ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 آبان 1390     |     کد : 28363

دستگيري تبهكاران در عمليات‌ پليس

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده چندي پيش با شكايت مردي مبني بر سرقت پول‌هايش از سوي راكبان يك موتورسيكلت در دستور كار ماموران اداره 20 پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

جام جم آنلاين: شش عضو باندي كه از مشتريان بانك‌ها سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.
به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده چندي پيش با شكايت مردي مبني بر سرقت پول‌هايش از سوي راكبان يك موتورسيكلت در دستور كار ماموران اداره 20 پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: پس از خروج از بانك راكبان يك موتورسيكلت به من حمله‌ور شده و با سرقت كيف پولم متواري شدند. در پي اين شكايت، چهره‌نگاري رايانه‌اي از سارقان انجام و جستجو براي دستگيري آنها آغاز شد.

در حالي كه تحقيقات در اين باره ادامه داشت، افراد ديگري نيز با حضور در پليس آگاهي شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

در بررسي پرونده‌هاي فوق معلوم شد، سارقان فراري به يك شيوه پول‌هاي مردم را سرقت كرده‌اند.

ردپاي دزدان در سرقت‌هاي ديگر

در ادامه تحقيقات، افراد ديگري به پليس آگاهي مراجعه و از سارقاني كه با تخريب صندوق عقب خودروي آنها اموالشان را دزديده بودند، شكايت كردند.

ماموران با تحقيق در اين ارتباط متوجه شدند عامل سرقت از مشتريان بانك‌ها و دزدي از خودروها يك تبهكارسابقه‌دار به نام طاهر و همدستانش است.

در بررسي سامانه پليس معلوم شد طاهر ـ دزد سابقه‌دار ـ چندي پيش از زندان آزاد شده و يك گروه جديد را تشكيل داده است.

به اين ترتيب مخفيگاه طاهر در شهرك شهرداري شناسايي و وي دستگير شد. در بررسي از خانه متهم، برخي اموال دزديده شده از مردم كشف و ضبط شد.

اعتراف دزد حرفه‌اي

با انتقال دزد حرفه‌اي به اداره 20 پليس آگاهي تهران وي در بازجويي گفت: چند بار به اتهام سرقت از مشتريان بانك‌ها و دزدي اموال درون صندوق عقب خودروها دستگير و زنداني شده‌ام و در زندان با همدستي پنج مرد سابقه‌دار يك باند تبهكاري را تشكيل دادم كه دو بار نيز همراه آنها دستگير شدم.

متهم اضافه كرد: اين بار نيز در پي آزادي از زندان سه نفر از همدستان سابقم همراه سه دزد سابقه‌دار ديگر به من ملحق شدند و گروه جديدي تشكيل داديم و سرقت از مشتريان بانك را از سر گرفتيم.

متهم با اشاره به سرقت‌هاي سريالي از مردم گفت: ابتدا يكي از اعضاي باند با شناسايي افرادي كه پول از بانك دريافت كرده بودند به ساير اعضا اطلاع مي‌داد. در اين هنگام دو نفر از اعضاي باند، مشتريان را تعقيب و با حمله‌ور شدن به آنها پول‌هايشان را سرقت مي‌كردند و پول‌هاي سرقت شده را ميان هم تقسيم مي‌كرديم.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين سرقت‌ها، صندوق عقب خودرو‌ها را نيز تخريب و اموال درون آنها را سرقت مي‌كرديم و به خريداران اموال دزدي مي‌فروختيم.

دستگيري پنج دزد فراري

در پي اعتراف متهم سابقه‌دار، پنج همدست فراري او نيز تحت تعقيب قرار گرفتند تا اين كه چند روز پيش همه آنها در پنج عمليات جداگانه در تهران، كرج، پيكان‌شهر و اسلامشهر دستگير شدند.

متهمان در بازجويي به همدستي با يكديگر در سرقت‌ها اعتراف كردند. از مخفيگاه اعضاي اين باند، مدارك هويتي مالباخته‌ها، مهر، لپ‌تاپ و دوربين كشف و ضبط شد.

سرهنگ رهبريان، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران در اين باره گفت: اعضاي اين باند با قرار قانوني از سوي داديار نصرتي، رييس شعبه هفتم دادسراي جنايي تهران روانه بازداشتگاه پليس شدند.

در ادامه تحقيقات از متهمان معلوم شد آنها در كرج، رشت و قزوين نيز سرقت‌هاي مشابهي انجام داده‌اند.

سرهنگ رهبريان گفت: افرادي كه در دام اعضاي اين باند گرفتار شده‌اند، مي‌توانند براي شكايت از آنها به اداره 20 پليس آگاهي يا دادسراي جنايي تهران مراجعه كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode