ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 دي 1390     |     کد : 30153

تله تئاتر راز در تبريز کليد خورد

سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: توليد و ضبط تله تئاتر "راز" به همت حوزه هنري استان امروز پنج شنبه در تبريز کليد خورد.

به همت حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،
تله تئاتر "راز" در تبريز کليد خورد
سرپرست حوزه هنري تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: توليد و ضبط تله تئاتر "راز" به همت حوزه هنري استان امروز پنج شنبه در تبريز کليد خورد.


به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان آذربايجان شرقي ،شهرام خدايي در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تله تئاتر 40 دقيقه اي "راز" براساس نمايشنامه اي به همين نام نوشته "عليرضا حنيفي" که دوران پيش توليد آن به مدت يک ماه سپري شده، به کارگرداني هنري فرزين ريحاني راد و کارگرداني تلويزيوني سيد وحيد حسيني توليد مي شود.

وي گفت: اولين مسير جشنواره اي اين تله تئاتر، جشنواره توليدات حوزه هنري سراسر کشور است که در ارديبهشت ماه سال 91 در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

خدايي اذعان داشت: مضمون اين نمايشنامه در خصوص امام رضا (ع) است و در طي اين داستان يک کشيش و يک راهزن حديثي از امام رضا (ع) را شنيده و پس از 40 روز در کويري با هم برخورد مي کنند، آن دو وارد عالم خواب مي شوند و در نهايت راه زن به راه راست هدايت مي شود.

شهرام خدايي هدف از توليد اين تله تئاتر را نشاط افزايي در زمينه توليدات تصويري در سطح استان عنوان کرد و اظهار داشت: براي اولين بار در آذربايجان شرقي يک تله تئاتر خارج از مجموعه صدا و سيما توليد مي شود.

وي اظهار اميدواري کرد، توليد اين برنامه باعث شود ديگر نهادهاي فرهنگي نيز به سمت توليدات آثار هنري اينچنين روي آورند.

سرپرست حوزه هنري آذربايجان شرقي کارکرد تئاتر را به عنوان هنري فاخر در سطح جامعه تاثيرگذار دانست و تاکيد کرد: با توجه به کارکردهايي که رسانه امروز در بين مردم دارد توليد تل تئاتر از ضروريات اين هنر به نظر مي رسد، اگرچه بسياري از طالبان اين هنر فاخر در سالنهاي نمايش حضور پيدا مي کندد و خوراک فرهنگي خود را از اين طريق تغذيه مي کنند.

شهرام خدايي با بيان اينکه به مدد رسانه ها مي توان هنر تئاتر را به خانه ها برد، اظهار داشت: بايد با استفاده ار رسانه ملي و رسانه هاي ويدئويي نسبت به توليد، تکثير و پخش اين آثار اقدام کرده و آن را بين مردم گسترش دهيم.

خدايي ادامه داد: از سويي ديگر با توجه به اينکه رويکرد حوزه هنري در هنر ديني و علي الخصوص در تئاتر مبتني بر معرفت ديني سياست انديشه ورزانه و خودداري از توليد آثار سطحي و شعاري است، نمايشنامه راز از ميان دهها نمايشنامه خوانده شده به اين منظور انتخاب شده است.

وي افزود: تله تئاتر راز با توجه به اينکه با استفاده از تلميح هايي که در قصه هاي ايراني وجود دارد به تشريح داستاني از زندگي ثامن الحجج پرداخته است در اولويت کاري حوزه هنري آذربايجان شرقي قرار گرفته است.

سرپرست حوزه هنري استان تصريح کرد: معتقد هستيم اثر هنري ديني نبايستي حافظه کوتاه مدت مخاطب را هدف بگيرد، بلکه بايد بر عمق جان و روح مخاطب اثر بگذارد.

خدايي گفت: اين تله تئاتر به شيوه چهار دوربينه در فرمت DV توليد مي شود.

گفتني است، امير پورحکمت مدير تصويربرداري، محمد پور عبداله فرشبافي ناظر کيفي و کاميار شکيبايي بازيگر اصلي اين تله تئاتر هستند.


نوشته شده در   شنبه 3 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode