ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 دي 1390     |     کد : 30193

فاز دوم شهرک امن در تبریز اجرا می‌شود

شهردار تبریز از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهرک امن در تبریز خبر داد.

 شهردار تبریز از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهرک امن در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین با اشاره به ضرورت‌ها و الزامات احداث شهرک امن تبریز ، این امر را در راستای ایجاد بستری امن و مناسب برای اسکان موقت شهروندان در مواقع بحران و حتی ایجاد شهری امن در جوار تبریز ارزیابی کرد.
وی افزود: زلزله به عنوان یک بلای طبیعی غیر قابل پیش‌بینی همواره در کمین شهرهایی نظیر تبریز است و به دلیل آسیب‌پذیری تبریز در برابر این بلای طبیعی و با توجه به این که در صورت وقوع زلزله در این شهر بسیاری از مناطق شهری در معرض آسیب جدی قرار خواهند گرفت، احداث شهرک 10 هزار نفری اسکان موقت موسوم به شهرک امن در دستور کار شهرداری قرار گرفت و فاز نخست این شهرک سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهرک امن افزود: شهرداری تبریز در نظر دارد با اتمام کامل این پروژه مهم و زیربنایی و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز آن، محلی امن و مطمئن برای اسکان شهروندان در مواقع بحران ایجاد کند.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آموزش در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران شهرداری تبریز در چند سال گذشته به طور مستمر کلاس‌های آموزشی و توجیهی در سطح کارخانه‌ها، مدارس استان و حتی در سطح محلات برگزار کرده که در آن به آموزش مقابله با بلایای طبیعی می‌پردازد.
نوین ادامه داد: انتشار و توزیع بیش از صدها هزار جلد نشریات در بخش مدیریت بحران و توزیع در مدارس، آموزش شهروندان و ارتباط تنگاتنگ با NGO‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز در سال‌های اخیر است.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز علاوه بر این با ساخت و احداث ساخت ده‌ها سالن چند منظوره بحران و ورزشی در نقاط مختلف شهر، توسعه و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی، خرید و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و اقدامات دیگر گام‌های بلندی در راستای افزایش سطح آمادگی و ضریب ایمنی شهر و شهروندان برداشته است.
نوین توجه به احداث مناطق امن برای استفاده در مواقع بحران را مهم دانسته و گفت: شهرداری تبریز در کنار اجرای پروژه‌های مهم شهری به ایجاد شهری امن و ایمن توجه جدی دارد تا هنگام بروز حوادث شهروندان بتوانند در این مکان‌ها مستقر شوند.



نوشته شده در   يکشنبه 4 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode