ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 30 دي 1390     |     کد : 31593

فراخوان طرح‌های پژوهشی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی

مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان طرح‌های پژوهشی کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: پژوهشگران جوان تا 15 بهمن ماه آثار خود را در موضوعات فراخوان تهیه و ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی خبر داد
فراخوان طرح‌های پژوهشی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی 
مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان طرح‌های پژوهشی کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: پژوهشگران جوان تا 15 بهمن ماه آثار خود را در موضوعات فراخوان تهیه و ارسال کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان ‌شرقی، محمد هادی‌نیا از انتشار فراخوان طرح‌های پژوهشی ویژه پژوهشگران جوان کانون‌های مساجد استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار داشت: این فراخوان به منظور تهیه تحقیق و پژوهش در رابطه با موضوعات مختلف مسجد، نماز، بیداری اسلامی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منتشر شده است.
وی افزود: پژوهشگران عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان می‌توانند آثار خود را در موضوعات، نقش راهبردی شعار «مسجد سنگر است» در مقابله با جنگ نرم در افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی در صحیفه‌نور و فرمایشات مقام معظم رهبری، تبیین محورهای پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین و بیستمین اجلاس سراسری نماز، جوان و جاذبه‌های مسجدی، مسجد، امام جماعت و طبابت معنوی،مسجد و پیوستگی فرد و جامعه، تبیین نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان نهادهای فرهنگی در عرصه جهاد اقتصادی، ویژگی‌ها و توانمندی‌های لازم امام جماعت در مدیریت محتوایی و معنوی مسجد و بررسی میزان اثرگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در رونق بخشیدن به نمازهای جماعت مساجد به دبیرخانه این جشنواره ارائه کنند.
هادی‌نیا با بیان اینکه این فراخوان از سوی این دبیرخانه و با مدیریت کانون فرهنگی هنری شهدای تبریز تخصصی پژوهش منتشر شده و اجرا می‌شود، تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند تا پانزدهم بهمن ماه سال‌جاری آثار خود را در موضوعات یاد شده تهیه و به دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.
وی در ادامه، بالا رفتن دانش مبتنی بر پژوهش در اعضای کانون‌ها، تقویت شیوه‌های پژوهش، تقویت رفتار پژوهشی در میان اعضا در قالب تشکیل هسته‌های پژوهش، پرورش روحیه پژوهشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها در مخاطبان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه و جلب مشارکت اعضای کانون‌ها، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش، شناسایی مسائل، موانع و مشکلات فرهنگی اجتماعی اعضای کانون‌ها و ارائه راهکارهای مناسب ایجاد و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری در میان اعضای هسته پژوهشی از دیگر اهداف این فراخوان برشمرد.
مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: برای تثبیت و هویت‌یابی هسته‌های پژوهشی در سال‌جاری فقط آثاری پذیرفته می‌شوند که در قالب هسته‌های پژوهشی حداقل سه نفری تولید و مشخصات کامل اعضای هسته‌ به طور کامل مطابق فرم‌های مربوطه ارسال شده باشد.
وی با اشاره به طرح تشکیل هسته‌های پژوهشی در کانون‌های مساجد زیرپوشش عنوان کرد: تشکیل هسته‌های پژوهشی در هر کانون فرهنگی هنری محدودیتی ندارد و یک کانون می‌تواند چند هسته پژوهشی با افراد مختلف داشته باشد.
هادی‌نیا اضافه کرد: آثار ارسالی در دو گروه سنی 14 تا 18 سال و 19 سال به بالا ارزیابی شده و ضمن اهدای هدایای نقدی به پنج نفر از صاحبان پژوهش‌های برتر، تحقیق‌ها به ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور معرفی شده و پس از ارزیابی به 20 پژوهش برتر کشوری به هر کدام حداکثر 10 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و درصورت تشخیص داوران به چاپ خواهند رسید. 


نوشته شده در   جمعه 30 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode