ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 آذر 1390     |     کد : 29416

«غریبه» در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد

ساخت فیلم سینمایی «غریبه» با موضوع حمله آمریکا به عراق صبح امروز مصادف با یازدهم محرم‌الحرام در شهرک سینمایی دفاع مقدس با بازی بازیگر لبنانی فیلم کلید خورد.

با حضور بازیگران لبنانی؛
«غریبه» در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد 
ساخت فیلم سینمایی «غریبه» با موضوع حمله آمریکا به عراق صبح امروز مصادف با یازدهم محرم‌الحرام در شهرک سینمایی دفاع مقدس با بازی بازیگر لبنانی فیلم کلید خورد. 
به گزارش خبرنگار سینمایی باشگاه خبری فارس «توانا»، فیلمبرداری فیلم سینمایی‌ «غریبه» به کارگردانی حمید بهمنی با پایان یافتن مرحله پیش‌تولید و تکمیل فهرست بازیگرانش، صبح امروز در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد.
بنابراین گزارش، این فیلم سینمایی شانزدهم آذر مصادف با یازدهم محرم الحرام در شهرک سینمایی دفاع مقدس با سکانسی که بازیگر لبنانی فیلم «لوریت حنینو» بازی می‌کرد، کلید خورد.
حنینو ایفاگر نقش جولین است؛ یک سرباز روابط عمومی و تبلیغی آمریکایی که شاهد برخی روابط نیروهای القاعده و آمریکایی بوده است و تمام این مشاهدات خود را با دوربین فیلمبرداری ثبت کرده است، وی که در حال حاضر تنهاست و نیروها و دوستان خود را از دست داده در بیان‌ها سرگردان است و سعی دارد به دوست خبرنگار خود که در کربلا است، برسد.

* بهمنی: از فیلم‌های ارزشی حمایت نمی‌شود

حمید بهمنی کارگردان این فیلم در خصوص این پروژه سینمایی گفت: از سه روز آینده بازیگران ایرانی جلوی دوربین «غریبه» خواهند رفت و ما در شهرک سینمایی دفاع مقدس برخی صحنه‌های جنگ آمریکا و عراق که در سال 2005 رخ داده است را به تصویر می‌کشیم.
وی گفت: البته بخش‌هایی از زندان نیز در مدرسه‌ای در تهران فیلمبرداری خواهد شد، اما بخش عمده فیلمبرداری در مورد صحنه‌های آمریکایی در لبنان خواهد بود.
بهمنی در خصوص زمان فیلمبرداری این پروژه اظهار داشت: فیلمبرداری در ایران حدود یک ماه طول می‌کشد و حداکثر 20 روز فیلمبرداری نیز در منطقه اروپانشین لبنان را خواهیم داشت که مربوط به خانواده جولین است و عمده بازیگران آن نیز لبنانی هستند.
کارگردان «غریبه» افزود: این فیلم با دوربین دیجیتال فیلمبرداری می‌شود و همزمان تدوین آن انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم نسخه نهایی این فیلم را به جشنواره فجر برسانیم.
بهمنی در پایان ضمن گلایه از وضعیت تولید فیلم‌های ارزشی گفت: همواره هزینه‌هایی که برای کارهای ارزشی می‌دهیم و رنج‌هایی که می‌کشیم، دستاورد رفتارهای غلط فرهنگی جامعه است، اما در این فیلم با وجود آقای قهرمانی و کادر حرفه‌ای که داریم، امیدواریم بتوانیم کار مطلوبی را در شرایطی بهتر ارائه دهیم.

* قهرمانی: «غریبه» فیلمی در حوزه جنگ نرم است

در ادامه این توضیحات، محمد قهرمانی در خصوص مراحل تولید این پروژه سینمایی ادامه داد:‌ موضوع فیلم براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب است و ما امیدواریم فیلمی مناسب در حوزه جنگ نرم تولید کنیم.
پس از اتمام سکانس سرگردانی جولین در بیابان و پس از پوشش خبری آن، از اصحاب رسانه که از پشت صحنه آغاز ساخت این فیلم گزارش تهیه کردند، به سبک صحرایی پذیرایی شد!
به گزارش توانا، فیلم سینمایی «غریبه» به کارگردانی حمید بهمنی و تهیه‌کنندگی محمد قهرمانی محصول موسسه فرهنگی هنری شهیدآوینی و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، در حوزه سینمای بین‌الملل ساخته می‌شود.
جمشید هاشم‌پور، محمدرضا شریفی‌نیا، لوریت حنینو، فخرالدین صدیق شریف، کورش تهامی و ... نقش آفرینان این فیلم خواهند بود.
اشغال عراق توسط آمریکا در 21 مارس سال 2003 در سایه شعارهایی نظیر مبارزه با تروریسم، برقراری صلح جهانی و اعطای دموکراسی و آزادی به مردم عراق و همینطور اتفاقات منطقه در چند سال اخیر، دست مایه اصلی داستان این فیلم قرار گرفته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جولیا به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده‌های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می‌شود.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: حمید بهمنی، مجری طرح: مصطفی سلطانی، مدیرتولید: مجتبی امینی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، مدیرفیلم‌برداری: امیر محبوبی، مدیرصدابرداری: وحید مقدسی، انتخاب بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: آرش سجادی حسینی، فیلمنامه نویس: دفتر ادبیات و هنر دانشجویی، بازنویسی فیلم‌نامه: مهدی سجاده‌چی، جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، دستیار دوم: علی گل‌بهاران، منشی صحنه: جمشید خندان، تهیه کننده: محمد قهرمانی.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode