ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 آذر 1390     |     کد : 28800

ربات زندانبان وارد مي‌شود

پژوهشگران كره جنوبی پنجشنبه اعلام كردند بزودی در زندانهای این كشور از رباتهای مجهز به سنسوری استفاده خواهد شد كه رفتارهای ناهنجار در بین زندانیان را ردیابی كرده و داده ها را به مسئولان زندان منتقل خواهد كرد.

جام جم آنلاين: پژوهشگران كره جنوبی پنجشنبه اعلام كردند بزودی در زندانهای این كشور از رباتهای مجهز به سنسوری استفاده خواهد شد كه رفتارهای ناهنجار در بین زندانیان را ردیابی كرده و داده ها را به مسئولان زندان منتقل خواهد كرد.
خبرگزاری فرانسه از سئول گزارش داد كه گروهی از دانشمندان "وزارت دانش اقتصاد" رباتهای نگهبانی را با بودجه 850 هزار دلار راه اندازی كرده اند یك متر و نیم قد آنهاست و با چهار چرخ كار می كنند.

گروه آسیایی "تصحیح رفتار" كه در امور كیفری و خط مشی های زندان تخصص دارد، اعلام كرد كه این رباتها كه شب ها به كار گرفته خواهند شد، می توانند از طریق دستگاهی كه از راه دور كنترل می شود بین زندانیان و مسئولان زندان ارتباط برقرار كنند.

این طرح با همكاری وزارت دادگستری كره جنوبی انجام می گیرد.

در بیانیه این گروه آمده است كه سنسورهای این رباتها به آنها اجازه می دهد تا رفتارهای غیرعادی مثل خشونت و تصمیم به خودكشی را در بین زندانیان تشخیص داده و آن را به مسولان وقت بندهای زندان گزارش كنند.

پروفسور لی بایك چول از دانشگاه كیونگی كه ریاست طراحی این رباتها و گروه تصحیح رفتار را عهده دار است گفت كه این ابزار به این منظور به كارگرفته می شوند تا زندانبان ها بتوانند تلاش بیشتری برای تصحیح رفتار زندانیان و بازآموزی آنها بر عهده گیرند.

قرار است این رباتها از بهار آینده در یك ندامتگاه در 'فوآنگ' در جنوب شرق كره جنوبی به كار گرفته شوند.

كره جنوبی در نظر دارد پیشتاز صنعت ربات سازی در جهان باشد زیرا تاكنون الگوهایی مثل رباتهای آموزگار زبان، مرزبان در مرزهای كره شمالی، تكواندو كار، بازیگر صحنه و نظافتچی خانه را عرضه كرده است. (ايرنا)


نوشته شده در   جمعه 4 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode