ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 آذر 1390     |     کد : 28714

رنگ ظرف بر طعم غذا اثرگذار است

اگر مي‌خواهيد از خوردن دسر توت‌‌فرنگي بيشتر لذت ببريد، به جاي تزئين‌كردن آن با انواع ميوه‌ها، دسر را داخل ظرف سفيد رنگ سرو كنيد.

جام جم آنلاين: اگر مي‌خواهيد از خوردن دسر توت‌‌فرنگي بيشتر لذت ببريد، به جاي تزئين‌كردن آن با انواع ميوه‌ها، دسر را داخل ظرف سفيد رنگ سرو كنيد.
محققان انگليسي و اسپانيايي در مطالعه‌اي دريافتند كه رنگ ظرف غذا مي‌تواند بر طعم غذا تاثير بگذارد.

در اين مطالعه محققان، دسر توت‌فرنگي را در 2 ظرف سفيد و سياه رنگ براي 53 داوطلب سرو كردند تا تاثير رنگ ظرف مواد خوراكي را بر طعم و كيفيت آن ارزيابي كنند.

محققان پس از انجام اين بررسي دريافتند افرادي كه در ظرف سفيد اين دسر را سرو كردند نه‌تنها طعم آن را بيشتر دوست داشتند، بلكه آن را خوشمزه‌تر و شيرين‌تر احساس كردند.

پروتئين، احساس خواب‌آلودگي پس از غذا را از بين مي‌برد

براساس نتايج يك مطالعه جديد، مصرف مواد پروتئيني و نخوردن شكر كمك مي‌كند كه پس از صرف غذا احساس خواب آلودگي نكنيم و وزن مناسب داشته باشيم.

نتايج اين مطالعه كه در دانشگاه كمبريج صورت گرفت، نشان مي‌دهد كه مصرف مواد پروتئيني و نخوردن شكر هورمون‌هاي اركسين را وادار مي‌كند سيگنال‌هايي را ‌بفرستند كه باعث كم‌خوابي و سوزاندن انرژي بيشتر مي‌شود.

هورمون‌هاي اركسين در غده هيپوتالاموس تعادل انرژي در بدن را تنظيم كرده و باعث مي‌شود فرد كمتر احساس ‌خواب‌آلودگي كند و كمبود آن نيز باعث افزايش وزن و خواب‌آلودگي فرد مي‌شود.

به گفته دنيس برداكو، محقق اين مطالعه، مطالعاتي كه پيش از اين صورت گرفته نشان مي‌دهد كه مصرف گلوكز فعاليت هورمون‌هاي اركسين را متوقف مي‌كند و باعث خواب‌آلودگي پس از صرف غذا مي‌شود.

اين محققان دريافتند كه مصرف آمينواسيدها مانع از آن مي‌شود كه گلوكز فعاليت هورمون‌هاي اركسين را مختل كند.

اين مطالعه نشان مي‌دهد پروتئين از به وجودآمدن احساس خواب‌آلودگي كه با مصرف شكر يا كربوهيدرات ايجاد مي‌شود، جلوگيري مي‌كند. (ايسنا) 


نوشته شده در   چهارشنبه 2 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode