ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 1 آذر 1390     |     کد : 28678

تشريح برنامه‌هاي جشنواره فيلم فجر

سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با شعار «اخلاق، آگاهي و اميد» برگزار خواهد شد و يكي از آثار ساخته شده با اين رويكرد، به انتخاب دبير جشنواره سيمرغ بلورين خواهد گرفت.

جام جم آنلاين: سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با شعار «اخلاق، آگاهي و اميد» برگزار خواهد شد و يكي از آثار ساخته شده با اين رويكرد، به انتخاب دبير جشنواره سيمرغ بلورين خواهد گرفت.
محمد خزاعي دبير سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر روز دوشنبه در اولين نشست خبري خود برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره را تشريح كرد.

وي با اشاره به اعتراض خود سينماگران به اكران فيلم‌هاي بي‌كيفيت گفت: حضور فيلم‌ها در جشنواره با توليدات سينمايي تفاوت دارد و بايد براي جشنواره احترام قائل باشيم. ما بايد استانداردسازي كنيم و واقعا فيلم‌هاي خوب را به بخش مسابقه بياوريم كه با اين كار مسلما تعداد فيلم‌هاي بخش مسابقه كاهش مي‌يابد.

خزاعي از اضافه شدن سيمرغ‌هاي اهدايي خبر داد و گفت: فكر مي‌كنم سينماي ايران در بخش جلوه‌هاي ويژه بصري به يك بلوغ رسيده است و امسال در اين بخش يك سيمرغ داده مي‌شود ضمن اين‌كه در اين دوره از جشنواره سيمرغ زريني توسط دبير جشنواره به فيلمي با رويكرد اخلاق اهدا مي‌شود.

به گفته وي، تمام فيلم‌هايي كه نتوانستند در بخش مسابقه سينماي ايران حضور يابند، در بخش آينه سينماي ايران نمايش داده مي‌شوند و مي‌توان يكي دو جايزه هم به آنها اهدا كرد.

امسال براي نخستين بار بخش ويژه‌اي براي بررسي آثار بلند مستند با عنوان «سينماحقيقت» به جشنواره بين‌المللي فيلم فجر افزوده مي‌شود.

در بخش «سينما حقيقت» آثار بلند مستند كه ظرف دو سال گذشته با زمان بالاي 70 دقيقه توليد شده‌اند، بررسي خواهند شد.

در اين بخش پنج جايزه با عنوان سيمرغ بلورين براي بهترين فيلم و بهترين كارگرداني، ديپلم افتخار براي بهترين فيلمبرداري، تدوين و پژوهش اهدا خواهد شد.

مقررات تازه جشنواره سي‌ام

محمد خزاعي همچنين به تغييرات و مقررات جشنواره اشاره كرد و گفت: سي‌ام آذر ماه آخرين مهلت ارسال فرم‌هاي جشنواره است و پنج دي‌ماه بازبيني فيلم‌ها صورت مي‌گيرد.

امسال افرادي كه فرم پر مي‌كنند، نمي‌توانند فيلم‌شان را از جشنواره خارج كنند. همچنين پس از چاپ و اطلاع‌رساني نمايش فيلم‌ها اگر كسي اعلام كند كه فيلم به جشنواره نمي‌رسد، از كل برنامه‌هاي جشنواره خارج مي‌شود. اينها قوانيني است كه براي نظم دادن به نمايش فيلم‌ها و احترام به مخاطبان صورت گرفته است.

همچنين فيلم‌هاي بخش بين‌الملل بنابه درخواست دوستان و در طول 11 روز برگزاري جشنواره، نمايش داده ‌مي‌شود.(مهر)


نوشته شده در   سه شنبه 1 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode