ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 آذر 1390     |     کد : 28831

هت‌تریک ایران در خلق شگفتی

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی برابر آرژانتین به پیروزی رسید.

هت‌تریک ایران در خلق شگفتی / آرژانتین هم حرفی برای گفتن نداشت 
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی برابر آرژانتین به پیروزی رسید.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، پنجمین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام‌جهانی ژاپن صبح امروز برابر آرژانتین برگزار شد که طی آن شاگردان خولیو ولاسکو یک بار دیگر موفق شدند شگفتی‌ساز شوند و با حساب 3 بر 2 حریف قدرتمند خود را مغلوب کنند.

ملی‌پوشان ایران مانند تمام مسابقات گذشته گیم نخست را به حریف واگذار کردند. در این گیم بازیکنان ایران عملکرد موفقی نداشتند و با از دست دادن سرویس‌ها و عدم توانایی در کنترل سرویس‌های قدرتی آرژانتینی‌ها امتیاز 25 را به حریف قدرتمند خود دادند و خود در امتیاز 15 ماندند تا این گیم را با اختلاف ۱۰ به تیم چهارم لیگ جهانی واگذار کنند.

در گیم دوم بازهم ولاسکو موفق شد بازیکنانش را به بازی برگرداند. در این گیم بازیکنان ایران در سرویس ها بهتر شدند و امیر حسینی، پاسور ایران با انتخاب بازیکن مناسب برای حمله توانست کمک زیادی به ایران کند. هرچند که بازیکنان ایران کمی در کنترل سرویس‌های قدرتی حریف مشکل داشتند، اما رفته رفته این مشکل هم مرتفع شد تا در پایان گیم دوم با حساب 25 بر 21 به سود ایران رقم بخورد تا بازی به گیم سوم برسد.

گیم سوم را بازیکنان ایران پایاپایی آغاز کردند و با وجود اینکه در لحظاتی از بازی از آرژانتین پیش بودند، اما در امتیاز 16 بر 13 این آرژانتینی‌ها بودند که بهتر ظاهر شدند و توانستند وقت استراحت فنی بگیرند. در امتیاز ۱۴ و ۱۵ این گیم ولاسکو از عملکرد بازیکنان کمی ابراز ناراحتی کرد و بیشتر صحبتش خطاب به محمد موسوی عراقی بود.
پس از وقت استراحت فنی دوم و زمانی که بازیکنان وارد زمین شدند بازهم بازیکنان آرژانتین بودند که به روند امتیازگیری خود ادامه دادند و این امر موجب شد تا ولاسکو بازهم درخواست وقت استراحت فنی کند.
زدن سرویس‌های هدفمند و با قدرت از سوی موسوی موجب شد تا بازیکنان ایران بتوانند اختلاف امتیاز را کم کنند و نتیجه بازی 20 بر 17 شود که امتیازگیری مکرر بازیکنان ایران در این لحظات وبر، سرمربی آرژانتین را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت فنی بکند.
درحالی که بازی با حساب 23 بر 22 به سود آرژانتین در جریان بود نظری افشار جایگزین زرینی شد و در ادامه این بازیکنان ایران بودند که با یک دفاع مناسب نتیجه بازی را مساوی کردند. وقتی که آرژانتینی‌ها به امتیاز ۲۴ رسیدند ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد، چراکه امتیاز حساسی پیش روی ملی‌پوشان بود و این وقفه وی جواب مثبت داد و غفور و موسوی با دفاع مناسب روی تور نتیجه بازی را مساوی کردند، اما در ادامه غفور سرویس را از دست داد تا آرژانتینی‌ها در امتیاز بعدی دفاع مناسبی داشته باشند و با حساب 26 بر 24 این گیم را به سود خود رقم بزنند.

عملکرد خوب تیم ایران در ابتدای گیم چهارم که با زدن سرویس‌ و دفاع‌های خوب در درفاع عقب زمین همراه بود موجب شد تا ملی‌پوشان ایران بتوانند امتیاز 8 را کسب کنند. رسیدن به امتیاز 12 بر 7 به سود ایران پس از چند رالی تماشایی بازهم وبر را مجاب کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. رسیدن به امتیاز 16 بر 11 وقت استراحت فنی دوم را برای ایران به همراه داشت. وبر تلاش زیادی کرد تا بازیکنانش را در این گیم به بازی برگرداند، اما زمانی که دید کاری از دستش برنمی‌آید روی نیمکت نشست و تنها نظاره‌گر عملرد شاگردانش شد. دفاع روی تور خوب ملی‌پوشان ایران در این گیم بسیار منسجم‌تر از گذشته بود و همین موضوع باعث شد تیم ایران 23 بر 14 از حریف پیش بیفتد.
در حالی که تیم ایران با اختلاف 7 امتیاز از حریف پیش بود ولاسکو از اشتباهات بازیکنان ناراحت می‌شد و از آنها خواست تا پایان بازی محکم بازی کنند و فکر نکنند که بازی تمام شده است که به نظر می‌رسید همین صحبت‌ها کارساز شد تا امتیاز 25 را برای ایران در این گیم نادی کسب کند تا ملی‌پوشان ایران بازهم شگفتی‌ساز شوند و دو گیم را از تیم نهم فدراسیون جهانی بگیرند. این گیم با حساب 25 بر 16 به نفع شاگردان ولاسکو خاتمه پیدا کرد تا برای سومین باز بازی‌های ایران به گیم پنجم کشیده شود.

گیم حساس پنجم با امتیازگیری آرژانتینی‌ها آغاز شد، اما در ادامه این شاگردان ولاسکو بودند که موفق شدند 2 امتیاز اختلاف ایجاد کنند و 6 بر 4 از حریف خود پیش بیفتند و در ادامه دفاع عالی موسوی موجب شد تا ایران به امتیاز 7 برسد. اشتباهات فردی آرژانتینی‌ها موجب شد تا ایران در این گیم به امتیاز 8 برسد. سرویس محمد موسوی امتیاز 9 بر 5 را برای ایران به ارمغان آورد وبر مجبور شد وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند.
زمانی که آرژانتینی‌ها اختلاف را به یک رساندند ولاسکو وقت استراحت فنی گرفت و پس از آن بازهم بازیکنان ایران موفق شدند امتیاز کسب کنند و 10 بر 8 از حریف پیش بیفتند. در پایان این بازی هم پوریا فیاضی توانست آخرین امتیاز را برای ایران کسب کند تا تیم ایران این گیم را با حساب 15 بر 12 به سود خود خاتمه دهد تا ملی‌پوشان ایران چهارمین پیروزی خود را در این دوره از مسابقات را برابر تیم قدرتمند آرژانتین کسب کنند.

تیم ایران پیش از این تیم‌های ژاپن، صربستان و لهستان را شکست داده بود و تنها برابر کوبا مغلوب شده بود و در مقابل آرژانتینی‌ها هم تیم‌های صربستان، ژاپن و کوبا را شکست داد و برابر لهستان بازنده بود.
ملی‌پوشان ایران در ششمین مسابقه خود روز یک‌شنبه باید برابر آمریکا قرار بگیرند.


نوشته شده در   شنبه 5 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode