ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 دي 1390     |     کد : 31325

آذربايجان شرقي در اربعين سالار شهيدان غرق در اندوه و ماتم است

هيئات حسيني مرتبط تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در اربعين سرور و سالار شهيدان غرق در اشك،اندوه و ماتم بودند.

هيئات حسيني مرتبط تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در اربعين سرور و سالار شهيدان غرق در اشك،اندوه و ماتم بودند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، مردم متدين در جاي جاي استان با به تن كردن جامه سياه و شركت در دستجات سينه زني و زنجيرزني ارادت خالصانه خود را به اباعبدالله الحسين (ع) نشان مي دهند.

با هماهنگي هاي از پيش انجام شده در اين روز هيئات مذهبي اقدام به برپايي مراسم زيارت اربعين حسيني كرده و مداحان اهل بيت عليهم السلام در رثاي بانوي داغديده كربلا و مصايب خاندان امامت و ولايت مرثيه سرايي كردند.

برخي از عاشقان امام حسين(ع) كه جامه سياه خود را از اول محرم تاكنون بر تن داشته و چله پوش امام مظلوم خود بودند ، امروز با قلبي آكنده از اندوه راز دل خود را با امام خود در ميان گذاشته و بين خود و معبودشان واسطه اي برگزيده اند كه خداوند شفاعت آنان را رد نمي كند.

پرچم ها و علم هاي سياه و سبز بر سر مساجد، تكايا، حسينيه ها و هر كوچه و برزن و دستجات عزاداري در محلات و خيابان ها شكوه و عظمت اين روز را يادآور مي شود، روزي كه امام حسين (ع) در قيام كربلا درس آزادگي، ظلم ستيزي، شهادت و شجاعت را به شيعيان ياد دادند و مسلمانان تا دنيا دنياست آن را فراموش نكرده و به اين وسيله و سينه به سينه آنرا به نسل هاي آينده به امانت مي سپارند تا اين مسير سرخ شهادت تا ابد جاودانه بماند و خواهد ماند.

بازار احسان و دادن نذري ها در ميان مردم و دستجات عزاداري گرم است و به ياد تشنگان صحراي كربلا به خصوص حضرت علي اصغر(ع) شربت و شير و چاي بين عزاداران توزيع مي شود.

بيش از سه هزار و 600 هيات عزاداري ثبت شده در آذربايجان شرقي وجود دارد كه در چنين روزهايي تلاش مي كنند شأن ايامي همچون اربعين حسيني را به جاي آورند.


نوشته شده در   يکشنبه 25 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode