ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 دي 1390     |     کد : 31391

فراخوان گوگل براي دانشمندان آينده

گوگل در فعاليت‌هاي جديدش، دانش‌آموزان خلاق را هدف قرار داده و درصدد است نسل آينده دانشمندان را شناسايي كند.

جام جم آنلاين: گوگل در فعاليت‌هاي جديدش، دانش‌آموزان خلاق را هدف قرار داده و درصدد است نسل آينده دانشمندان را شناسايي كند.

اين غول دنياي فناوري قرار است طي سه سال آينده، دو نمايشگاه فناوري اطلاعات در لندن برگزار ‌كند.

در اين نمايشگاه‌ها تاريخچه جامعي از پيشرفت ۲۰۰ سال اخير فناوري ارتباطات و اطلاعات پيش چشم بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت و آن طور كه مديران گوگل اعلام كرده‌اند، چيزهايي به نمايش گذاشته مي‌شود كه هرگز تا پيش از اين ديده نشده است.

گرچه تا برپايي اين نمايشگاه‌ها چند سالي فاصله است، اما تمركز گوگل بر دانش‌آموزان از همين حالا آغاز شده و رقابت بين‌المللي «نمايشگاه علم گوگل» از اين هفته كليد خورده است.

گوگل با همكاري سرن (شوراي تحقيقات هسته‌اي اروپا)، شركت لگو، بنياد نشنال جغرافي و مجله Scientific American دومين دوره نمايشگاه علم گوگل را ـ كه گفته مي‌شود بزرگ‌ترين رقابت علمي آنلاين بين‌المللي ويژه دانش‌آموزان 13 تا 18 است ـ برگزار مي‌كند.

اين رقابت به 13 زبان برگزار مي‌شود و دانش‌آموزان مي‌توانند به صورت تيمي (حداكثر سه نفر) يا انفرادي در آن شركت كنند.

شركت‌كنندگان در اين رقابت جهاني كافي است سوالي را در شاخه‌هاي مختلف علم مطرح كنند، فرضيه‌اي را درباره آن ارائه كرده و در نهايت براي تست آن آزمايش‌هاي علمي انجام دهند.

آن طور كه در سايت اين رقابت عنوان شده كميسيوني متشكل از برندگان نوبل چند سال گذشته، مسووليت ارزيابي پروژه‌ها را به عهده دارند.

در پايان، اسامي برندگان هر شاخه در 3 رده سني 13 تا 14، 15 تا 16 و 17 تا 18 سال اعلام مي‌شود.

اعطاي بورس تحصيلي 50 هزار دلاري، سفر 10 روزه اكتشافي به جزاير گالاپاگوس و حمايت يك مربي به مدت يك سال براي اجرايي كردن پروژه، بخشي از جوايزي است كه براي فيناليست‌هاي اين رقابت در نظر گرفته شده است.

در اولين دوره «نمايشگاه علم گوگل» كه سال 2011 برگزار شد، بيش از 10 هزار دانش‌آموز از 90 كشور بيشتر از 7500 پروژه را ارائه كردند. پيش‌بيني مي‌شود رقابت امسال شركت‌كنندگان بيشتري داشته باشد.

علاقه‌مندان شركت در اين رقابت مي‌توانند با مراجعه به سايت نمايشگاه علم گوگل ـ Google Science Fair ـ شانس خود را بين همسالانشان امتحان كنند.

اگر شما هم خلاق هستيد يا خودتان را فردي باهوش مي‌دانيد تا آخرين لحظه‌هاي روز يكشنبه 12 فروردين فرصت داريد تا طرحتان را در وب‌سايت گوگل ثبت كنيد.

شايد شما هم يكي از برندگان خوش‌شانس و خوش‌فكر اين رقابت باشيد.

بهاره صفوي - گروه دانش


نوشته شده در   دوشنبه 26 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode