ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 آذر 1390     |     کد : 28710

بزرگ‌ترين مرکز قرآني شمال غرب کشور در تبريز افتتاح شد

بزرگ‌ترين مرکز قرآني شمال غرب کشور به همت مؤسسه مهد قرآن استان آذربايجان شرقي با اعتباري بيش از هفت ميليارد ريال در تبريز افتتاح شد.

با حضور حجت‌الاسلام حميد محمدي، قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني،

بزرگ‌ترين مرکز قرآني شمال غرب کشور به همت مؤسسه مهد قرآن استان آذربايجان شرقي با اعتباري بيش از هفت ميليارد ريال در تبريز افتتاح شد.
حجت‌الاسلام حميد محمدي، قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني در آيين افتتاح بزرگ‌ترين مرکز قرآني شمال غرب کشور در تبريز با عنوان خاتم الانبياء اظهار داشت بيش از چهار هزار پايگاه آموزش قرآن در روستاهاي کشور با هدف ريشه‌کن کردن بي‌سوادي قرآني و با امکان پوشش‌دهي جمعيت يک ميليون نفري راه‌اندازي مي‌شود.
وي با بيان اينکه مبارزه با بدي‌ها مقدم بر ترويج خوبي‌هاست، تصريح کرد: بايد تلاش کنيم به رسالت شفا براي رفع جهالت‌ها و بيماري‌هاي روحي و معنوي و حتي جسماني انسان توجه کنيم.
قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني در مورد رسالت رحمت قرآن نيز گفت: در رسالت رحمت، بُعد آرايش وجود با پاکي‌ها مطرح است؛ هدايت، تربيت و ارتقاي فکري جامعه اسلامي در اين رسالت مطرح مي‌شود؛ لذا بايد توازن و تعادلي بين اين دو رسالت داشته باشيم و با ايجاد زمينه ايمان در جامعه، زمينه پيرايش و آرايش وجود را فراهم کنيم.
حجت الاسلام محمدي با اشاره به رويکرد غاط و مغرضانه رسانه‌هاي غربي، خاطر نشان کرد: رسانه‌هاي مدرن غرب دين را خارج از حوزه اجتماعي تعريف مي‌کنند و دين تنها در بُعد فردي مطرح مي‌شود، نظام‌هاي غير ديني نوعاً فاقد عقلانيت هستند، اما در نظام‌هاي توحيدي هر نوع خروجي مبتني بر نوعي عقلانيت است.
همچنين رحيم وظيفه شعاع، مدير مؤسسه مهد قرآن استان با اشاره به اين‌که تمامي مراحل احداث اين مجتمع آموزشي توسط مهد قرآن انجام شده و بالغ بر هفت ميليارد ريال هزينه صرف شده است، افزود: اين مرکز داراي 2 هزار متر مربع زيربنا و 15 کلاس و بخش هاي مختلف اداري و خدماتي و نيز سالن‌هاي بزرگ اجتماعات و ورزشي است و براي عموم اقشار مردم به خصوص اهالي محروم منطقه شمال غرب تبريز قابل استفاده است.
وي با قدرداني از حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اختصاص مساعدت براي احداث اين مرکز و مساعدت شهرداري منطقه 4، سازمان مسکن و شهرسازي، سازمان عمران تبريز و ديگر ارگان ها، از سکوت و بي توجهي برخي مسؤولان در مقابل فعاليت هاي قرآني انتقاد کرد.
گفتني است، در پايان اين مراسم گواهي‌نامه 45 نفر از مربيان مهد قرآن استان نيز اهدا شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 2 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode