ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 دي 1390     |     کد : 31336

دنیزلی، تبریز و مقوله‌ای به‌نام فوتبال آذربایجان

فوتبال تبریز و آذربایجان از سه سال پیش چنان پای در مسابقات لیگ برتر گذاشته است که به واقع نمی‌شود تاثیر تیم‌های تبریزی را در لیگ برتر کتمان کرد حتی بازی‌های خوب ماشین‌سازی در لیگ یک موجب آن شده است که هواداران فوتبال آذربایجان امید پر رنگی به داشتن سه سهمیه در لیگ برتر داشته باشند.

 فوتبال تبریز و آذربایجان از سه سال پیش چنان پای در مسابقات لیگ برتر گذاشته است که به واقع نمی‌شود تاثیر تیم‌های تبریزی را در لیگ برتر کتمان کرد حتی بازی‌های خوب ماشین‌سازی در لیگ یک موجب آن شده است که هواداران فوتبال آذربایجان امید پر رنگی به داشتن سه سهمیه در لیگ برتر داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مصطفی دنیزلی برای دومین بار در فوتبال ایران حضور یافت این مربی ترک‌تبار در نخستین حضور خود در ایران توانست نتایج خوبی با تیم‌های پاس و پرسپولیس تهران بدست آورد و این در حالی است که در آن سال‌ها خبری از فوتبال تبریز در لیگ برتر نبود فوتبالی که اوفول آن در آن بازه زمانی برای فوتبال کشور گران تمام شد.
در هر صورت قرمزهای پایتخت، دنیزلی را این بار برای خارج کردن پرسپولیس از بحران آورده‌اند، دنیزلی آمده است تا به ناکامی‌های چند سال اخیر پرسپولیس پایان دهد و همگان اذعان دارند که توانایی این کار را دارد.
اما دنیزلی بیش از آنکه در تهران و در میان هواداران پرسپولیس محبوب باشد هوادارانی نیز در بین تبریزی‌ها و فوتبال دوستان آذربایجان دارد چرا که از وقتی تراکتور در سطح اول فوتبال کشور حضور یافته است شایعاتی مبنی بر حضور شنون گونش و دنیزلی و حتی فاتح تریم در فوتبال تبریز بوده که هیچ وقت این شایعات به واقعیت مبدل نشده است.
اهمیت دیگر بازی دوشنبه تیم‌های شهرداری تبریز و پرسپولیس تهران این است که همگان می‌دانند آوازه هواداران فوتبال تبریز و آذربایجان مرزهای کشور را در نوردیده است و خبر حضور پرشمار و پر شور هواداران آذربایجان در بازی‌ها به کشورهای اروپایی و حتی ترکیه رسیده است که مصطفی دنیزلی به عنوان یک کارشناس زبده فوتبال یقینا شمه‌ای از آوازه هواداران این خطه را شنیده است، وی به تبریز می‌آید تا در جو ورزشگاه یادگار امام حضور یابد و از نزدیک با این هواداران آشنا شود.
نکته دیگری که در این میان هواداران پرسپولیس را بسیار آزار داده پیروزی شهرداری تبریز در ورزشگاه آزادی برابر این تیم تهرانی است.
آنها عقیده دارند دنیزلی باید انتقام دور رفت لیگ را از تیم تبریزی بگیرد، شهرداری هم با توجه به بدست آوردن تساوی‌های پی در پی در نیم فصل اول نشان داده که برای هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و همیشه با حمایت هواداران حریف سرسختی برای تیم‌های تهرانی بوده است چرا که استقلال قهرمان نیم فصل بازی‌ها نیز به سختی از شهرداری امتیاز گرفت و اگر پنالتی شهرداری گل می‌شد شاید نتیجه دیگری در بازی رقم می‌خورد.
اکنون علاقه‌مندان فوتبال آذربایجان برای بازی برابر پرسپولیس دنیزلی لحظه شماری می‌کنند بازی که هم برای فوتبال تبریز و هم برای دنیزلی بسیار حائز اهمیت است، شهرداری می‌تواند با پیروزی در برابر پرسپولیس این تیم را در جدول به زیر بکشد و پرسپولیس هم با پیروزی در این مسابقه خود را در جمع هفت تیم اول تثبیت خواهد کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 25 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode