ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1390     |     کد : 27960

راهكارهاي رفع اضطراب

اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌كننده ‌و مبهم ‌ترس‌، وحشت يا خطر با علتي ‌ناشناخته‌ كه ‌بر فرد مستولي‌ مي‌شود. براي‌ برخي افراد اين ‌حالت‌ ممكن‌ است‌ ناگهاني ‌باشد و برطرف ‌شود، اما براي‌ برخي‌ ديگر اين ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در مي‌آيد.

جام جم آنلاين: اضطراب ‌عبارت ‌است ‌از احساس‌ ناراحت‌كننده ‌و مبهم ‌ترس‌، وحشت يا خطر با علتي ‌ناشناخته‌ كه ‌بر فرد مستولي‌ مي‌شود. براي‌ برخي افراد اين ‌حالت‌ ممكن‌ است‌ ناگهاني ‌باشد و برطرف ‌شود، اما براي‌ برخي‌ ديگر اين ‌حالت ‌به ‌صورت ‌مزمن ‌در مي‌آيد.
زماني كه دچار استرس،‌ اضطراب و دلشوره مي‌شويد، كارهاي زير را انجام دهيد:

درخواست كمك از ديگران، مشغول شدن به انجام كاري، صحبت با دوستان، خارج شدن از خانه براي مدت كوتاه، ورزش و بالاخره انجام تمرينات آرام‌سازي كه در اين تمرين عضلات،10 تا 15 ثانيه سفت و به آرامي شل مي‌شود، اين سفت و شل شدن عضلات تاثير خوبي برآرامش ذهن مي‌گذارد.

براي اين كار، ابتدا به يك مكان خلوت برويد، روي صندلي بنشينيد و پشت خود را صاف نگه داريد. كف پاها را روي زمين بگذاريد و دست‌ها را روي ران قرار دهيد. ابروها را تا جايي كه مي‌توانيد به طرف بالا بكشيد و در اين حالت نگه داريد، سپس به آهستگي رها كنيد.

چشم‌ها را محكم ببنديد و پلك‌ها را روي هم فشار دهيد و در اين حالت نگه داريد، سپس به آهستگي چشم‌ها را باز كنيد. زبان خود را به سقف دهان فشار دهيد و آن را چند ثانيه نگه داريد سپس به آهستگي رها كنيد.

دندان‌هاي خود را روي هم چند ثانيه فشار دهيد، سپس به آهستگي رها كنيد. شانه‌ها را بالا بكشيد و سفت نگه داريد، سپس به آهستگي رها كنيد.

دست راست را مشت كنيد و ساعد را روي بازو خم كنيد و محكم فشار دهيد و در اين حالت نگه داريد سپس به آهستگي رها كنيد، اين حركت را با دست چپ نيز انجام دهيد. يك نفس عميق بكشيد و ريه خود را پر از هوا كنيد و نفس خود را حبس كنيد و در اين حالت به شكم خود فشار آوريد، سپس به آهستگي نفس خود را بيرون دهيد.

كتف‌ها را تا جايي كه مي‌توانيد به عقب ببريد و فشار دهيد و در اين حالت سفت نگه داريد، سپس به آرامي رها كنيد. پاي راست و چپ را به ترتيب صاف نگه داريد و پنجه پا را به طرف بيرون بكشيد و در اين حالت نگه داريد بعد پنجه پا را به طرف خود خم كنيد و پا را سفت در اين حالت نگه داريد، سپس به آهستگي پا را زمين بگذاريد.

اين حركت را با پاي چپ تكرار كنيد. زانوها را خم كنيد و ران را تا جايي كه مي‌توانيد بالا بياوريد و سفت نگه داريد، سپس به آهستگي پا را زمين بگذاريد.(ايسنا)


نوشته شده در   سه شنبه 17 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode