ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 آذر 1390     |     کد : 29090

شيوه ژاپني براي ترافيك

محققان ژاپنی كه كشورشان به شهرهای همیشه شلوغ و خیابان‌های باریك و مملو از خودرو شهرت جهانی دارد همواره به ایده‌های جدیدی برای روان سازی ترافیك درونشهری فكر می‌كنند.

جام جم آنلاين: محققان ژاپنی كه كشورشان به شهرهای همیشه شلوغ و خیابان‌های باریك و مملو از خودرو شهرت جهانی دارد همواره به ایده‌های جدیدی برای روان سازی ترافیك درونشهری فكر می‌كنند.

طراحی و ساخت خودروهای كوچك برقی كه بازده كاری قابل قبولی نیز داشته باشند از جمله این ایده‌هاست.

آنها به تازگی اتوبوسی طراحی و ساخته‌‌اند كه با استفاده از انرژی خورشیدی و برق حركت مي‌كند و عملا آلایندگی كربنی نیز بر جای نمی‌گذارد.

این اتوبوس كه با عنوان ‌E-KomiBus معرفی شده است هشت چرخ دارد و در طراحی آن خبری از تجمل‌گرایی و استفاده از فناوری‌های لوكس نیست.

در حقیقت این وسیله نقلیه عمومی ‌برای جابه‌جایی مسافران در مسافت‌های كوتاه و البته با سرعت كم طراحی شده است.

فعلا قرار است از این اتوبوس جدید در منطقه Gunma Prefecture ژاپن استفاده شود. این منطقه شلوغ، پذیرای انبوهی از خودروهاست، به طوری كه بیشترین نسبت خودرو به ازای هر نفر در ژاپن در این منطقه دیده می‌شود.

تاكارا یاسوكی، استاد دانشگاه گانما كه هدایت محققان ژاپنی را در طراحی این اتوبوس برقي به عهده داشته است امیدهای زیادی به استفاده گسترده از آن در سراسر ژاپن دارد.

اتوبوس ‌E-KomiBus با ظرفیت حمل 10 مسافر، كمتر از 4 متر و 40 سانتی‌متر طول دارد، یعنی حتی كوتاه‌تر از هوندا سیویك 2012.

منبع تأمین قدرت این اتوبوس مجموعه باتری‌های لیتیوم یونی است كه با هر بار شارژ كامل كه هشت ساعت طول مي‌كشد مي‌تواند تا 40 كیلومتر مسافت را طی می‌كند.

حداكثر سرعت این اتوبوس 19 كیلومتر بر ساعت است و اگرچه ركورد چشمگیری نیست، اما برای استفاده‌های درونشهری، آن هم در مناطق شلوغ كافی است! پیش‌بینی می‌شود گردشگران خارجی و مدیران شهری از نخستین استقبال‌كنندگان از این تازه وارد دوستدار محیط ‌زیست باشند.

تاكارا در این خصوص می‌گوید: همواره دوست داشتم اتوبوسی طراحی كنم كه به رغم كوچكی برای همگان قابل استفاده باشد. صفحات خورشیدی كه در سقف این اتوبوس نصب شده‌اند باتری‌های آن را شارژ می‌كنند و به این ترتیب برد حركتی آن در طول روز و زمانی كه هوا صاف باشد بیشتر می‌شود. از آنجا كه آسمان این منطقه از ژاپن همواره صاف و آفتابی است به نظر می‌رسد استفاده از صفحات خورشیدی در سقف این اتوبوس ابتكار عمل بجایی بوده است.

منبع: Cleantechnica


نوشته شده در   چهارشنبه 9 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode