ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آبان 1390     |     کد : 28275

هفته پانزدهم اوج فوتبال تبریز، نبرد با سرخابی‌های پایتخت

مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور دوازده هفته خود را سپری کرده و تنها پنج هفته تا پایان نیم فصل این رقابت‌ها باقی مانده است.

مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور دوازده هفته خود را سپری کرده و تنها پنج هفته تا پایان نیم فصل این رقابت‌ها باقی مانده است.
خبرگزاری فارس در تبریز به بررسی بازی‌های تیم‌های تبریزی تا نیم فصل این رقابت‌ها پرداخته است.

چشم امید به شهرداری تبریز، تراکتورسازی همچنان در تعقیب صدرنشینان
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور طی روزهای 27 و 28 آبان برگزار می‌شود و تیم شهرداری در تبریز و تراکتورسازی در اهواز به میدان خواهند رفت.
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم، تیم شهرداری تبریز میزبان تیم نفت تهران است، بازیی که روز جمعه 27 آبان در ورزشگاه یادگارامام(ره) تبریز برگزار می شود، حساسیت این بازی تنها متوجه دو تیم نبوده و تیم‌های استقلال تهران، صبای قم و تراکتورسازی تبریز نیز منتظر نتیجه این بازی هستند و مسلما تیم‌های فوق از پیروزی تیم شهرداری استقبال خواهند کرد.
شهرداری تبریز با تساوی مقابل ذوب‌آهن در هفته دوازدهم در بازی خانگی دو امتیاز حساس را از دست داده بود، این تیم تا هفته دوازدهم سه پیروزی کسب کرده که یک برد در تبریز مقابل ملوان و دو برد در تهران مقابل پرسپولیس و در سرچشمه مقابل مس است، آمار نمایانگر کسب نتایج بهتر این تیم در بازی‌های خارج از خانه است، حتی شکست‌های شهرداری در خارج از خانه کم‌تر از بازی‌های برگزار کرده در تبریز است.
با این اوصاف نتایج فوق دلیلی برای عدم پیروزی شهرداری تبریز بر تیم نفت تهران نیست، مضاف بر اینکه تیم شهرداری در آخرین بازی خانگی خود در مصاف با ذوب آهن برتری محسوسی نسبت به حریف نامدار خود داشته و تنها با بدشانسی به یک امتیاز اکتفا کرد.
بازی دو تیم سال گذشته در تهران با نتیجه سه بر یک به سود نفت تهران به اتمام رسید اما بازی برگشت در تبریز با یک گل به نفع تیم شهرداری تبریز خاتمه یافت. (باخت تیم شهرداری تبریز به نفت تهران در بازی رفت سال گذشته تنها شکست تیم شهرداری مقابل تیم‌های تهرانی پرسپولیس، استقلال، راه‌آهن، استیل‌آذین و نفت طی 10 بازی برگزار شده رفت و برگشت بود).
تراکتورسازی نیز هفته سیزدهم به مصاف تیم فولاد خوزستان می‌رود، هر چند شاگردان مجید جلالی از وضعیت مطلوبی در جدول برخوردار نیستند، اما این دلیلی برای بازی آسان تراکتورسازان محسوب نمی‌شود و بازی تیم‌های تبریزی در اهواز با توجه به تفاوت اختلاف دما مشکل است.
تراکتورسازی بعد از تساوی خانگی مقابل سایپا که با اعتراض تماشاگران نیز همراه بود، در شیراز تیم فجرسپاسی را شکست داده و در صورت پیروزی در اهواز می‌تواند آشتی مجددی با تماشاگران خود کند، حتی یک امتیاز نیز برای شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی غنیمت خوبی محسوب شده و این تیم را از صف مدعیان حفظ خواهد کرد.
هر دو بازی دو تیم در سال گذشته با تساوی به اتمام رسیده بود، یک بر یک در اهواز و دو بر دو در تبریز.
از سایر بازی‌های حساس هفته سیزدهم می‌توان به بازی سپاهان اصفهان با پرسپولیس و استقلال تهران با صبای قم اشاره کرد.


تراکتور- راه آهن جدال اندیشه‌های قلعه نویی ـ دایی
پنج‌شنبه سه آذر و از هفته چهاردهم تیم تراکتورسازی تبریز میزبان راه‌آهن تهران است، این بازی شاید به دلیل جایگاه راه‌آهن حساسیت نداشته باشد، اما حضور علی دایی بر روی نیمکت راه‌آهن و رودررویی وی با امیر قلعه نویی می‌تواند این بازی را نیز در جمع بازی‌های پرحاشیه هفته قرار دهد.
تراکتورسازی به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشته و درصورت کسب برد و لغزش احتمالی حریفان خود می‌تواند جایگاهش را در جدول ترمیم بخشد.
تراکتورسازی هر دو بازی فصل خود مقابل راه‌آهن را با پیروزی به اتمام رسانده و شش امتیاز مقابل این تیم زرد پوش کسب کرده بود.
روز چهارشنبه دو آذر نیز شهرداری تبریز به مصاف نفت آبادان می‌رود، شهرداری تبریز به نوعی گربه سیاه تیم آبادانی محسوب می‌شود که می‌توان به دو پیروزی سه بر صفر و سه بر یک تیم شهرداری تبریز بر نفت آبادان در دهه 70 اشاره کرد.
شهرداری تبریز در مسابقات لیگ دسته یک ایران در دو سال پیش نیز موفق شد با دو گل نفت را در آبادان شکست دهد، سال گذشته هم تیم شهرداری در تبریز سه بر دو نفت را شکست داده و دیدار برگشت دو تیم در آبادان با تساوی به اتمام رسید.
به نظر می‌رسد تیم شهرداری تبریز راه کسب امتیاز از نفت را به خوبی پیدا کرده و می‌توان به ادامه روند کسب امتیاز تیم شهرداری از آبادان امیدوار بود.
تماشاگران تبریز همچنین نتیجه بازی نفت تهران با صبای قم در هفته چهاردهم را تعقیب خواهند کرد.

جدال تبریزی‌ها با سرخابی‌های تهران
هفته پانزدهم اوج حساسیت برای فوتبال تبریز خواهد بود.
روز جمعه 11 آذر تیم پرسپولیس تهران میزبان تراکتورسازی تبریز است‌بازیی که به طور حتم حضور 100 هزار تماشاگر را در ورزشگاه آزادی به همراه داشته و با توجه به انجام این بازی در روز جمعه بسیاری از تماشاگران تراکتورسازی را روانه تهران خواهد کرد.
خاطره خوش دو سفر قبلی تماشاگران تراکتورسازی به تهران که به دو برد این تیم بر استقلال انجامید بر اشتیاق حضور این تماشاگران پرشور خواهد افزود.
اما تماشاگران تیم پرسپولیس نیز از این بازی استقبال گسترده‌ای خواهند کرد، اول به دلیل اینکه سکوهای ورزشگاه در تسخیر تماشاگران تراکتورسازی در نیاید و دوم تشویق پرسپولیس برای شکست تراکتورسازی که به نوعی انتقام باخت خانگی این تیم از شهرداری خواهد بود.
در بازی‌های سال گذشته تیم‌های میزبان برنده این بازی بودند.
24 ساعت بعد تیم شهرداری تبریز میزبان استقلال تهران است، شهرداری تبریز هر چند سال گذشته در تهران یک تساوی شیرین را از استقلال گرفت، اما طعم شکست خانگی مقابل استقلال تهران در بازی افتتاحیه لیگ دهم را فراموش نکرده و به دنبال پیروزی در این بازی است، کسب برد و حتی تساوی برای تیم شهرداری تبریز موجب خوشحالی تراکتورسازان نیز خواهد شد.

بازی با تیم‌های تازه وارد لیگ برتر
جمعه 18 آذر تمام بازی‌های لیگ برتر به جز یک بازی برگزار خواهد شد و در تبریز تیم تراکتورسازی تبریز میزبان مس سرچشمه کرمان است و در شیراز نیز شهرداری تبریز مهمان فجر سپاسی شیراز است.
مس سرچشمه و فجر سپاسی شیراز سال گذشته در لیگ دسته یک ایران حضور داشتند و از تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر هستند. هر چند دو تیم در جدول جایگاه مطلوبی ندارند، اما دستکم گرفتن این دو تیم می‌تواند به از دست رفتن امتیازات گران بهایی برای تبریزی‌ها منجر شود.

رقابت تبریز با گیلان
برنامه زمان برگزاری هفته آخر دور رفت اعلام نشده است، اما در این هفته تیم تراکتورسازی در انزلی مهمان تیم ملوان بوده و در تبریز نیز شهرداری تبریز پذیرای داماش گیلان است.

گزارش: فرهاد فرهادپور


نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode