ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 دي 1390     |     کد : 31229

3 نفر در تبریز قربانی قاتل نامرئی شدند

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: سه ‌نفر عضو یک خانواده در تبریز بر اثر مسمومیت مونواکسید کربن و گاز‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: سه ‌نفر عضو یک خانواده در تبریز بر اثر مسمومیت مونواکسید کربن و گاز‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.
حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد:‌ روز گذشته ساعت 17.30 دقیقه در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر جان باختن اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی مناطق چهار و 12 تبریز به محل حادثه اعزام شده و با جسد سه نفر در خانه مواجه شدند.
وی افزود: پیش از رسیدن مرکز فوریت‌های پزشکی متاسفانه یک خانم و آقا حدود 30 ساله و پسر بچه شش ساله ساکن این منزل بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده بودند.
وی ادامه داد: این اتفاق از طریق ‌نشت گاز از طریق آبگرمکن صورت گرفته به طوری که این حادثه را همسایگان به مرکز فوریت‌های پزشکی خبر دادند.
حسینقلی‌زاده ادامه داد: با توجه به نشت آب از طریق طبقه بالا به طبقه پایین همسایگان هر چه در‌می‌زنند کسی در را باز نمی‌کند بالاخره بعد متوجه می‌شوند اعضای خانواده طبقه بالا در اثر استنشاق مونواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این حادثه در منطقه نصف‌راه، کوی اشکان اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز موجب این حوادث شده که وزش شدید باد در تبریز در روزهای گذشته نیز این موضوع را تشدید کرده و موجب مصدومیت شده است.
حسینقلی‌زاده با تاکید بر رعایت نکات ایمنی اضافه کرد: عدم استفاده از دودکش‌های استاندارد و نیز استفاده چند وسیله گازسوز از یک دودکش از جمله عللی هستند که موجب برگشت گاز منوکسیدکربن به داخل خانه و مسمومیت با این گاز خطرناک می‌شود.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز گفت: سرگیچه، تهوع، سردرد و احساس خواب آلودگی از جمله علائم گاز گازگرفتگی هستند.
وی گفت: فردی که دچار این حالت‌ها شده باید از محل خارج شده و در صورتی که علائم رفع نشد فوراً به مراکز اورژانس منتقل شود.
‌حسینقلی‌زاده، مسمومیت به گاز منوکسیدکربن در میان اطفال و نوزادان را خطرناک دانست و گفت: در این کودکان علائمی مانند خواب آلودگی، تهوع و علائم مسمومیت دیده می‌شود و این دسته از کودکان کمتر گریه می‌کنند.
وی افزود: مشاهده علائمی مانند کبودی در دست و نقاط مختلف این دسته از کودکان نیز دیده می‌شود که احتمال خونریزی داخلی در آنان وجود دارد.


نوشته شده در   جمعه 23 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode