ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 آذر 1390     |     کد : 29934

بارسلونا قهرمان جهان شد

جام باشگاه‌هاي جهان براي بارسلونا يك افتخار ديگر به دنبال داشت. شاگردان گوارديولا كه 2 سال پيش با شكست استوديانتس آرژانتين به مقام قهرماني دست يافته بودند، اين بار سانتوس برزيل را با ‌ 4 گل درهم كوبيد تا تنها تيمي باشد كه از سال 2000 تاكنون 2 بار به عنوان قهرماني رسيده است.

سيزدهمين قهرماني گوارديولا طي 3 فصل اخير در توكيو رقم خورد
بارسلونا قهرمان جهان شد
جام باشگاه‌هاي جهان براي بارسلونا يك افتخار ديگر به دنبال داشت. شاگردان گوارديولا كه 2 سال پيش با شكست استوديانتس آرژانتين به مقام قهرماني دست يافته بودند، اين بار سانتوس برزيل را با ‌ 4 گل درهم كوبيد تا تنها تيمي باشد كه از سال 2000 تاكنون 2 بار به عنوان قهرماني رسيده است.
سانتوس در اين بازي تنها در 10 دقيقه‌ نخست توپ را در اختيار داشت، اما بازيكنان بارسلونا خيلي زود سوار بر بازي شدند و برخلاف اظهارنظر «نيمار» كه عنوان كرده بود اجازه‌ تيكي تاكا را به بازيكنان بارسلونا نخواهد داد، آنها بخوبي توانستند با پاس‌هاي متوالي و بالا بردن درصد مالكيت توپ، بازي را به كنترل خود درآورند.

اولين گل بارسا با پاس ژاوي و ضربه مسي در دقيقه 16 به ثمر رسيد. 7 دقيقه‌ بعد هم نوبت به خود ژاوي رسيد تا در نقش گلزن ظاهر شود. در ادامه سسك فابرگاس در دقيقه‌ 44 گل سوم را وارد دروازه كرد و نيمه‌ نخست با همين نتيجه به پايان رسيد.

با آغاز نيمه دوم، بارسلونا بيشتر بازي را اداره كرد و با وجود مالكيت 73 درصدي چندان خطرساز نشان نداد. با اين حال در همين نيمه دني آلوز ابتدا در دقيقه 79 توپ را به تيرك دروازه سانتوس كوبيد و 3 دقيقه بعد ليونل مسي گل چهارم تيمش را به ثمر رساند.

به اين ترتيب بارسلونا با همان نتيجه‌اي كه السد قطر را شكست داده بود، مقابل قهرمان آمريكاي جنوبي و فوتبال برزيل به برتري رسيد تا گوارديولا كه توانسته بود تيمش را در سوپرجام اسپانيا و اروپا به مقام قهرماني برساند، يك جام ديگر به ويترين افتخاراتش اضافه كند. حالا اين مربي طي 3 فصل حضورش در بارسلونا 13 جام از 15 جام ممكن را به دست آورده تا از اين حيث ركوردي خيره‌كننده را به نام خود به ثبت برساند.

سويا، قرباني خشم رئال مادريد شد

خشم فرو خفته رئالي‌ها از باخت ال كلاسيكو «سويا» را قرباني كرد و اين تيم پس از شكست 3 بر يك مقابل بارسلونا در نخستين بازي خود در لاليگا يك پيروزي پرگل 6 بر 2 را جشن گرفت. در اين بازي كريستيانو رونالدو كه با عملكرد ضعيف خود در مقابل بارسا انتقاد رسانه‌ها و هواداران را سبب شده بود، با به ثمر رساندن 3 گل خودنمايي كرد و نقش بسزايي در پيروزي پرگل رئالي‌ها ايفا كرد.

كريستيانو رونالدو در دقيقه 10 گل نخست بازي را به ثمر رساند تا تيم ميزبان از همان ابتدا شرايط رواني‌اش تغيير پيدا كند. ژوزه كالخون در دقيقه 37 اختلاف را دو برابر كرد و رونالدو كه در اين ديدار عطش زيادي براي گل زدن داشت، در دقيقه 41 گل سوم را به ثمر رساند و نيمه نخست با همين نتيجه‌ به پايان رسيد.بازي خشن 2 تيم در نيمه نخست كه 4 كارت زرد و يك كارت قرمز به دنبال داشت در نيمه دوم هم ادامه پيدا كرد و تا قبل از دقيقه 65 سه كارت ديگر به آمار اين بازي اضافه شد. سويا كه نمي‌خواست در خانه شكست سنگيني را متحمل شود، با توجه به 10 نفره بودن مادريدي‌ها، تلاش كرد تا يكي از گل‌هاي خورده را جبران كند، اما دي‌ماريا حساب كار را 4 بر صفر كرد. گل‌هاي ناواس و نگردو براي سويا سودي نداشت، چرا كه رونالدو از روي نقطه پنالتي و آلتين توپ 2 بار ديگر براي كهكشاني‌ها گلزني كردند تا حساب 6 بر 2 نتيجه پاياني اين بازي باشد.

مورينيو كه تيمش بعد از اين پيروزي با ارزش دوباره صدرجدول را از چنگ بارسلونا درآورد، با بيان اين‌كه انتظار چنين نتيجه‌اي را نداشت گفت: ما مقابل تيمي به نام سويا قرار گرفتيم كه تيم بي‌كيفيت و بي‌انگيزه‌اي نبود، اما خوشحالم كه بازيكنانم با روحيه بالا به مصاف اين حريف رفتند.» سرمربي رئال مادريد درباره‌ هت‌تريك كريستيانو رونالدو گفت: براي او كاملا طبيعي است كه نمايشي مشابه عملكردش مقابل سويا داشته باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 28 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode