ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 خرداد 1388     |     کد : 2939

شنبه 16 خرداد 12 جمادي الثاني 6 ژوئن

قيام تاريخي خونين مردم مسلمان ايران عليه مظاهر سلطه در جهت دستيابي به نظام عدل اسلامي در سال 1342هجري شمسي آغاز گرديد. زمينه هاي اساسي اين قيام پر شكوه با فرارسيدن ايام سوگواري سرورشهيدان ...

قیام تاریخی 15 خرداد در سال 1342هجري شمسي

قيام تاريخي خونين مردم مسلمان ايران عليه مظاهر سلطه در جهت دستيابي به نظام عدل اسلامي در سال 1342هجري شمسي  آغاز گرديد. زمينه هاي اساسي اين قيام پر شكوه با فرارسيدن ايام سوگواري سرورشهيدان حضرت امام حسين (ع) و پيام امام خميني (ره) خطاب به واعظ و گويندگان ديني مبني بر افشاي ماهيت رژيم حاكم فراهم شد. در نتيجه مردم مبارز به حمايت از امام خميني (ره) و ضديت با شاه ستمگربر خواستند و مراسم مذهبي و عزاداري ماه محرم مبدل به تظاهرات بزرگ و دامنه دار عليه رژيم شاه وامپرياليسم گرديد. در پي اين حوادث رژيم تصميم به دستگيري امام خميني (ره) و بسياري از مبارزان مسلمان گرفت. به دنبال دستگيري امام و انتقال ايشان به تهران در قم و برخي از شهرهاي ديگر تظاهرات عظيمي بر پاشد كه منجربه شهادت هزاران تن از فرزندان دلير اين آب و خاك گرديد .

 

انتصاب آيت الله خامنه اي به رهبري

پس از رحلت جانسوز رهبر کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره)،خبرگان ملت،طي اجلاس

ويژه اي،تصميم تاريخي و تعيين کننده خود را درباره جانشيني حضرت امام خميني (ره) و انتخاب رهبر جديد اتخاذ کردند و حضرت آيت الله خامنه اي را به اين سمت خطير برگزيدند.

بينش روشن درباره اسلام و علوم اسلامي،قدرت استنباط در فقه و حقوق اسلامي، آگاهي و شناخت وسيع در مورد مسائل زمان و مقتضيات عصر حاضر و نيز شجاعت،تدبير و مديريت قوي در حضرت  آيت الله خامنه اي،موجب اين انتخاب مجلس خبرگان بود. ايشان از مبارزان نخستين انقلاب از سال  1342 بوده و در پستهاي عضو شوراي عالي دفاع،حزب جمهوري اسلامي،امامت جمعه تهران، نمايندگي مجلس خبرگان و رياست جمهوري و...مسو وليت داشتند. با اعلام خبر رهبري معظم له،  دل هاي مسلمانان شاد و دشمنان اسلام و انقلاب مايوس شدند.

  حضرت آيت الله خامنه اى بنا بر وصيت‏ حضرت امام «قدس سره»، در مجلس خبرگان و در برابر ديدگان مصيبت زده و حيرت آلود ميليونها ايرانى و  خارجى وصيت‏نامه سياسى - الهى حضرت امام را قرائت نمودند و توانمند و رسا، آخرين توصيه ‏هاى جاودانه امام را به اطلاع همگان رساندند.  مردم وفادار، هشيار، متدين و انقلابى ايران، از ابراز بيعت و وفادارى و حق‏شناسى نسبت‏به انتخاب شايسته مجلس خبرگان نيز غافل نبودند و با ديدار رهبر جديد خود، هرگونه كج انديشى و فرصت توطئه را از دشمن خارجى و ايادى داخلى او سلب كردند.

خداوند حكيم، امر ديگرى را براى اين ملت و حضرت آيت الله خامنه اى مقدر فرموده بود كه با رحلت‏ حضرت امام (ره)، اين تقدير جارى شد. حضرت آيت الله خامنه ‏اى، همچنان كه تمامى مسؤوليتها را به صورت تكليف پذيرفته بودند، در قبال مسؤوليت رهبرى نيز تا آن‏گاه كه بر عهده ايشان تكليف نشد، قدمى براى اين مسؤوليت‏ برنداشته و حتى فكر آن را نيز نمى‏كردند.

 چنانکه در اين باره مي فرمايند:

 براى اين مسؤوليت، از خدا استمداد كردم و باز هم استمداد مى‏كنم و هر لحظه و هر آن، در حال استمداد از پروردگار هستم تا بتوانم اين مسؤوليت را در حد وسع خودم - كه تكليف هم بيش از وسع نيست - با قدرت و قوت و حفظ شان والاى اين مقام، حفظ كنم و انجام بدهم. اين، تكليف من است كه اميدوارم ان شاء الله شمول لطف و ترحم الهى و دعاى ولى عصر (عج) و مؤمنين صالح باشم.

اما حضرت امام خمينى «قدس سره»، با روشن‏بينى الهى خود، اخلاص و توانايى حضرت آيت الله خامنه ‏اى را در اندازه‏هاى رهبرى ملت مى‏ديدند و گاه به اشاره و گاه به تصريح اين موضوع را مطرح مى‏فرمودند.  در جلسه فوق العاده مجلس خبرگان كه پس از رحلت‏ حضرت امام (ره) تشكيل شد، بحث روى شوراى رهبرى بود كه حضرت آيت الله خامنه ‏اى هم با آن موافق بودند، اما قضاى الهى چيز ديگرى بود و اصرار مقام معظم رهبرى در آن مجلس، مبنى بر عدم پذيرش اين مسؤوليت، به رغم استدلالهايى كه مى‏فرمودند، مقبول نيفتاد و رداى مبارك رهبرى امت‏ بر دوش تواناى ايشان قرار گرفت. 

در شرايطى که خبرگان رهبرى، با سرعت و دقت، اقدام به انتخاب شايسته حضرت آيت الله خامنه ‏اى نمودند و معظم له نيز با توكل به خداى متعال آن را پذيرفتند،  دشمن نقشه ‏هاى شومى را براى پس از امام پيش‏بينى كرده بود و در تبليغات مستمر راديوها و مطبوعات بيگانه در مدت چند روزه دورانِ بيمارى حضرت امام، كاملاً اين امر مشخص بود. 

حضرت آيت الله خامنه ‏اى، در تشريح و توضيح توطئه دشمنان براى پس از رحلت امام بزرگوار (ره)، به فکر و تقواى مردم و معجزه الهى در خنثى كردن اين توطئه ‏ها اشاره مى‏كنند و مى‏فرمايند:

 

«با رحلت امام خمينى (ره) طيف وسيع دشمنان اسلام - كه در صفوف مقدم معارضه با جمهورى اسلامى بودند - اين اميد را پنهان نكردند كه جمهورى اسلامى در غياب پديد آورنده و پروراننده‏ى خود، نيروى دفاع و رشد را از دست ‏بدهد و چون كودكى بى‏صاحب، احساس ضعف و درماندگى كند، يا به كلى از پاى درآيد و يا به ناچار به دامان اين و آن پناه برد! در محاسبات تنگ نظرانه‏ى دشمنان - كه همه بى استثناء اسير محاسبات صددرصد مادى بوده و از فهم روابط معنوى و بركات ايمان و تقوا بى‏نصيبند - نمى‏گنجد كه معجزه‏ى الهى در طليعه‏ى قرن پانزدهم، يعنى حكومت صلاح و دين و حيات دوباره‏ى ارزشهاى اسلامى، آن قله‏ى مرتفعى باشد كه دست آلوده‏ى بندگان هوا و هوس به آن نرسد و ديپلماسى زر و زور از به دام افكندن آن، عاجز بماند.»  

حضور ده ميليونى مردم در تشييع بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران و هادى و مرشد خود، و انتخاب بموقع و شايسته آيت الله خامنه‏اى، معجزه الهى را به نمايش گذاشت و دشمن يك بار ديگر ناكام شد. هرچند دشمنان دلخوش كرده بودند كه حضرت آيت الله خامنه‏اى از اداره نظام در ميان اين همه دشواريها، توطئه‏ها و خباثتهاى جهانى و داخلى، ناتوان مانده و دير يا زود سكان نظام از دست ولايت فقيه عادل، مجتهد، آگاه، مدير و مدبر خارج شده و به آرزوى چند ساله خود خواهند رسيد! اما آينده نشان داد كه حقيقتاً خبرگان رهبرى، به هدايت‏ خداوند و رهنمودهاى حضرت امام «قدس سره» برترين و صالحترين را انتخاب كرده است و راه امام در وجود رهبرى ايشان تداوم يافت و بيمه شد. پيامها و بيانات معظم له، نقطه اميد دشمن را كور و اميدهاى ملت‏ بزرگ ايران را شعله ‏ورتر كرد. فرياد رساى ملت كه خطاب به امريكاى جنايتكار فرود مى‏آيد، بخوبى نشان از تداوم راه امام دارد. 

 

تولد توماس مان نويسنده عالي قدر آلماني در سال 1875 ميلادي

توماس مان نويسنده عالي قدر آلماني در سال 1875 ميلادي در بندر لوبك بدنيا آمد. او از اوايل جواني در كنار تحصيل به كار پرداخت و ازهمان زمان هم به نويسندگي مشغول شد. نخستين اثر او فريدمن كوچك نام دارد كه در حقيقت زندگي خودش را در اين كتاب به رشته تحرير درآورده است. توماس مان در سال 1929 ميلادي جايزه نوبل ادبي را دريافت داشت. و در سال 1955 ميلادي پس از هشتاد سال زندگي بدرود حيات گفت. گفتني است برجسته ترين اثر او تونيو كروگر نام دارد.

 


نوشته شده در   شنبه 16 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode