن نوآوري‌هايي كه موجب ارتقاي رابط كاربري شده تكامل يافته‌اند. به عنوان مثال به ساختار ايكس باكس سيستم تشخيص صدا و كينكت اضافه شده است. كينكت وسيله‌اي است كه به استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي بدون استفاده از هيچ‌گونه كنترلگري منجر مي‌شود. البته تنها استفاده از آن محدود به بازي‌هاي رايانه‌اي نبوده بلكه مي‌توان از آن در موارد ديگري مانند تماشاي فيلم و گوش دادن به موسيقي استفاده كرد.

در واقع كينكت يك رابط ايما و اشاره‌اي است كه اجازه مي‌دهد مصرف‌كننده با دستگاه از طريق فرمان‌هاي صوتي و حركتي در تعامل باشد.

كمپاني‌هايي مانند وريزون و كامكست سال‌ها در حال ارائه مدل‌هاي مختلف تحويل رسانه بوده‌اند و هم‌اكنون تلاش مي‌كنند خودشان را با روش‌هاي جايگزين جديد مانند روش استريمينگ ايكس باكس هماهنگ كنند تا از قافله عقب نمانند. به عنوان مثال مي‌توان به كانال‌هاي عندالمطالبه (به محض درخواست) كامكست كه به محض در خواست محتوا آن را ارائه مي‌كند، اشاره داشت. اگرچه جعبه‌هاي كابلي طيف وسيعي از كانال‌هاي مختلف را ارائه مي‌كند اما توانايي جستجوي سريع براي برنامه مورد نظر موضوعي است كه همچنان جاي بحث دارد. چرا كه جستجو ميان منوهاي متعدد و تايپ كردن كلمات جستجو واقعا كاري خسته‌كننده و ملال‌آور است.

اضافه كردن ابزارهاي جستجوي پيچيده مانند فرامين صوتي ايكس باكس يا اضافه كردن رابط‌هاي مبتني بر كنسول به جعبه‌هاي كابلي مرسوم و سنتي قطعا مي‌تواند تجارب خوشايندتري به كاربرها منتقل كند.

در دنياي امروز كه با شتاب در حال حركت رو به جلوست، جابه‌جايي و دسترسي در عين جابه‌جايي نكته مهمي محسوب مي‌شود. احتمالا در آينده شاهد مدل‌هاي ارائه چند سكويي بيشتري خواهيم بود كه در آنها به محض درخواست محتوا مي‌توانيم آن را روي ابزارهاي مختلفي مانند موبايل، كامپيوتر يا تلويزيون تحويل بگيريم.

بعلاوه در آينده بيشتر شاهد رابطه ايما و اشاره‌اي يا فرامين صوتي در بازي‌هاي كامپيوتري و ديگر رسانه‌ها خواهيم بود.

PHYSORG / مترجم: آتنا حسن‌آبادي


نوشته شده در   شنبه 1 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode