ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 دي 1390     |     کد : 30944

بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع تاریخ آذربایجان در تبریز

بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع "تاریخ آذربایجان" توسط 60 نفر از هنرمندان تبریزی، در تبریز بافته می‌شود.

12 میلیون گره و با رج 50 صورت می‌گیرد
بافت بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع تاریخ آذربایجان در تبریز 
بزرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع "تاریخ آذربایجان" توسط 60 نفر از هنرمندان تبریزی، در تبریز بافته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه هفت، فرش تاریخ آذربایجان توسط ناصر محمدیان طراحی و با همکاری سازمان بازرگانی استان و با تصویب شورای شهر و شهرداری تبریز تامین اعتبار شده است.
این تابلو فرش که مبین تاریخ آذربایجان است به ابعاد 24 متر مربع با وزن سه تن همراه با هنر معرق چوب، معرق صدف، منبت است که اگر این طرح اجرایی شود بزرگترین تابلو فرش دنیا می‌شود.
تابلوی فوق با 12 میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 40درصد ابریشم و 60درصد کرک به اندازه 7*20/4بافته می شود که عکس امام خمینی(ره) در درب سمت راست و عکس مقام معظم رهبری در درب سمت چپ قرار گرفته است.
در فرش متن تصاویری از علامه عبدالحسین امینی، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت‌الله شهید مدنی، آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی، استاد شهریار، پروین اعتصامی، سردار شهید مهدی باکری، سردار حسن شفیع‌زاده، شیخ محمد یابانی، ثقة‌الاسلام، ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، باغچه بان، میرزاحسن رشدیه، زینب پاشا، کلنل محمدتقی خان پسیان، شمس تبریزی و مولانا استفاده شده که بعد از اتمام در موزه شهر تبریز نصب می‌شود.
ناصر محمدیان از جمله طراحان و فرش بافان ماهر تبریزی است که تاکنون آثار زیاد و در سطح بین‌المللی از ایشان به اتمام رسیده است که از آن جمله می‌توان به تابلو فرش امام علی(ع)، جام جهانی فوتبال، تابلو فرش گفتگوی ادیان، گفتگوی تمدن‌ها و... اشاره کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 18 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode