ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 آذر 1390     |     کد : 29841

« شيدايي» عاشقانه اي براي شب هاي بلند زمستان

« پنجره» هم نام سريال ديگري در شبکه تهران است که پخش آن از امشب آغاز ميشود ...

« پنجره» هم نام سريال ديگري در شبکه تهران است که پخش آن از امشب آغاز ميشود
« شيدايي» عاشقانه اي براي شب هاي بلند زمستان
از امشب دو سريال جديد به فهرست مجموعه‌هاي تلويزيوني اضافه مي‌شود. شبكه‌هاي 3 و تهران سريال‌هاي «شيدايي» ساخته محمدمهدي عسگرپور و «پنجره» به كارگرداني قدرت الله صلح‌ميرزايي را براي شب‌هاي زمستاني مخاطبان خود در نظر گرفته‌اند. اين در حالي است كه شبكه يك كمي زودتر با سريال «تا ثريا‌» به استقبال فصل زمستان رفت.
امير جعفري، آتنه فقيه‌نصيري، پرويز پورحسيني، عطا عمراني، انديشه فولادوند و آرش مجيدي از جمله بازيگران مطرح سريال شيدايي هستند. در سريال پنجره نيز عبدالرضا اكبري، فريبا كوثري، كامران تفتي، فريبا نادري، مريم سلطاني و... نقش‌آفريني كرده‌اند.

پنجره تهران به روي نخبگان باز مي‌شود

سريال پنجره كه پيش‌تر «دستان سبز» نام داشت مشكلات دانش‌آموزان نخبه و المپيادي را به عنوان محور اصلي داستانش انتخاب كرده است.

كارگرداني اين سريال را صلح‌ميرزايي به عهده دارد كه تاكنون از او فيلم‌هاي كمدي و پرفروشي چون« دلداده» و «شاخه گلي براي عروس »را شاهد بوده‌ايم. او كه خودش 27 سال دبير آموزش و پرورش بوده، دغدغه‌هاي زيادي براي گروه سني دانش‌آموز دارد. صلح‌ميرزايي قبلا هم فيلم‌هاي تصميم آخر و زنگ خطر را براي تلويزيون كارگرداني كرده است و با كارهاي مربوط به كودك و نوجوان بيگانه نيست.

اين مجموعه به مشكلات و مسائل پيش روي دانش‌آموزان نخبه و خانواده‌هاي آنها مي‌پردازد. داستان اصلي پنجره درباره يك نابغه رياضي است. پويا جوان نخبه و المپيادي به سبب مسائلي كه اتفاق مي‌افتد دچار بحران خانوادگي شده و با تاثير از شخصيت‌هاي اطراف خود و با كمك خانواده و معلم پرورشي مدرسه و همكلاسي‌هاي خود در مسير رسيدن به نقطه اوج المپياد جهاني با مسائل تلخ و شيرين بسياري مواجه مي‌شود.

پنجره به صورت يك شب در ميان و روزهاي زوج ساعت 19 از گروه فيلم وسريال شبكه‌ تهران پخش مي‌شود و ساعت 23 روزهاي فرد نيز پخش مجدد دارد.

شعله شريعتي فيلمنامه‌نويس سريال، در گفت‌وگو با «جام‌جم»، پنجره را يك درام خانوادگي و اجتماعي معرفي مي‌كند و ادامه مي‌دهد: خط اصلي قصه در سريال ما، ماجراي خانواده‌اي است كه اعضاي آن سعي مي‌كنند با كمك مشاوران مدرسه مشكلات فرزند نابغه‌شان را حل كنند. پويا به خاطر ماجراي مرگ برادرش زمينه افسردگي دارد. آدم‌هايي هم هستند كه مي‌خواهند او را به انحراف بكشانند، اما او خودش را نجات مي‌دهد.به گفته وي در اين كار از مدرسه بيرون مي‌آييم و به مسائل عاطفي و رواني يك دانش‌آموز در خانواده مي‌پردازيم.

شريعتي در پاسخ به اين سوال كه پنجره بيشتر به دنبال طرح چه نكاتي بوده است، مي‌گويد:پنجره مي‌خواهد تفاوت آدم‌هاي نابغه با آدم‌هاي معمولي را به نمايش بگذارد. بايد وجوه نبوغ اين آدم‌ها شناخته شود. اينها نسبت به يك انسان معمولي حساس‌ترند. رنجي كه شخصيت نابغه ما مي‌كشد، نسبت به بقيه عميق‌تر است. همچنين روش غلبه او بر مشكلات هم متفاوت است.

در اين سريال محسن افشاني نقش پويا را بازي مي‌كند كه پسري نابغه است. كامران تفتي (فريبرز)‌ مهندس يك شركت ساختماني است. عبدالرضا اكبري و فريبا كوثري هم در نقش پدر و مادر خانواده ظاهر مي‌شوند.

ديگر عوامل سريال عبارتند از: الهه پورجعفر (مدير برنامه‌ريزي)، سيدمهدي فرخ‌پور (دستياراول كارگردان)، مصطفي كشفي (مدير تصويربرداري)، نادر رضايي (صدابردار)، مهري شيرازي (طراح چهره و گريم)، افسانه صمدزاده (طراح صحنه و لباس)، حسين غضنفري (تدوين)، احمد كشوري (مديرتوليد) و بابك برزويه (عكاس).

در انتظار تكرار موفقيت جراحت

شيدايي ديگر سريالي است كه از امشب روانه آنتن پخش شبكه 3 سيما مي‌شود.

اين سريال را سعيد نعمت‌الله نوشته و بازيگراني مثل امير جعفري، آتنه فقيه‌نصيري، پرويز پورحسيني، عطا عمراني، انديشه فولادوند، آرش مجيدي و... در آن بازي مي‌كنند.

پيش از اين همكاري محمدرضا شفيعي (تهيه‌كننده)، مهدي عسگرپور (كارگردان) و سعيد نعمت‌الله (نويسنده)‌ را در مجموعه موفق جراحت ديده‌ايم. بايد منتظر بمانيم و ببينيم همكاري اين سه نفر اين بار چه نتيجه‌اي داشته است.

شيدايي از امشب از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 45/۲۰ پخش مي‌شود.

«شيدايي» در ۵۰ قسمت ۳۵ دقيقه‌اي داستان يك زوج جوان را روايت مي‌كند كه به هم علاقه‌مند مي‌شوند اما در اين راه به مشكلاتي برمي‌خورند.

محمدرضا شفيعي تهيه‌كننده سريال شيدايي با بيان اين كه شيدايي از نظر مضمون و محتوا و قصه ارتباطي با جراحت ندارد، توضيح مي‌دهد: اين كار يك ملودرام اجتماعي است كه به موضوع ازدواج‌هاي خانوادگي مي‌پردازد. الان دوست داشتن‌هايي را مي‌بينيم كه خارج از كانون خانواده و بدون نظارت پدر و مادر به ازدواج مي‌انجامد. در اين سريال به جوان‌ها گوشزد مي‌كنيم كه در ازدواج‌هاي اين گونه چه اتفاقاتي ممكن است بيفتد. ديگر پيام سريال اين است كه از فضاي دروغ بايد دوري كنيم. شروع همه معضلات اجتماعي از دروغ است. حضرت علي(ع) دريچه ورود به همه گناهان را دروغ مي‌دانند.

اين تهيه‌كننده با اشاره به مضمون سريال جراحت مي‌گويد: در آنجا خانواده منسجمي را مي‌ديديم كه نمي‌توانست يك بحران را مديريت كند. در نتيجه مادر از آن خانواده طرد مي‌شد.

شفيعي درباره تركيب بازيگران سريال مي‌گويد:‌ مثل سريال جراحت به تركيبي از بازيگران تازه كار و قديمي رسيده‌ايم. گلاره عباسي (ليلا) و عطا عمراني (طاها) در سريال ما نقش دختر و پسري را بازي مي‌كنند كه قرار است با هم ازدواج كنند.

آتنه فقيه‌نصيري در نقش خواهر عطا جلوي دوربين مي‌رود. پرويز پورحسيني داماد خانواده است و امير جعفري نقش داماد اين خانواده را بازي مي‌كند.

وي ادامه مي‌دهد:‌ در اين سريال از كليشه‌هاي مرسوم سريال‌هاي عاشقانه به درستي استفاده كرده‌ايم. فيلمنامه را سعيد نعمت‌الله نوشته كه هر سريالش يك حركت رو به جلو بوده است. بيشتر از لوكيشن‌هاي تهران استفاده كرديم و 30 تا 40 درصد از سريال را در طالقان جلوي دوربين برديم. هم‌اكنون 70 درصد تصويربرداري انجام شده و 25 قسمت سريال تدوين شده است. ترانه تيتراژ پاياني سريال را هم علي لهراسبي خوانده است. ديگر عواملي كه در اين سريال با عسگرپور همكاري داشته‌اند، عبارتند ازمدير توليد: فرشيد رئوفي، برنامه‌ريز: علي صابري، مدير تصويربرداري: رضا شيخي، صدابردار: فرشيد احمدي، طراح چهره‌پردازي: مهرداد ميركياني، عكاس: اميرحسين شجاعي و...


نوشته شده در   شنبه 26 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode