ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 آذر 1390     |     کد : 29141

ضرب‌کنندگان سکه برای چوپان‌های دروغگو دستگیر شدند

با شناسایی یک کارگاه ضرب سکه، ده‌ها هزار سکه طلای تقلبی قدیمی که چوپان‌های دروغگو از آنها برای فریب طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند کشف شد.

با شناسایی یک کارگاه ضرب سکه، ده‌ها هزار سکه طلای تقلبی قدیمی که چوپان‌های دروغگو از آنها برای فریب طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند کشف شد.

25 آبان ماه امسال فردی ناشناسی با پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تماس گرفت و مدعی شد که 2 نفر در یک کارگاه صنعتی در جاده خاوران اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی می‌کنند. به‌دنبال این گزارش، تیمی از ماموران با دریافت دستور قضایی وارد عمل شدند و کارگاه مورد نظر را محاصره کردند. آنها بعد از ورود به این کارگاه 2 مرد را که در حال ضرب سکه‌های تقلبی طلا بودند دستگیر کردند و در بازرسی کارگاه ده‌ها هزار سکه تقلبی که روی آنها نقوش قدیمی و تاریخی حک شده بود، کشف و ضبط کردند.متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی مدعی شدند: چند روز پیش 2 نفر ناشناس به کارگاه ما آمدند و با خودشان مقدار زیادی ورق فلزی ، قالب و نمونه سکه‌های ضرب شده آورده بودند. آنها به ما گفتند که اگر همه ورق‌های فلزی را برایشان تبدیل به سکه‌های ضرب شده کنیم، به ازای هر سکه، 30 تومان به ما دستمزد می‌دهند و ما هم که وسوسه شده بودیم، قبول کردیم که این کار را انجام دهیم. برای همین بدون اینکه بپرسیم سکه‌ها را برای چه کاری می‌خواهند، کار ضرب سکه را شروع کردیم تا اینکه ماموران وارد کارگاه شدند و دستگیر شدیم.

چوپان‌های دروغگو

در حالی که هر دو متهم دستگیر شده مدعی بودند که تاکنون هیچ سفارشی تحویل مشتریانشان نداده‌اند، ماموران در بررسی سکه‌ها متوجه شدند که آنها برای اجرای نقشه‌های کلاهبرداری ضرب شده‌اند. تمامی سکه‌ها به رنگ طلا بودند و روی آنها نقش‌هایی قدیمی حک شده بود تا طعمه‌ها تصور کنند که سکه‌ها، عتیقه و از جنس طلا هستند.ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که مردان ناشناسی که سفارش ضرب سکه‌ها را داده‌اند، کلاهبردارانی هستند که این روزها خیلی‌ها آنها را به‌عنوان چوپان‌های دروغگو می‌شناسند.

این افراد کسانی هستند که بعد از تهیه سکه‌های جعلی، با استفاده از سیم کارت‌های اعتباری پیامک‌هایی را به شماره‌های تصادفی می‌فرستند که در آن نوشته شده: « من یک چوپان هستم و چند روز پیش هنگام چرای گوسفندان، مقدار زیادی سکه طلا از زیر خاک پیدا کردم اما چون کسی را نمی‌شناسم و می‌ترسم پلیس مرا دستگیر کند، این شماره را بعد از کلی استخاره، به‌صورت تصادفی انتخاب کردم و از شما برای فروش این سکه‌های طلا کمک می‌خواهم.»چوپان‌های دروغگو بعد از ارسال این پیامک‌های دروغین، به انتظار می‌نشینند تا یکی از دریافت‌کنندگان پیامک، فریب حرف هایشان را بخورد و به تصور اینکه با خرید سکه‌های طلا، سود هنگفتی خواهد کرد، با آنها تماس بگیرد. آنها به محض تماس طعمه، با او در یکی از شهرهای غربی کشور قرار می‌گذارند و بعد از دریافت پول‌های وی، کیسه حاوی سکه‌های تقلبی را در اختیارش قرار می‌دهند و ناپدید می‌شوند. مالباخته هم‌زمانی متوجه می‌شود که سکه‌ها تقلبی است و هیچ ارزشی ندارد که کار از کار گذشته و از چوپان‌های دروغگو هیچ خبری نیست.

در تعقیب کلاهبرداران

با مشخص‌شدن این موضوع، 2متهمی که اقدام به ضرب سکه‌های تقلبی می‌کردند بازداشت شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی چوپان‌های دروغگو که سفارش ضرب این سکه‌ها را داده بودند، آغاز شد. به گفته سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای دستگیری مردان ناشناس در حالی ادامه دارد که به‌نظر می‌رسد با دستگیری آنها راز کلاهبرداری‌های میلیونی از خریداران سکه‌های تقلبی فاش خواهد شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode